Dag iedereen,
Net een probleem opgemerkt met mijn V70 2.0. De linkerachterdeur sluit niet meer af. Bij het centraal vergrendelen gaan alle knopjes naar beneden behalve dat van de linkerachterdeur. Dat blijft ergens halverwege haperen en de deur blijft dus open. Wanneer ik het knopje manueel indruk en dan alles centraal afsluit is de deur wel dicht. Bij het ontgrendelen echter gebeurt het omgekeerde. Het knopje blijft halfweg steken en de deur blijft dicht. Van binnenuit kan ik wel de deur terug openen met de hendel.
Wat heb ik al geprobeerd? Wat kruipolie spuiten in rond het knopje en in het slot ( zijkant portier). Ik heb ook eens de batterij afgekoppeld. Geen resultaat. Iemand een idee?
Bedankt.
Jan.
Deur met kuren
- EwoutSchalkwijk
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 11.12.2009 - 21:55
- Locatie: Hvittingfoss, Noorwegen
- Contacteer:
lint schreef: Klinkt als een defect deurslot linksachter.
Sow, daar heb je lang over nagedacht.

http://www.reinemoen.net
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12706
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Heeft mijn vader ook gehad met zijn V70, idd een defect slot. Is destijds vervangen.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28672
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik heb er helemaal niet lang over nagedacht, mijn eigen V70 heeft hetzelfde probleem gehad, na vervangen van het slot problemen opgelost.EwoutSchalkwijk schreef:lint schreef: Klinkt als een defect deurslot linksachter.
Sow, daar heb je lang over nagedacht.![]()
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Het vervangen van het slot is een typische dealer-oplossing, inruilen van de auto was ook een oplossing geweest. Wat de forumgebruikers interesseert is, wat is er aan de hand met het slot, kan het gerepareerd worden? De reactie van Ewout kan ik goed begrijpen, sorry Leo.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12
"Het slot" vervangen, wat is dat? De cilinder waar de sleutel in gaat? De grendel die de deur gesloten houdt? De motor? Lijkt me de laatste, maar dat noem ik niet "het slot".
De oorzaak is volgens mij ofwel mechanisch, ofwel elektrisch.
De deurpin beweegt wel, dus er komt spanning op de motor, maar komt er genoeg? Als bijvoorbeeld de aarde niet meer goed is, valt er een spanning over dat punt en blijft er minder spanning over voor de motor. Kun je controleren door de spanning over de motor te meten, en wel zo dicht mogelijk bij de motor.
Een mechanische oorzaak kan bijvoorbeeld zijn dat het mechaniek tussen de motor en de grendel zwaar gaat. De grendel zelf zal wel lekker lopen, anders zou je dat merken wanneer je de deur handmatig van het slot haalt. Mechaniek visueel inspecteren en proberen of je de stang met de hand kunt bewegen. En natuurlijk kan de motorunit zelf moeilijk lopen. Geen idee of die is te reviseren.
De oorzaak is volgens mij ofwel mechanisch, ofwel elektrisch.
De deurpin beweegt wel, dus er komt spanning op de motor, maar komt er genoeg? Als bijvoorbeeld de aarde niet meer goed is, valt er een spanning over dat punt en blijft er minder spanning over voor de motor. Kun je controleren door de spanning over de motor te meten, en wel zo dicht mogelijk bij de motor.
Een mechanische oorzaak kan bijvoorbeeld zijn dat het mechaniek tussen de motor en de grendel zwaar gaat. De grendel zelf zal wel lekker lopen, anders zou je dat merken wanneer je de deur handmatig van het slot haalt. Mechaniek visueel inspecteren en proberen of je de stang met de hand kunt bewegen. En natuurlijk kan de motorunit zelf moeilijk lopen. Geen idee of die is te reviseren.
- EwoutSchalkwijk
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 11.12.2009 - 21:55
- Locatie: Hvittingfoss, Noorwegen
- Contacteer:
Het was dan ook niet op de 'man' gespeeld, maar toen ik het las moest ik lachen omdat het zo ontzettend 'droog' op me overkwam.lint schreef:Ik heb er helemaal niet lang over nagedacht, mijn eigen V70 heeft hetzelfde probleem gehad, na vervangen van het slot problemen opgelost.EwoutSchalkwijk schreef:lint schreef: Klinkt als een defect deurslot linksachter.
Sow, daar heb je lang over nagedacht.![]()

http://www.reinemoen.net
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27047
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Oef dat is wel heel snel.
Volgens mij bestaat alles uit 1 geheel dus wordt de echte oorzaak uitsluiten vrij lastig.
Ik had bij de S60 weer dat als de passagiersdeur dicht viel dat deze ook spontaan op slot ging. Ook die heb ik moeten vervangen.
Volgens mij bestaat alles uit 1 geheel dus wordt de echte oorzaak uitsluiten vrij lastig.
Ik had bij de S60 weer dat als de passagiersdeur dicht viel dat deze ook spontaan op slot ging. Ook die heb ik moeten vervangen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik heb een NN slot nog nooit los gehad, maar de N sloten gingen redelijk vaak stuk. Ik zoek altijd naar een andere oplossing dan simpel vervangen, dat kan de dealer nl ook. Heel veel storingen zijn namelijk erg simpel te verhelpen zonder iets als geheel te vervangen.
