Op het uitboren van enkele gaten is dit een plug and play upgrade die betaalbaarder is als menig big brake kit en toch een hoop remkracht extra geeft samen met het grotere rem oppervlak i.s.m. de grotere rem cylinder.
Ben weer een blij man

Ik denk dat je niet begrijpt wat edraket bedoeld, met rembalans wordt bedoelt, de verhouding vd remkracht tussen de voor en achter-as.SuperKnutsel schreef: Nee, is niet nodig gebleken.
Auto duikt niet en balans blijkt nog mooi in evenwicht.
Kun je zo idd niet zeggen, het duiken van een auto is niet een direct gevolg van een gewijzigde rembalans.SuperKnutsel schreef: Het duiken van de auto kan een gevolg zijn van deze veranderde remkracht verhouding tussen voor en achter (of mag ik dat zo niet stellen).
Dank voor deze leerzame uitleg, de toekomst zal uitwijzen hoe de slijtage van de blokken voor en achter verloopt.Johan s60 schreef:Kun je zo idd niet zeggen, het duiken van een auto is niet een direct gevolg van een gewijzigde rembalans.SuperKnutsel schreef: Het duiken van de auto kan een gevolg zijn van deze veranderde remkracht verhouding tussen voor en achter (of mag ik dat zo niet stellen).
Het duiken is alleen afh. van;
- Ligging zwaartepunt
- Remvertraging (hoe deze ook tot stand komt)
- De stijfheid vering/demping onderstel.
De remvertraging is wel afh. van de remkracht verdeling.
Precies, in natte en gladde omstandigheden speelt dit probleem meer, een goede rembalans is een vooruit sturing voor het ABS, zeg maar een pre-ABS.fredhead schreef: Heb in de 205 een aparte remdrukverdeler zitten waarmee ik de rembalans aan kan passen.
Met droog weer kan je aardig wat kracht op de voorkant houden, maar met een wat natte baan gaat de hendel altijd een tandje naar achteren omdat de voorkant anders wel snel gaat blokkeren.
Misschien naar een moderne Volvo op straat vertaald, mocht de ABS ineens eerder in gaan grijpen zou de boel dus teveel aan de voorkant kunnen remmen.
we hebben de 336 versie gemonteerd en we gaan de (waarschijnlijk verminderde) slijtage van de achterremmen in de gaten houden de komende periodeGerald de Groot schreef: Maar inderdaad een super upgrade. Je wilt nooit meer terug. Heb je de 316mm of de 336mm versie?
Achter kun je prima zelf doen. Voor de montage van de stofplaat moet eigenlijk het lager er af, maar als je een hoekje ombuigt past hij er net overheen. Het is dan echt een klusje van nix. Zelfs de handremschoentjes zijn identiek. Je hebt dus alleen complete remklauwen, schijven en stofplaten nodig.
Jazeker! maar je hebt gelijk, ietsjes te weinig aan het posten.4wielen schreef: Ah Dennis, je leeft nog wel! Ik maakte me al zorgen...