Lastdrager problemen V40!
-
- 1st Gear member
Ik kreeg vanmorgen het bericht bij afleveren dat ik ze mee kan nemen. Haal ze zaterdag op. Volgens de dealer waren er geen problemen...o_0
In bestelling Levering op 16 oktober
V40 D2 Momentum / buss pack pro / panoramisch dak / Bliss / 17"; Mannan velgen / black sapphire / en kleine extra's
V40 D2 Momentum / buss pack pro / panoramisch dak / Bliss / 17"; Mannan velgen / black sapphire / en kleine extra's
-
- 1st Gear member
Kijk, dat zijn de goede berichten, dan verwacht ik een dezer dagen een telefoontje dat ik ze op kan halen.
Besteld 10-7, opgehaald 09-10!
V40 D2 R-Design, Caspian Blue met Business Pack Pro, R-Design Plus Line, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorruit, Afneembare trekhaak, Elektronisch kinderslot achterportieren, Extra getinte ramen achterportieren en achterklep, 12V in kofferbak, Uitschakelbare passagiersairbag, zonder model- en motoraanduiding en een Space Design 520 Bagagebox met Vleugeldragers
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57491
V40 D2 R-Design, Caspian Blue met Business Pack Pro, R-Design Plus Line, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorruit, Afneembare trekhaak, Elektronisch kinderslot achterportieren, Extra getinte ramen achterportieren en achterklep, 12V in kofferbak, Uitschakelbare passagiersairbag, zonder model- en motoraanduiding en een Space Design 520 Bagagebox met Vleugeldragers
-
- 2nd Gear member
Als ik het bovenstaande lees zijn dus de problemen met de dakdragers opgelost. Is dit bevestigd door de dealer?
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
-
- 2nd Gear member
Vanmiddag even naar de auto gaan kijken en meteen gevraagd naar de lastdragers. De dealer wist mij ook te vertellen dat de nieuwe lastdragers al klaar liggen.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
-
- 1st Gear member
Dealer blijkt erg pragmatisch...er liggen andere Thule dragers voor mij klaar, met de officiele volvo-bak er op.
In bestelling Levering op 16 oktober
- nossy
- 4th Gear member
Wagen vandaag binnengaan bij de dealer voor het polieren van het dak en dakrand.
ook de nieuwe dakdragers gekregen en deze avond gelijk gemonteerd. Ziet er veel beter uit qua montage zit nu een mooie opening tussen dakdrager en dakplaat
ook de nieuwe dakdragers gekregen en deze avond gelijk gemonteerd. Ziet er veel beter uit qua montage zit nu een mooie opening tussen dakdrager en dakplaat

-
- 1st Gear member
Gisteren de dragers opgehaald. De box is toch groter dan verwacht, maar als ie er eenmaal op ligt valt t wel weer mee. Verder blijft idd dak vrij van de drager. Dus geen probleem hier tot nu toe.
Besteld 10-7, opgehaald 09-10!
-
- 1st Gear member
Omdat er al eerder besproken is over lastdragerproblemen in dit topic, dacht ik hier maar ook mijn iets andere lastdragerprobleem te delen: ik heb eind 2015 originele Volvo lastdragers besteld bij een bekende Nederlandse online winkel. Inmiddels eenmaal gebruikt voor de wintersport (3 paar ski's in een dakkoffer, niet overdreven zwaar beladen dus). Inmiddels blijkt hierdoor een deuk boven het portier ontstaan - zie de foto's. Behoorlijk balen, het is een privé-auto en het lijkt me niet makkelijk te herstellen. Bovendien durf ik die lastdragers eigenlijk niet meer te gebruiken. Ik heb contact opgenomen met de leverancier; ik zal jullie op de hoogte houden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door D4r op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D4 R-design Polestar, MY2015.5, Business Pack Connect, Black Sapphire Metallic, 18" Ixion II, Eibach
-
- 1st Gear member
Ik heb de momentsleutel gebruikt die erbij geleverd is, die klikt bij 2Nm. Iets anders kan ook haast niet want het is een niet-standaard bout (driehoekig)
V40 D4 R-design Polestar, MY2015.5, Business Pack Connect, Black Sapphire Metallic, 18" Ixion II, Eibach
- rebride
- 2nd Gear member
ik heb het ook gehad bij mijn vorige volvo v40, originele dakdragers en nadien duiken op precies dezelfde plek.
ben ook wel benieuwd waar dit weg komt.
ben ook wel benieuwd waar dit weg komt.
D4r schreef: Omdat er al eerder besproken is over lastdragerproblemen in dit topic, dacht ik hier maar ook mijn iets andere lastdragerprobleem te delen: ik heb eind 2015 originele Volvo lastdragers besteld bij een bekende Nederlandse online winkel. Inmiddels eenmaal gebruikt voor de wintersport (3 paar ski's in een dakkoffer, niet overdreven zwaar beladen dus). Inmiddels blijkt hierdoor een deuk boven het portier ontstaan - zie de foto's. Behoorlijk balen, het is een privé-auto en het lijkt me niet makkelijk te herstellen. Bovendien durf ik die lastdragers eigenlijk niet meer te gebruiken. Ik heb contact opgenomen met de leverancier; ik zal jullie op de hoogte houden.
Huidige Auto:
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
-
- 2nd Gear member
Ik heb een V40 BJ15 en ik ben op marktplaats diverse originele Volvo dakdragers tegengekomen die in 2014 zijn gekocht. Zijn deze veilig te gebruiken zonder dat ze krassen achterlaten?
Daarnaast vroeg ik me af hoeveel tijd het kost om de dakdragers te monteren
Daarnaast vroeg ik me af hoeveel tijd het kost om de dakdragers te monteren

Laatst gewijzigd door Strider op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- tjub
- 1st Gear member
Eerste weet ik niet.
Tweede: 10 minuutjes
Tweede: 10 minuutjes
MY16 V40 D2 Business Sport Power Blue
Hyundai I40 1.7 CRDI Wagon Buss Ed
Skoda Octavia 1.9 TDI
Peugeot 307 break 2.0 D
Opel Astra 1.6 Station
Renault Laguna 1.6
VW Golf G60
VW Golf GTI
Toyota Corolla 1.6 DX
Hyundai I40 1.7 CRDI Wagon Buss Ed
Skoda Octavia 1.9 TDI
Peugeot 307 break 2.0 D
Opel Astra 1.6 Station
Renault Laguna 1.6
VW Golf G60
VW Golf GTI
Toyota Corolla 1.6 DX
- BkB
- 1st Gear member
Voorkomen is beter dan genezen.
Ik was ook zoekende en dankzij de info op dit forum heb ik via de webshop de nieuwe (gemodificeerde) set aangeschaft.
Deze blijven ook incl dakkoffer los van het dak (in tegenstelling tot 1e foto's van deze posts).
Monteren wijst voor zich. 1e keer even zoeken/proberen (voor/achter en links/rechts).
Ik was ook zoekende en dankzij de info op dit forum heb ik via de webshop de nieuwe (gemodificeerde) set aangeschaft.
Deze blijven ook incl dakkoffer los van het dak (in tegenstelling tot 1e foto's van deze posts).
Monteren wijst voor zich. 1e keer even zoeken/proberen (voor/achter en links/rechts).