Knipperlicht 240

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Pauluskers
Starter

Dag
Gisteren mijn 240 uit 1983 aangeschaft en loop tegen het volgende aan: Er komt een irritant geluid uit m'n dashbord (ong links bij de radio). Als ik mijn knipperlicht gebruik is het weg......tot ik door de bocht ben. Als ik mijn gevarenlicht inschakel (werkt dan niet) is het geluid weg, maar werken mijn knipperlichten ook niet. Is dit het knipperlichtrelais? Zo ja hoe bereik ik die en kan ik deze voor ik begin te sleutelenen ergens bestellen? Las al dat er een 3 en een 4 polige is :-|
Hoop dat iemand me kan helpen
Wijnand
2nd Gear member

Is dat irritante geluid een tikkend geluid? Op dat relais zit ook je gordelcontrole, en dat verklaart waarom het tikken verdwijnt als je de richtingaanwijzer aanzet. Mogelijk werkt die gordelcontrole niet goed. Voor zover ik weet zit dat relais achter de middenconsole, aan de linkerzijde.
Pauluskers
Starter

Bedankt voor je reactie! Het is idd een tikkend geluid en de gordelcontrole heeft er ook mee te maken. Ik ga van de week mijn dashbord open halen en op zoek naar het relais. Weet je toevallig of ik die op voorhand kan bestellen? en welke site raad je aan voor onderdelen?
Excuses voor mijn eerdere korte reactie, er ging iets niet goed toen ik het via mijn gsm deed.
Laatst gewijzigd door Pauluskers op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: verloren tekst
Pauluskers
Starter

Ik heb zojuist een nieuw knipperlicht-relais geplaatst, maar geen succes. Het geluid is alleen maar harder geworden.
De gevarenlicht-schakelaar proberen uit elkaar te halen, maar het resultaat is 3 weggesprongen veren en 2 lagers (metalen balletjes) die ik nooit meer gemonteerd krijg, dus moet op zoek naar een nieuwe schakelaar.
Is mijn probleem verholpen als (gaf de schakelaar mis storing) ik deze vervangen heb, of heb ik een ander probleem?
Wijnand
2nd Gear member

Voor die gevarenlicht schakelaar zou je het eens bij de dealer kunnen proberen. Het is soms verrassend wat zij nog kunnen leveren, en vaak tegen hele nette prijzen. Verder denk ik dat je met een voltmeter moet nagaan wat er gebeurt als je richting aangeeft, etc. Dan kun je zien waar wel en geen spanning op komt en zo mogelijk kabelbeschadigingen/breukjes opsporen. Heb je de elektrische schema's van jouw 240? Die zijn op internet wel te vinden. Ik heb ze in ieder geval voor mijn '86-er, maar ik weet niet of die bruikbaar zijn voor een '83-er. Mocht je die schema's willen hebben stuur dan je mailadres even via een PB.
Pauluskers
Starter

Ja die heb ik (al is het lastig te volgen allemaal). Ik heb ondertussen een paar mailtjes gestuurd om te kijken of de schakelaar leverbaar is. Deze eerst maar monteren en dan idd zoeken. 1 van de vorige eigenaren is wel zelf aan het kloten geweest, want zie afgeknipte draden en amateuristische aftakkingen met tape achter het middenconsole :-/
Bedankt voor (weer) een snelle reactie en ik laat weten hoe het afloopt.
Wijnand
2nd Gear member

Tja, in klassiekerland is het gezegde niet voor niets "there is no bigger enemy than the previous owner" :D . Succes!
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”