't Zal wellicht een domme vraag zijn, maar aangezien ik er niet uit raak...
Ik kan maar niet vinden of het mogelijk is om via de ingebouwde modem die, als ik er toch iets van snap,
in wagens zit die met Volvo On Call geleverd worden (haaievin?) via het GSM netwerk te telefoneren.
Al wat ik kan vinden is hoe een internetverbinding tot stand gebracht kan worden, maar nergens lees
ik of er ook mee getelefoneerd kan worden. Aangezien de SIM kaart verbinding maakt met een mobiel
netwerk lijkt lijkt dat logisch, maar het wordt niet vermeld. Volvo On Call nemen, blijkbaar de enige manier
om de wagen met een modem te laten leveren, zou ik een (meer) waardevolle optie vinden indien het ook
zou betekenen dat ik geen eigen mobiele telefoon dien te gebruiken.
Telefoneren via modem?
- Paul
- Geartronic member
Zit inderdaad een simkaart in als je volvo on call hebt, je kan bellen als je een ongeluk hebt gehad, of op de knop drukken SOS bij hulp, of heb je andere storing met je auto kan je op On Call klikken. Dus de gesprekken ben je altijd gekoppeld aan hen, maar als je vrouw daar werkt is het natuurlijk een prima verbinding om hen te bellen.
Heb je een data simkaart in je auto voor de ingebouwde modem? Dan is dat alleen voor data, tenzij je een skype app in je XC90 hebt...
Heb je een data simkaart in je auto voor de ingebouwde modem? Dan is dat alleen voor data, tenzij je een skype app in je XC90 hebt...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
Dan heb ik pech, mijn vrouw werkt daar niet
't Zou wellicht te mooi geweest zijn. Alhoewel, hoe moeilijk kan dat zijn?
De "vrijheid" is dus beperkt tot (telefoon)verkeer met Volvo, hetgeen je wellicht zo min als mogelijk nodig hebt.
Blijft internet en met de wagen praten. voor dat laatste moet je wellicht ook langs Volvo, daar moet je neem ik
aan het Volvo On Call gebeuren blijven betalen.
Is voor mij een twijfelgeval of dat de kosten waard zijn...

't Zou wellicht te mooi geweest zijn. Alhoewel, hoe moeilijk kan dat zijn?
De "vrijheid" is dus beperkt tot (telefoon)verkeer met Volvo, hetgeen je wellicht zo min als mogelijk nodig hebt.
Blijft internet en met de wagen praten. voor dat laatste moet je wellicht ook langs Volvo, daar moet je neem ik
aan het Volvo On Call gebeuren blijven betalen.
Is voor mij een twijfelgeval of dat de kosten waard zijn...
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- Paul
- Geartronic member
Het is zo geweldig met de app alles uit je auto kunnen zien van verbruik etc. Maar vooral de standkachel aan/uit zetten...
En ik ken ook mensen die het On Call systeem helaas hebben moeten gebruiken en dat is echt geweldig en een life saver! Want de hulp krijgt gelijk de locatie door en kan zo heel snel helpen!
In elk geval, ik zou niet meer zonder willen
En ik ken ook mensen die het On Call systeem helaas hebben moeten gebruiken en dat is echt geweldig en een life saver! Want de hulp krijgt gelijk de locatie door en kan zo heel snel helpen!
In elk geval, ik zou niet meer zonder willen
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- 1st Gear member
Voor on call zit er inderdaad een SIMkaart ergens in de auto, maar die kun je niet zelf gebruiken. In de kofferbak kun je je eigen SIM installeren voor mobiele data. En bellen kun je toch gewoon met je eigen telefoon via bluetooth?Willy.VdW schreef: 't Zal wellicht een domme vraag zijn, maar aangezien ik er niet uit raak...
Ik kan maar niet vinden of het mogelijk is om via de ingebouwde modem die, als ik er toch iets van snap,
in wagens zit die met Volvo On Call geleverd worden (haaievin?) via het GSM netwerk te telefoneren.
Al wat ik kan vinden is hoe een internetverbinding tot stand gebracht kan worden, maar nergens lees
ik of er ook mee getelefoneerd kan worden. Aangezien de SIM kaart verbinding maakt met een mobiel
netwerk lijkt lijkt dat logisch, maar het wordt niet vermeld. Volvo On Call nemen, blijkbaar de enige manier
om de wagen met een modem te laten leveren, zou ik een (meer) waardevolle optie vinden indien het ook
zou betekenen dat ik geen eigen mobiele telefoon dien te gebruiken.
-
- 4th Gear member
Jazeker, bellen met de eigen telefoon kan. Maar ik zou het handiger vinden indien het met een in de wagen ingebouwde telefoon zou kunnen.
Wat u schrijft over de On Call SIM kaart begrijp ik niet. Ik had begrepen dat het net die SIM kaart is die in de kofferbak zit.
Wat u schrijft over de On Call SIM kaart begrijp ik niet. Ik had begrepen dat het net die SIM kaart is die in de kofferbak zit.
-
- 1st Gear member
Nee, On Call heeft dus een eigen SIM kaart die ergens anders in de auto zit, geen idee waar. On Call moet immers altijd werken, ook al heb je er geen eigen SIM in gestopt!Willy.VdW schreef: Jazeker, bellen met de eigen telefoon kan. Maar ik zou het handiger vinden indien het met een in de wagen ingebouwde telefoon zou kunnen.
De SIM in de kofferbak is dus puur voor de overige data services en apps zoals Spotify, car Wi-fi hotspot als je die aanzet etc.
Als je dus ook nog je telefoon bij je hebt rijd je met 3 mobiele stations rond in je auto

