Heren en dames,
Ben nieuw op dit Forum en heb een XC90 R-Design in bestelling, maar kan nog enkele wijzigingen uitvoeren op de huidige configuratie. Ik zoek naar de nodige feedback om volgende opties extra te nemen (of zeker niet te nemen). Het moet wel echt zijn nut hebben hé …
Vandaar de vraag naar jullie ervaring :
- Luchtvering met Four-C : Al vernomen dat met 20” dit echt geen meerwaarde heeft. (zeker voor die prijs) Klop dit ?
- Keyless Entry : Heb dit nu op mijn huidige wagen en gebruik het bijna nooit… De achterklep gaat te pas en te onpas naar beneden ... leuk als je de koffer aan het inladen bent en de achterklep komt naar beneden… Is het handig om de XC90 te openen/sluiten met bijgeleverde key ?
- HUD ? : Heb daar geen ervaring mee… De moeite of echt overbodig daar je al 2 info schermen hebt ?
Graat jullie visie ... Dank,
Opties
-
- 1st Gear member
Luchtvering heb ik niet en ik rijd op 22 inch. Ik had er in het begin spijt van het niet genomen te hebben maar ondertussen rijd ik er al 7 maanden mee en merk er niet echt iets van. Maar van de andere kant ik kan het nergens mee vergelijken, ik heb niet gereden in een uitvoering met Four-C
Keyless Entry: Werkt perfect en ik vind dit echt geweldig.
HUD: Heb ik niet en mis ik ook totaal niet. Alle informatie (op "benzine op" waarschuwingen na) is direct beschikbaar en makkelijk te vinden.
Keyless Entry: Werkt perfect en ik vind dit echt geweldig.
HUD: Heb ik niet en mis ik ook totaal niet. Alle informatie (op "benzine op" waarschuwingen na) is direct beschikbaar en makkelijk te vinden.
-
- 4th Gear member
De luchtvering zorgt er ook voor dat de wagen altijd mooi horizontaal blijft.
Als de koffer volgeladen is en/of er rust een flinke last op de trekhaak dan gaat de voorkant
de lucht en en dat heeft nogal wat nadelige inlvoed op de rijeigenschappen. Blijft de zaak
echter mooi vlak staan dan stuurt en gedraagt de wagen zich (haast) zoals anders, uiteraard is
daarmee het extra gewicht niet weggetoverd. Ik heb enkel een niveauregeling op de achteras
hetgeen hetzelfde resultaat heeft dan de luchtvering wat niveauregeling betreft en ik wil dat in
geen geval bij een volgende auto missen, ook al moet ik er in dit geval de dure luchtvering
voor nemen. Die heeft naar ik lees best nog andere voordelen maar het komt me voor dat het
een optie is die nogal vaak overbodig geacht wordt zonder dat men ze kent en dat maakt het
oordeel natuurlijk niet echt relevant.
Als de koffer volgeladen is en/of er rust een flinke last op de trekhaak dan gaat de voorkant
de lucht en en dat heeft nogal wat nadelige inlvoed op de rijeigenschappen. Blijft de zaak
echter mooi vlak staan dan stuurt en gedraagt de wagen zich (haast) zoals anders, uiteraard is
daarmee het extra gewicht niet weggetoverd. Ik heb enkel een niveauregeling op de achteras
hetgeen hetzelfde resultaat heeft dan de luchtvering wat niveauregeling betreft en ik wil dat in
geen geval bij een volgende auto missen, ook al moet ik er in dit geval de dure luchtvering
voor nemen. Die heeft naar ik lees best nog andere voordelen maar het komt me voor dat het
een optie is die nogal vaak overbodig geacht wordt zonder dat men ze kent en dat maakt het
oordeel natuurlijk niet echt relevant.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
-
- 4th Gear member
Als ik me niet vergis dan wordt het comfort (wat) minder als de wielen groter en de banden lager worden.
