Afgelopen weekend melding gekregen dstc spin control uit, daarna Anti Skid service vereist en toen minder motorvermogen. Uit laten lezen door ANWB welke 5 meldingen eruit heeft gekregen echter 1 niet welke te maken had met ECM.
Zondag en maandag zonder storing kunnen rijden.
Vanochtend wederom nadat de motor warm was, wederom dezelfde meldingen en ook weer minder motorvermogen, wat echt niet fijn is op de snelweg.
Weer alles uit laten lezen, twee meldingen verwijdert, echter 1 blijft erin staan, 40301 Software Incompatibility ECM/PCM, en hiermee doorverwezen naar de volvo dealer.
Voordat ik de dealer benader ben ik benieuwd wat deze melding inhoud, zit er een fout in de software waardoor er steeds een melding komt, of is er meer aan de hand. Ik heb deze storing echter nooit gehad.
Kan iemand mij vertellen wat deze melding inhoudt, en waar ik qua reparatie rekening mee moet houden?
Vr gr
Software incompatibility ECM/pcm
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40506
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
Dit topic verplaatst vanuit de rubriek 'Forumberichten' waar het zéker niet hoort naar Techniek Algemeen.
Als je er bij zet over welke auto je het hebt kunnen we het naar het juiste board verplaatsen en zijn er wellicht ook mensen die natwoord hebben op je vragen.
Dit topic verplaatst vanuit de rubriek 'Forumberichten' waar het zéker niet hoort naar Techniek Algemeen.
Als je er bij zet over welke auto je het hebt kunnen we het naar het juiste board verplaatsen en zijn er wellicht ook mensen die natwoord hebben op je vragen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Waarschijnlijk vocht in de CEM, dat komt helaas vaker voor..
Goed uitlezen met Vida eerst om te kijken waar de storing precies door wordt veroorzaakt.
Kan ook een probleem in de kabelboom zijn, er is in het verleden een modificatie ruitensproeier geweest,
dus ook een vocht probleem ivm ruitensproeiervloeistof.
De CEM is een duur onderdeel , mocht deze stuk zijn.
Goed uitlezen met Vida eerst om te kijken waar de storing precies door wordt veroorzaakt.
Kan ook een probleem in de kabelboom zijn, er is in het verleden een modificatie ruitensproeier geweest,
dus ook een vocht probleem ivm ruitensproeiervloeistof.
De CEM is een duur onderdeel , mocht deze stuk zijn.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 06.08.2015 - 19:24
Volvo dealer gaf vrolijk aan dat ze natuurlijk kunnen uitlezen maar dan niet eerder dan 19 juli wegens drukte. Het bijzondere is dat ik nu sinds twee dagen geen meldingen meer krijg, auto rijdt als voorheen. Het vertrouwen dat dit zo blijft heb ik niet, ben dus ook hard op zoek naar een garage die mijn auto kan uitlezen en eventueel kan maken. Mijn eigen garage is in Drenthe en dat lijkt mij nu niet verstandig aangezien er tussen Haarlem en Drenthe zeer veel kilometers zitten.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Even dit topic doorlezen m.b.t. vocht in de connectoren:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1165909
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1165909
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
beetje een botte opmerking van de dealer, en zeker niet klantvriendelijk, hoor!.Volvo dealer gaf vrolijk aan dat ze natuurlijk kunnen uitlezen maar dan niet eerder dan 19 juli wegens drukte.
We hadden ook een paar weken geleden de melding met de c30 over verminderd motorvermogen.....maar na het stoppen/starten van de motor was de fout weg.
Toch ff naar de dealer en laten uitlezen. Ook daar hadden ze het druk, maar 10 minuten later kwam een monteur de sleutel halen, en uitlezen is echt in 2 minuten gebeurd. Werd ff tussendoor gedaan.
Het was niets verontrustends, omgevallen bitje, en de hele vakantie heeft hij prima gereden met vouwwagen door de bergen (ik rijd geen snelwegen in Oostenrijk, geen vignet uit principe, dus de passen met 13 en 18%) naar Slovenië.
