motor houdt in Motorservice vereist

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
wvamst
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 01.06.2012 - 11:57
Locatie: Zwolle

Mijn 2.4. diesel houdt in als ik fel optrek. Er verschijnt op het display motorservice vereist, Wanneer ik de motor uitzet en meteen weer aan verdwijnt "motorservice vereist"en hij houdt niet meer in. Dan bij fiks gasgeven gebeurt er dan niets en dan weer houdt de motor in. Brandstoffilter is vervangen , ik heb meermalen de dure diesel getankt, de turboslang die vol roet zat heeft de garagehouder schoongemaakt, luchtfilter is vervangen en er is een nieuwe magneetkoppelijk ingekomen Maar het euvel van inhouden blijft,
Wie weet wat er aan de hand is?
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8527
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Welk modeljaar is je auto ?

Vanaf MY06 zit er een wervelklep in die wel eens problemen geeft.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
BlackSpider
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18

Je geeft aan dat de turboslang vol met roet zat, is de rest van de airintake + EGR dan ook goed gereinigd?
Zo niet, dan zou het kunnen zijn dat de lucht die door de schone slang komt wellicht ergens anders vuil losmaakt welke door de rest van je airintake tot in het blok wordt meegenomen. Als je slang al vol met roet zat, dan kan je er vanuit gaan dat er meer vervuiling is.

Mijn advies zou zijn, eerst uitlezen! En wellicht alvast even je luchtmassameter reinigen met een daarvoor bestemd middel, geen remmenreiniger. Wellicht dat je LMM de oorzaak is.
Laatst gewijzigd door BlackSpider op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 k
m
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
wvamst
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 01.06.2012 - 11:57
Locatie: Zwolle

mijn Volvo is van bouwjaar 2004
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27529
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Rookt hij ook flink bij het inhouden?
Zou ook nog de intercooler kunnen zijn.

Maar met uitlezen weet je meer.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9335
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ook modeljaar 2004, met Euro 3 motor? of was die nou tot 2005 geleverd...

Mijn D5 deed net zoiets, en doet het trouwens weer.
Het probleem verdween nadat ik 2 uur lang 100km/u gereden heb met 1000kg aanhanger achter de auto. Constant een verbruik van rond de 10-11 l/100km, dus hij heeft goed gewerkt.
Waarschijnlijk is al het vuil wat in de motor zat daarmee los gekomen, het inhouden en de dipjes die ik had waren weg.
Nu komen ze langzaam weer terug, ik rijd normaal gesproken vrij rustig.

Misschien nog even een cleaner van Bardahl proberen?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
1-wiel
4th Gear member
Berichten: 647
Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19

TURBODRUK regelventiel vervangen en je klacht is weg...
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
BlackSpider
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18

1-wiel schreef: TURBODRUK regelventiel vervangen en je klacht is weg...


Dan zou je dit tijdens het uitlezen moeten tegen komen, tevens bij een D5 euro3 (daar hebben we het toch over?) komt dit niet heel vaak voor, kan wel, maar niet heel voor de hand liggend als de TS aangeeft dat zijn turbo slang dicht zat met roet, dan is er ergens spraken van een niet opgeloste grondoorzaak. :police: :D O-)

Is de auto inmiddels uitgelezen?
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 k
m
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
SuperKnutsel
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09

Ik heb er nog 2 liggen
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
wvamst
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 01.06.2012 - 11:57
Locatie: Zwolle

vervolg S60 motorservice vereist:
alles is schoongemaakt en magneetklep is vervangen,,, hij rijdt goed en trekt weer snel op,maar snel gasgeven in zijn 3e versnelling dus boven de 3000 toeren leidt tot inhouden en motorservice vereist. en hij houdt in, en contact uit en weeraan en niets aan de hand....

weer in 3e versnelling boven 3000 toeren dan weer het probleem ?????
BlackSpider
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18

O-) Welke foutmeldingen? en wat is er/ hoe is het schoongemaakt? 8-)

En...waarom de magneetklep vervangen?? :-/
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 k
m
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
wvamst
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 01.06.2012 - 11:57
Locatie: Zwolle

na alle schoonmaakwerkzaamheden en vervanging magneetklep en na flinke ritten gemaakt te hebben zijn er geen problemen meer.
BlackSpider
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18

Maar wat was er dan met de magneetklep? Ik snap die combi nog steeds niet echt hahaha:)

Of bedoel je de EGR klep?
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 k
m
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”