Beste,
na 12 jr V50 rijden, is het beestje op, het laatste jaar is er 5000 euro naar geworpen en nog steeds takelt hij verder af.
Omdat Volvo nog geen vervanger had die aan onze eisen voldeed (korter, meer ruimte binnen, hogere instap), hebben we maar van de sjoemelsoftware van VW gebruik gemaakt, en een Sportsvan met belachelijke kortingen gekocht.(26.4% korting)
Hoewel onze V50 dus echt wel oud is, veel mankementen heeft, blijft hij tov de VW nog altijd beter rijden.
De Sportsvan is een model met alle opties op, zit een radar in bvb, buiten sturen doet dat ding alles zelf. Parkeert vanzelf houdt afstand tot voorliggers constant etc.
FLuisterstil, maar, ik heb het gevoel dat ik nummertje zoveel ben uit een identieke rij van VW's. Allemaal hetzelfde, reageren allemaal identiek even saai.
Trekt snel, sneller dan de V50 2.0D, maar toch, bwa klinisch ding.
Ik krijg er warm noch koud van, terwijl ik nog altijd even graag met de V50 rij, zelfde voor de andere 2 in ons gezin die autorijden.
Eigenlijk wouden we wachten tot de nieuwe 40.1 of 40.2 er is, maar de V50 is echt op, een dezer dagen doet hij gegarandeerd niks meer, omdat we geen onderhoud meer laten uitvoeren, en ik wil niet in de kou staan dan.
Kunnen jullie geloven dat ik nu al berekend heb wat de inruilwaarde vd Sportsvan gaat zijn over pakweg 2.5 jaar....
Dit moet ik toch effe laten weten
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40503
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Jazeker
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
De sportsfan is toch een greep terug richting de Golf Plus van jaar of 10 geleden?
Anoniem, ach wat is anoniem, de huidige V40 zie je ook mega veel rijden.
Anoniem, ach wat is anoniem, de huidige V40 zie je ook mega veel rijden.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8449
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Innige deelneming.....je zal wel snel terug zijn 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Succes met de VW, of kan ik beter sterkte zeggen?
Tot over een jaar.
Je mag hier natuurlijk altijd je hart luchten.
Tot over een jaar.

Je mag hier natuurlijk altijd je hart luchten.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
Carscari,
elke wagen kan gered worden, maar ik spreek hier niet van regulier onderhoud.
Heb in de familie een autotechnieker die natuurlijk zijn kelder omgebouwd heeft tot garage, daar hebben we al menig uur onder wagen gekropen het laatste jaar en zelf herstellingen gedaan om de kosten te drukken, dan nog is er door een officiele garagsiten voor meer dan 4000 euro aan gespendeerd op 1 jaar.
Elke keer denk je, en nu zal het wel gedaan zijn, maar het blijft komen, misschien is nog eens 5000 genoeg om hem toch weer vele jaren verder te krijgen, maar het is niet zo dat je nu enkel nog een onderhoudje moet doen, Minimale kosten nu per direct zijn in de grootte orde van 3500 euro.
Maar als u kan oordelen , zonder de wagen te kennen, dat een regulier onderhoudje de zaak kan redden, dan wil ik met alle plezier de wagen aan u toevertrouwen, inclusief de kost van een regulier onderhoudje.
Mag ik u aanraden om dan even plek te voorzien voor een nieuwe airco compressor, remschijven, motorophanging, EGR klep, , kofferklep, rechtervoorzijde, schokdempers, oh en een potje van 5.5 liter olie voor dat regulier onderhoud.
En de tijd te reserveren om uit te zoeken waarom de motor sputtert in stationair, want de dealer vindt het niet, maar dat is alleen maar een probleem als je op een spoorweg staat, want af en toe uitvallen door dat sputteren als je terug wil vertrekken is enkel daar nog al penibel.
Graag dan ook effe uitzoeken waarom de wagen af en toe zeer moeilijk schakelt, terwijl net de hele koppeling met 2 massavliegwiel vervangen is.
Omdat bovenstaande probleempjes zich opgestapeld hebben, hebebn wij in ons gezin geoordeeld dat het vervangen van het voertuig wat we dagelijks gebruiken voor woonwerk geoorloofd is.
Mvg
elke wagen kan gered worden, maar ik spreek hier niet van regulier onderhoud.
Heb in de familie een autotechnieker die natuurlijk zijn kelder omgebouwd heeft tot garage, daar hebben we al menig uur onder wagen gekropen het laatste jaar en zelf herstellingen gedaan om de kosten te drukken, dan nog is er door een officiele garagsiten voor meer dan 4000 euro aan gespendeerd op 1 jaar.
Elke keer denk je, en nu zal het wel gedaan zijn, maar het blijft komen, misschien is nog eens 5000 genoeg om hem toch weer vele jaren verder te krijgen, maar het is niet zo dat je nu enkel nog een onderhoudje moet doen, Minimale kosten nu per direct zijn in de grootte orde van 3500 euro.
Maar als u kan oordelen , zonder de wagen te kennen, dat een regulier onderhoudje de zaak kan redden, dan wil ik met alle plezier de wagen aan u toevertrouwen, inclusief de kost van een regulier onderhoudje.
Mag ik u aanraden om dan even plek te voorzien voor een nieuwe airco compressor, remschijven, motorophanging, EGR klep, , kofferklep, rechtervoorzijde, schokdempers, oh en een potje van 5.5 liter olie voor dat regulier onderhoud.
En de tijd te reserveren om uit te zoeken waarom de motor sputtert in stationair, want de dealer vindt het niet, maar dat is alleen maar een probleem als je op een spoorweg staat, want af en toe uitvallen door dat sputteren als je terug wil vertrekken is enkel daar nog al penibel.
Graag dan ook effe uitzoeken waarom de wagen af en toe zeer moeilijk schakelt, terwijl net de hele koppeling met 2 massavliegwiel vervangen is.
Omdat bovenstaande probleempjes zich opgestapeld hebben, hebebn wij in ons gezin geoordeeld dat het vervangen van het voertuig wat we dagelijks gebruiken voor woonwerk geoorloofd is.
Mvg