Inmiddels ben ik al gewend aan de mooie Volvo maar vraag me af waar jullie de telefoon laten.
Ik wil er op kunnen kijken (flitsmeister oa.)
Ik wil niet dat er knoppen afgeblokt worden (zoals dashboard kastje)
Ik wil dat de bijrijder er niet tegenaan botst met handtassen en knieen
Ik was erg gecharmeerd van de brodit houders http://www.pdaplus.nl/search/category/a ... nks?q=xc90
heeft iemand deze al geïnstalleerd en zoja waar?
Hoe ga je met het kabeltje om?
Zijn er betere alternatieven?
Telefoon
-
- 1st Gear member
Ik heb de linkse van de 2 op de site (855100) en die vind ik uitstekend. Hij staat wel redelijk ver weg om tijdens het rijden te bedienen.Volvogel schreef:
Ik was erg gecharmeerd van de brodit houders http://www.pdaplus.nl/search/category/a ... nks?q=xc90
heeft iemand deze al geïnstalleerd en zoja waar?
Hoe ga je met het kabeltje om?
Enkel kijken is geen enkel probleem.
Het draadje heb ik nog niet weggewerkt. Eerst wil ik zelf over een paar dingen uit zijn (bv of ik al dan niet de usb aansluiting daarvoor gebruik of de 12V).
2016 - ... - XC90 MY17 - T8 Inscription, zo goed als full option, muv luchtvering & keyless (bewust vermeden)
2010-2016 - C70 2.0D Powershift summum (03/2010, facelift)
2010-2016 - C70 2.0D Powershift summum (03/2010, facelift)
- mwattel
- 2nd Gear member
Ik heb de Proclip met daarop een Brodithouder voor mijn Samsung S6 die onder het luchtrooster zit gemonteerd - perfect !
verder heb ik in de sigaretten aansteker een USB plug gedaan - met een kort laadsnoertje doe ik dit in mijn telefoon - ook perfect !
verder heb ik in de sigaretten aansteker een USB plug gedaan - met een kort laadsnoertje doe ik dit in mijn telefoon - ook perfect !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC90 T8 AWD 2025 - Ultra Dark - Luchtvering - Polestar - Bower Wilkins - Williams Ceramic coating
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
-
- 2nd Gear member
Ja, carplay werkt ook maar alleen maar apple apps.Willy.VdW schreef: Is het dan niet mogelijk om het scherm van een smartphone op het middendiplay te tonen?
Ik meen(de) dat dit alvast met een iPhone kan en binnenkort met een Anroid zal kunnen.
Genoeg om te bellen, muziek te luistern maar anti-flits apps vinden ze niet zo fantastisch; laat staan whatsapp (natuurlijk als ik stil sta

- Conradi
- 3rd Gear member
CarPlay vind ik één grote teleurstelling. Ik ben het om de haverklap kwijt, ook met een originele Apple kabel en het beperkte aantal apps dat Apple toestaat is een lachertje.
Ik denk ook dat ik voor de Brodit ga
Ik denk ook dat ik voor de Brodit ga

2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 4th Gear member
Is het niet jammer dat in een wagen als deze nog een "ergens" eigen telefoon dient geplaatst te worden?
Ik had gehoopt dat dit stadium voorbij zou zijn bij de nieuwste auto's. blijkbaar niet, spijtig!
De Brodit houder van de foto lijkt evenwel het zicht op de middendisplay niet te hinderen.
Ook niet voor de passagier?
Ik had gehoopt dat dit stadium voorbij zou zijn bij de nieuwste auto's. blijkbaar niet, spijtig!
De Brodit houder van de foto lijkt evenwel het zicht op de middendisplay niet te hinderen.
Ook niet voor de passagier?
Laatst gewijzigd door Willy.VdW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- Duufje
- 2nd Gear member
Heb ook proclip met brodit houder voor de iPhone 6s plus. Kabel heb ik deels onder de middenarmsteun kunnen wegwerken. Ben hier wel tevreden mee. Wellicht een keer een zwart kabeltje op de kop tikken.
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
-
- 2nd Gear member
nice.Duufje schreef: Heb ook proclip met brodit houder voor de iPhone 6s plus. Kabel heb ik deels onder de middenarmsteun kunnen wegwerken. Ben hier wel tevreden mee. Wellicht een keer een zwart kabeltje op de kop tikken.
even over denken, en hele mooie combi heb je.
PS: let je op het parkeerticket of kaartje, daaronder zit een donker zwart gat wat dit soort dingen opeet en nooit meer teruggeeft...
-
- 2nd Gear member
Heb je enig idee hoe groot de afstand is tussen het laadpunt van de iphone en de 12v lader die er recht onder zit?Duufje schreef: Heb ook proclip met brodit houder voor de iPhone 6s plus. Kabel heb ik deels onder de middenarmsteun kunnen wegwerken. Ben hier wel tevreden mee. Wellicht een keer een zwart kabeltje op de kop tikken.
Ik wil nog een kabeltje aanschaffen zodat ik niet met een te lange kabel zit. Belkin heeft er eentje van 15 cm en vroeg me af of dit voldoende was.
De proclip en houder zijn alvast besteld in afwachting van de auto. Nog 2 weken