Punt is......een beetje dealer maakt tijd voor een klant met pech voor uitlezen, is maar 2-3 minuten. Daarna kan het baliepersoneel bespreken wat er fout is, welke onderdelen vervangen moet worden, wat het kost en afspraken maken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Dealer hier in de buurt doet precies hetzelfde. Om een sw pakket in te laden moest ik ook maar een afspraak maken. Uiteindelijk 3 weken geduurd. Vervolgena was de sw binnen 15 min ingeladen en gefixt...wim de jong schreef:beetje een botte opmerking van de dealer, en zeker niet klantvriendelijk, hoor!.Volvo dealer gaf vrolijk aan dat ze natuurlijk kunnen uitlezen maar dan niet eerder dan 19 juli wegens drukte.
We hadden ook een paar weken geleden de melding met de c30 over verminderd motorvermogen.....maar na het stoppen/starten van de motor was de fout weg.
Toch ff naar de dealer en laten uitlezen. Ook daar hadden ze het druk, maar 10 minuten later kwam een monteur de sleutel halen, en uitlezen is echt in 2 minuten gebeurd. Werd ff tussendoor gedaan.
Het was niets verontrustends, omgevallen bitje, en de hele vakantie heeft hij prima gereden met vouwwagen door de bergen (ik rijd geen snelwegen in Oostenrijk, geen vignet uit principe, dus de passen met 13 en 18%) naar Slovenië.
Punt is......een beetje dealer maakt tijd voor een klant met pech voor uitlezen, is maar 2-3 minuten. Daarna kan het baliepersoneel bespreken wat er fout is, welke onderdelen vervangen moet worden, wat het kost en afspraken maken.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 06.08.2015 - 19:24
Wederom allerlei meldingen, nu ook iets met reiniging uitstoot, in de noodloop, antiskid en het rempedaal kan in niet meer voldoende intrappen.
Morgen wordt hij bij de dealer uitgelezen, ik vermoed iets met de software aangezien de auto nu allerlei meldingen gaat geven, echt fijn en veilig rijden doe ik niet. Vorig jaar ook regelmatig bij de garage geweest voor van alles en nog wat, uiteindelijk bleek dat de turbo slang te zijn welke door de garage niet goed was terug geplaatst, en brandstof filter later laten vervangen aangezien hij toen ook steeds in de noodloop schoot, maar ik vermoed dat er nu wel meer aan de hand is.
Misschien is het ook niet verstandig om door te blijven rijden met de Volvo maar ik heb geen andere keus ivm werk.
Heeft iemand hier ervaring mee, dat de Volvo nu allerlei meldingen gaat aangeven omdat het hoofdprobleem, 40301 Software Incompatibility ECM/PCM nog niet verholpen is?
Morgen wordt hij bij de dealer uitgelezen, ik vermoed iets met de software aangezien de auto nu allerlei meldingen gaat geven, echt fijn en veilig rijden doe ik niet. Vorig jaar ook regelmatig bij de garage geweest voor van alles en nog wat, uiteindelijk bleek dat de turbo slang te zijn welke door de garage niet goed was terug geplaatst, en brandstof filter later laten vervangen aangezien hij toen ook steeds in de noodloop schoot, maar ik vermoed dat er nu wel meer aan de hand is.
Misschien is het ook niet verstandig om door te blijven rijden met de Volvo maar ik heb geen andere keus ivm werk.
Heeft iemand hier ervaring mee, dat de Volvo nu allerlei meldingen gaat aangeven omdat het hoofdprobleem, 40301 Software Incompatibility ECM/PCM nog niet verholpen is?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 06.08.2015 - 19:24
Vandaag twee defecten gevonden bij uitlezen volvo dealer. Turbodensor en nog een sensor bij uitlaat. Eerdere meldingen van anwb en kwik fit niet terug gevonden. Moet ik er nu vanuit gaan dat volvo dealer specifiek apparatuur heeft en de diagnose nu goed gesteld heeft, voordat ik van alles laat vervangen, wat overigens nog al wat gaat kosten. Wie heeft er advies ?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zijn de suggesties die hierboven gegeven zijn al uitgesloten?
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95