Daar kan luchtvering blijkbaar wel iets aan doen, maar ik meen dat men het systeem onrecht zou
aandoen indien het enkel als een medicijn voor het wat hardere gedrag van sommige configuraties
van wielen/banden zou aanzien. Het zou bovendien wel een erg duur medicijn zijn
Daar kan luchtvering blijkbaar wel iets aan doen, maar ik meen dat men het systeem onrecht zou
aandoen indien het enkel als een medicijn voor het wat hardere gedrag van sommige configuraties
van wielen/banden zou aanzien. Het zou bovendien wel een erg duur medicijn zijn

-
- 2nd Gear member
Ik heb alle 3, luchtvering, HUD en keyless entry en zou ze absoluut alle 3 niet willen missen.
Ik rij op 22" zomer en 21" winterwielen en zou daarom altijd luchtvering aanbevelen met zulke platte banden, comfort is namelijk nog steeds top!
Keyless entry is ook super, nog meer op een knopje drukken op een afstandsbediening, alleen je hand in de greep en als je uitstapt even de greep aanraken, helemaal super!
HUD is gewoon heerlijk comfortabel tijdens het rijden mbt de navigatie voornamelijk en zeker ook met de snelheidsaanduiding met de borden weergave.
Dus heel simpel alle 3 zeker doen, krijg je geen spijt van.
Ik rij op 22" zomer en 21" winterwielen en zou daarom altijd luchtvering aanbevelen met zulke platte banden, comfort is namelijk nog steeds top!
Keyless entry is ook super, nog meer op een knopje drukken op een afstandsbediening, alleen je hand in de greep en als je uitstapt even de greep aanraken, helemaal super!
HUD is gewoon heerlijk comfortabel tijdens het rijden mbt de navigatie voornamelijk en zeker ook met de snelheidsaanduiding met de borden weergave.
Dus heel simpel alle 3 zeker doen, krijg je geen spijt van.
-
- 1st Gear member
Heb ook alle drie zoals Harryeast maar rijd altijd op 20". En zou ze ook allemaal niet willen missen. Luchtvering geeft toch wel wat extra comfort maar vooral de stabilisatie is handig voor mij(wat Willy noemde). Ik verwachtte dat de HUD een beetje een gimmick/gadget zou zijn maar als je het een tijd gebruikt merk je pas hoe groot verschil het is tussen het kijken van de weg naar je HUD of van de weg naar je tellers. Had hem eerst niet genomen vanwege de prijs todat dat ik zag dat er een pakket was, luxury line volgens mij, waarin de HUD zat samen met een paar andere opties die ik zeker wilde, wat hem een stuk aantrekkelijker maakte.
Een ander voordeel van luchtvering is dat hij te updaten is. Zo hoor ik mensen zeggen dat in de laatste Mei update het comfort verbeterd is.
Een ander voordeel van luchtvering is dat hij te updaten is. Zo hoor ik mensen zeggen dat in de laatste Mei update het comfort verbeterd is.
XC90 2016 T8 Inscription
- mwattel
- 2nd Gear member
Ik heb alleen de luchtvering - met 21 inch zomerwielen en 19 inch winterbanden. Rijdt echt fantastisch, de wegligging is subliem, de auto helt minder over in de bocht omdat de luchtvering dit corrigeerd.
Ik zou de luchtvering niet willen missen.
dit is toch wel de must-have optie als je alle testreviews en filmpjes bekijkt over de XC90 die er circuleren op internet.
Keyless entry heb ik niets mee, 1 keer op de afstandsbediening drukken om de auto te openen of te sluiten vind ik geen probleem. Je hebt natuurlijk nog wel de keyless start.
Ik zou de luchtvering niet willen missen.
dit is toch wel de must-have optie als je alle testreviews en filmpjes bekijkt over de XC90 die er circuleren op internet.
Keyless entry heb ik niets mee, 1 keer op de afstandsbediening drukken om de auto te openen of te sluiten vind ik geen probleem. Je hebt natuurlijk nog wel de keyless start.
XC90 T8 AWD 2025 - Ultra Dark - Luchtvering - Polestar - Bower Wilkins - Williams Ceramic coating
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
- Conradi
- 3rd Gear member
Ik heb van de week gereden met een my2017 met luchtvering. Da's een groot verschil met 'onze' my2016!