Driving a Volvo xc90 MY17 T8 R-design onyx black
-
- 4th Gear member
Kan je dan ook via de iPhone navigeren?Volvogel schreef:Ja, carplay werkt ook maar alleen maar apple apps.Willy.VdW schreef: Is het dan niet mogelijk om het scherm van een smartphone op het middendiplay te tonen?
Ik meen(de) dat dit alvast met een iPhone kan en binnenkort met een Anroid zal kunnen.
Genoeg om te bellen, muziek te luistern maar anti-flits apps vinden ze niet zo fantastisch; laat staan whatsapp (natuurlijk als ik stil sta)
Zo ja, wat is de vergelijking met de Sensus navigatie?
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- hans98
- 4th Gear member
Als je Apple Carplay gebruikt dan werkt de stemherkenning van de auto niet meer en gaat alles via Siri. Op zich doet die het beter dan de Volvo native stemherkenning.
Je navigeert dan via Apple Maps en die wordt dan ook getoond op de middenconsole. Niet zo groot als de Volvo navigatie, een maatje kleiner. Ook werkt het niet op het midden-display.
@Duufje, mijn complimenten voor je verbruik! Ik zat op 6.8 maar na een weekendje Maastricht (vanuit de Randstad) en een kort uitstapje naar Duitsland
staat het verbruik nu op 7.1.
Je navigeert dan via Apple Maps en die wordt dan ook getoond op de middenconsole. Niet zo groot als de Volvo navigatie, een maatje kleiner. Ook werkt het niet op het midden-display.
@Duufje, mijn complimenten voor je verbruik! Ik zat op 6.8 maar na een weekendje Maastricht (vanuit de Randstad) en een kort uitstapje naar Duitsland

Laatst gewijzigd door hans98 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- Duufje
- 2nd Gear member
@hans98 verbruik is gemiddelde over ongeveer 15500 km. Gaat nog steeds langzaam naar beneden doordat ik zowel thuis als op de zaak kan laden en regelmatig ritten maak die volledig elektrisch gereden kunnen worden. De laatste 2000 km zit ik op een gemiddelde van ca 4 l / 100 km
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
-
- 1st Gear member
Of ophangen in het rooster rechts naast het stuur met een zgn. HangUp. Zie hier: http://www.mobilehangup.nl/nl/. Simpel dingetje, buigzaam en optisch nauwelijks aanwezig.Duufje schreef: Heb ook proclip met brodit houder voor de iPhone 6s plus. Kabel heb ik deels onder de middenarmsteun kunnen wegwerken. Ben hier wel tevreden mee. Wellicht een keer een zwart kabeltje op de kop tikken.
Gebruikte het al een paar jaar naar tevredenheid. Paste gelukkig ook in de XC90. Heb er toen speciaal wel een kort, zwart kabeltje voor aangeschaft.
En zo vlak naast het stuur is de smartphone ook nog op korte bedienafstand.
-
- 2nd Gear member
Ik heb even zitten knutselen met een andere optie.
Het middenconsole gebruik ik zelden of alleen de achterkant.
Nu past een dun plankje/karton met een antislip (achterkant muismat) daar perfect tussen (na tussenkomst van een schaar).
Dit is een protype maar op zich niet ontevreden, wellicht dat ik de telefoon nog een beetje wil kanten en een haaks stekkertje moet kopen maar voor nu even testen.
Wat vinden jullie.
Het middenconsole gebruik ik zelden of alleen de achterkant.
Nu past een dun plankje/karton met een antislip (achterkant muismat) daar perfect tussen (na tussenkomst van een schaar).
Dit is een protype maar op zich niet ontevreden, wellicht dat ik de telefoon nog een beetje wil kanten en een haaks stekkertje moet kopen maar voor nu even testen.
Wat vinden jullie.
Laatst gewijzigd door Volvogel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Ik zeg nix meer aan doen. Prima toch?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge