As met tandwiel stroomverdeler

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
harrodubbink
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 08.11.2014 - 20:06

Kan iemand mij vertellen hoe ik de as met tandwiel onder de stroomverdeler moet vervangen van een b18a ?

Groeten Harro
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21717
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Geen idee maar misschien gewoon beginnen en van alles wat je doet opschrijven of foto's maken.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Met een punttangetje kun je hem eruit halen, je moet draaiend trekken, want de vertanding is schuin. Onthoudt hoe hij erin zit voordat je hem eruit haalt, anders kun je de hele boel nog vele malen herhalen voordat je verdeler weer het goede bereik heeft.....Oh, en een nieuwe is kostbaar hoor. (Bij Skandix is-ie 139 euro...onderdeelnummer 418277)

Ps de as wordt aangedreven door de nokkenas en drijft aan de onderkant de oliepomp aan.
Laatst gewijzigd door whitehorsekart op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
harrodubbink
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 08.11.2014 - 20:06

Bovenkant van de mijne is afgebroken dus ik hoop dat ik nog grip op kan krijgen, maar hij moet er dus naar boven toe uit willen.
Nieuwe besteld bij scandcar, was 120 euro inclusief. verzenden.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Controleer dan je verdeler heel goed, bij mijn zoon was de boel vastgelopen en de hele boel naar de bliksem. Het blok was niet te redden...
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
harrodubbink
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 08.11.2014 - 20:06

Is het normaal dat het asje waar de rotor op zit omhoog gehaald kan worden?
Dit gebeurt natuurlijk niet als de verdelerkap erop zit, maar toch..
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Nee, dat hoort niet.....
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Geertz
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22.01.2015 - 19:56

Nee, dat hoort niet.....
Sorry wel dus, sta net een B18 te voorzien van een nieuw nokkenas gebeuren, en ik heb gisteren de verdeler as geplaatst.
De as heeft onder een gaffel die in de gaffel van de oliepomp valt. Je moet er wel voor zorgen dat dit niet op de een of andere manier verdraait,
want anders moet je carter pan eronder uit om de pomp weer te laten passen.
Maar met een punttang kun je de as er prima uitpakken en ook weer inzetten.
Back to basics drive a 240
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”