-
- 4th Gear member
Aha, dan had ik het fout (zal nog niet de laatste keer zijn ivm dit high-tech wonder vrees ikcirrusflyer schreef:Nee, On Call heeft dus een eigen SIM kaart die ergens anders in de auto zit, geen idee waar. On Call moet immers altijd werken, ook al heb je er geen eigen SIM in gestopt!Willy.VdW schreef: Jazeker, bellen met de eigen telefoon kan. Maar ik zou het handiger vinden indien het met een in de wagen ingebouwde telefoon zou kunnen.
De SIM in de kofferbak is dus puur voor de overige data services en apps zoals Spotify, car Wi-fi hotspot als je die aanzet etc.
Als je dus ook nog je telefoon bij je hebt rijd je met 3 mobiele stations rond in je auto![]()

Maar klopt het wel dat er enkel een SIM-kaarthouder in de koffer zit als de wagen met VOC besteld wordt?
-
- 1st Gear member
Volgens mij hoort die simkaart houder in kofferbak bij de 'sensus connect' optie (zat in mijn geval in Business Pack Connect). Als je alleen maar VOC optie bestelt dan heb je denk ik geen simkaart houder achterin..Willy.VdW schreef:Aha, dan had ik het fout (zal nog niet de laatste keer zijn ivm dit high-tech wonder vrees ikcirrusflyer schreef:Nee, On Call heeft dus een eigen SIM kaart die ergens anders in de auto zit, geen idee waar. On Call moet immers altijd werken, ook al heb je er geen eigen SIM in gestopt!Willy.VdW schreef: Jazeker, bellen met de eigen telefoon kan. Maar ik zou het handiger vinden indien het met een in de wagen ingebouwde telefoon zou kunnen.
Als je dus ook nog je telefoon bij je hebt rijd je met 3 mobiele stations rond in je auto![]()
)
Maar klopt het wel dat er enkel een SIM-kaarthouder in de koffer zit als de wagen met VOC besteld wordt?
- Conradi
- 3rd Gear member
De SIM achterin hoort bij Sensus met oa. de hotspot functionaliteit.
De VOC SIM zit verborgen ergens in/achter het handschoenkastje als ik me niet vergis. Of dat via spraak of via data werkt is nergens beschreven: VOC en de bijbehorende App zouden ook informatie via SMS kunnen uitwisselen.
Voor de techno-freaks: ik bel wel via de vin, want ik bel met Voice-over-IP via de hotspot
De VOC SIM zit verborgen ergens in/achter het handschoenkastje als ik me niet vergis. Of dat via spraak of via data werkt is nergens beschreven: VOC en de bijbehorende App zouden ook informatie via SMS kunnen uitwisselen.
Voor de techno-freaks: ik bel wel via de vin, want ik bel met Voice-over-IP via de hotspot

2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 4th Gear member
Sensus connect staat in België bij de standaarduitrusting vanf de Kinetic. ik meen echter al XC90's zonder
vin gezien te hebben dus mogelijk zijn er nog Sensus-opties, alhoewel ik die in de prijslijst niet vind.
Voipen is een mogelijkheid, maar wellicht niet goedkoop (data)? Misschien eerder voor zakelijk gebruik?
vin gezien te hebben dus mogelijk zijn er nog Sensus-opties, alhoewel ik die in de prijslijst niet vind.
Voipen is een mogelijkheid, maar wellicht niet goedkoop (data)? Misschien eerder voor zakelijk gebruik?
- NielsPHEV
- 7th Gear member
ik meen ergens gelezen te hebben dat wanneer je zelf een data sim plaatst VOC deze sim gaat gebruiken ik heb inmiddels een ander provider T-mobile ipv Vodafone en deze datasim doet het ook meteen in het buitenland, die van vodafone bleef een probleem