De 2017 rijdt voelt veel gelijkmatiger aan, ook geen klapperen meer op steentjes en zo.
De 2017 rijdt voelt veel gelijkmatiger aan, ook geen klapperen meer op steentjes en zo.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 4th Gear member
Is uw 2016 uitgerust met luchtvering?
Ik meen te lezen dat het klapperen vooraan zich specifiek voordoet bij wagen met luchtvering, vandaar de vraag.
volvo zu daar ondertussen wat aan gedaan hebben en ook eigenaars bij van klapperauto's delen van de ophanging
vervangen. Als uw auto ook luchtvering heeft, dan wil dat zeggen dat er verschil is tussen 2016 en 2017?
Dat lees ik ook wel, maar dat zou dan met de "mei software update" te maken hebben, eigenaars blijken verschil
in het gedrag van de luchtvering te merken na de update.
Ik meen te lezen dat het klapperen vooraan zich specifiek voordoet bij wagen met luchtvering, vandaar de vraag.
volvo zu daar ondertussen wat aan gedaan hebben en ook eigenaars bij van klapperauto's delen van de ophanging
vervangen. Als uw auto ook luchtvering heeft, dan wil dat zeggen dat er verschil is tussen 2016 en 2017?
Dat lees ik ook wel, maar dat zou dan met de "mei software update" te maken hebben, eigenaars blijken verschil
in het gedrag van de luchtvering te merken na de update.
- hans98
- 4th Gear member
Sowieso keyless entry nemen. De afstandsbediening is absoluut niet gemaakt om handmatig te bedienen; er zitten aan de zijkant die kleine rotknopjes. Esthetiek een 10, functionaliteit een 4.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
-
- 4th Gear member
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het ontwerp van de sleutel veranderd is, dat er nu grotere
knoppen zijn. Ik kan echter niet meer terugvinden waar ik dat zag.
Ook lees ik dat toegang tot de wagen nu mogelijk is (of wordt) via een smartphone app.
knoppen zijn. Ik kan echter niet meer terugvinden waar ik dat zag.
Ook lees ik dat toegang tot de wagen nu mogelijk is (of wordt) via een smartphone app.
-
- Starter
Allen,
Hey Dank voor de nodige input...Dit heeft echt wel geholpen .... na rijp beraad ga ik toch voor de luchtvering ....
PS : Het klopt idd wat Willy.VdW zegt... aanpassing van de sleutels na vele klachten op het openen/sluiten van de wagens. Dit hebben ze net op de voorstelling S90 doorgegeven. Ben benieuwd ....
En nu wachten en filmpjes kijken..
Hey Dank voor de nodige input...Dit heeft echt wel geholpen .... na rijp beraad ga ik toch voor de luchtvering ....
PS : Het klopt idd wat Willy.VdW zegt... aanpassing van de sleutels na vele klachten op het openen/sluiten van de wagens. Dit hebben ze net op de voorstelling S90 doorgegeven. Ben benieuwd ....
En nu wachten en filmpjes kijken..
Volvo XC90 T8 R-design (2017) Bursting Blue Metallic
-
- 1st Gear member
Luchtvering en 20 inch ... hele rits opties. Zou niet eens weten wat ik allemaal krijg, nou ja.. dik voor betaal. Niet echt tijd genomen om alles even te bekijken, zou in september auto geleverd krijgen. Kwam een leuke voorbij bij de dealer XC90 D5 met oa ook die luxe speakers. Osnium grey. 26 jaar Mercedes gereden , benieuwd wat het gaat brengen. Laatste bezoek voor een SUV bij Mercedes waren ze te belazerd om terug te bellen, dan niet toch? Volvo past goed op het hockeyveld van mijn dochters
:) .

-
- 1st Gear member
Ja, als je het geduld kunt opbrengen om te wachten met je deur openen tot ie helemaal gezakt is..SRI schreef: Ander voordeel van luchtvering: als je de uitstapfunctie activeert staat 'tie ook lekker laag bij stilstand. Mooi!