De sloten zijn daar een voorbeeld van. Er zitten een aantal micro switches in de sloten die de standen markeren. Deze zijn van bedenkelijke kwaliteit, en gaan vaak stuk. Als je zon microswitch vervangt doet het slot het weer. Het lastige is echter dat het slot gesealed is. Je kunt hem open snijden, maar moet hem dan wel weer netjes dicht zien te krijgen. Dat kan met lijm of smelten Als het maar goed dicht zit. Dat is ook gelijk het zwakke punt, je krijget het niet meer in elkaar zoals het zat kwa sterkte. Is een probeersel waard, maar geen 100% garantie dat het gaat lukken.
De sloten zijn daar een voorbeeld van. Er zitten een aantal micro switches in de sloten die de standen markeren. Deze zijn van bedenkelijke kwaliteit, en gaan vaak stuk. Als je zon microswitch vervangt doet het slot het weer. Het lastige is echter dat het slot gesealed is. Je kunt hem open snijden, maar moet hem dan wel weer netjes dicht zien te krijgen. Dat kan met lijm of smelten Als het maar goed dicht zit. Dat is ook gelijk het zwakke punt, je krijget het niet meer in elkaar zoals het zat kwa sterkte. Is een probeersel waard, maar geen 100% garantie dat het gaat lukken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Mijn MY12 V70 heeft dit probleem nu ook. Op de bestuurdersdeur. Gaat niet meer op slot nu. Dealer maar even bellen dat deze vervangen met de 150.000 beurt volgende week.
Toch weer handig die info op dit forum. Nu weet ik dat het niet te repareren is en kan ik de dealer meteen vragen er een te bestellen.
Toch weer handig die info op dit forum. Nu weet ik dat het niet te repareren is en kan ik de dealer meteen vragen er een te bestellen.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Lukt dus wel zoals ik schreef, maar dicht maken is lastig.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Tip van de Volvo dealer om het paneel te verwijderen en dan langs het stangetje van het knopje in de deur wat PTE spray te doen heeft voor dit moment geholpen.
Ben benieuwd hoe lang deze oplossing blijft werken. Nieuw slot zou rond de 350 euro zijn dus als we dat enigszins kunnen voorkomen zou dat fijn zijn.
Slot opensnijden en dichtsealen zie ik niet zo zitten.
Probleem was dat het slot meteen weer opensprong bij het afsluiten. Dat is nu voorbij, deur blijft weer afgesloten.
Ben benieuwd hoe lang deze oplossing blijft werken. Nieuw slot zou rond de 350 euro zijn dus als we dat enigszins kunnen voorkomen zou dat fijn zijn.
Slot opensnijden en dichtsealen zie ik niet zo zitten.
Probleem was dat het slot meteen weer opensprong bij het afsluiten. Dat is nu voorbij, deur blijft weer afgesloten.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13.07.2014 - 15:53
Even een update op dat deurslot probleem. Dat heeft zichzelf na 5 maand hersteld. Ik rij meestal maar met 1 passagier dus ik dacht ik leer ermee leven. En kijk de Volvo heeft zichzelf gerepareerd. Dat mag hij vanaf nu altijd doen.
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Deze oplossing heb ik bij precies hetzelfde probleem al eens toegepast en werkt al een jaar feilloos. Ook in deze ontzettend verschrikkelijke kou blijft het slot zonder haperen openen en sluiten.nklaver schreef: Tip van de Volvo dealer om het paneel te verwijderen en dan langs het stangetje van het knopje in de deur wat PTE spray te doen heeft voor dit moment geholpen.
Ben benieuwd hoe lang deze oplossing blijft werken.
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
- rovinge
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 18.06.2006 - 21:43
- Locatie: Omgeving Alkmaar
Interessant; heeft iemand een beschrijving voor het loshalen van panelen in de achterdeur? Forgive me my ignorance... wat is PTE spray?nklaver schreef: Tip van de Volvo dealer om het paneel te verwijderen en dan langs het stangetje van het knopje in de deur wat PTE spray te doen heeft voor dit moment geholpen...
Met deze info kan ik ook even aan de slag; heb twee achterportieren die deze kuren vertonen.....
Roel
MY2005 V70 2.5T AWD 245pk, Summum Silver Metallic, Xenons, RICA
MY2009 V70 T6 AWD 315pk, Summum Ice White Solid, Xenons, Polestar
MY2016 Ifor Williams 2pk, Silver Metallic
MY2009 V70 T6 AWD 315pk, Summum Ice White Solid, Xenons, Polestar
MY2016 Ifor Williams 2pk, Silver Metallic
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55
PTFE is de afkorting van Poly Tetra Fluor Ethylene - in de volksmond "Teflon" genaamd.rovinge schreef:Interessant; heeft iemand een beschrijving voor het loshalen van panelen in de achterdeur? Forgive me my ignorance... wat is PTE spray?nklaver schreef: Tip van de Volvo dealer om het paneel te verwijderen en dan langs het stangetje van het knopje in de deur wat PTE spray te doen heeft voor dit moment geholpen...
Met deze info kan ik ook even aan de slag; heb twee achterportieren die deze kuren vertonen.....
Roel
XC90 T8 - 2017 - R-Design