Nieuw record 0-100

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Sinds de nieuwe bougies erin zitten reed de auto al merkbaar soepeler en na het plaatsen van de ABS controller merkte ik ook een nóg rustiger loop van de motor en lijkt de versnellingsbak ook nog soepeler te reageren en de motor meer op koppel te laten accelereren ipv terug te schakelen.
Op de één of andere manier lijkt alles gewoon soepeler en meer in harmonie met elkaar te functioneren. Auto komt ook krachtiger over en lijkt meer "duw" te hebben.

Ik weet niet zeker of de ABS controller ook het rij- en schakelgedrag beïnvloed, maar van de bougies weet ik wel zeker.
Had vernomen dat ABS controller die in storing is ook ook motormanagement beïnvloed. Het motormanagement stroringslampje brandde i.i.g. ook de storingen van vorige week.
Daarom maar weer eens de 0-100 tijd met de CFE gemeten, kijken wat ie deed.

1e poging vanuit de afrit snelweg met haakse bocht erin en even wat wielspin gaf al 7,7 seconden!
Dat gaf moed om het nog eens te proberen maar dan in rechte lijn. 7,4 seconden; een nieuw record en 0,1 sneller dan fabrieksopgave.

Beide keren wel met STC aan, dus moet het ook nog eens zonder proberen. Schijnt sneller te zijn, maar ben bang dan m'n banden op te roken.
Dit smaakt wel naar meer, de Rica tuning die ik in m'n hoofd heb maakt mij wel steeds meer begeriger... :bandit:

gr. Edwin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Jan-v-S
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 11.07.2016 - 12:15

T5 met Geartronic? Erg netjes hoor! Benieuwd wat je hier met tuning nog uit kunt halen :)
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Jan-v-S schreef: T5 met Geartronic? Erg netjes hoor! Benieuwd wat je hier met tuning nog uit kunt halen :)
Dank. Is met gewone AT.

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Dat is een snelle wagen.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Sander02
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Hoe krijg je die info in beeld? Is dat met een volvotech kastje?
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Voor zo'n oude auto inderdaad niet verkeerd. Je ziet wel dat de techniek weer vooruit gaat een Standaard nieuwe V70 T4 haalt het ook in 7.6 seconden.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Sander02 schreef: Hoe krijg je die info in beeld? Is dat met een volvotech kastje?
Ja, dat is één van de functies van de CFE.
Ik hoop dat er ook ooit nog eens een 80-120 timer bijkomt.

gr. Edwin.
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

HansEindhovenV70 schreef: Voor zo'n oude auto inderdaad niet verkeerd. Je ziet wel dat de techniek weer vooruit gaat een Standaard nieuwe V70 T4 haalt het ook in 7.6 seconden.
Dat lijkt me snel voor dat Ford blokje, ik dacht dat het ergens achter in de 8 seconden was?

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Sander02
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Is het ook mogelijk om de huidige versnelling weer te geven met CFE?
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3173
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Edwin schreef:
HansEindhovenV70 schreef: Voor zo'n oude auto inderdaad niet verkeerd. Je ziet wel dat de techniek weer vooruit gaat een Standaard nieuwe V70 T4 haalt het ook in 7.6 seconden.
Dat lijkt me snel voor dat Ford blokje, ik dacht dat het ergens achter in de 8 seconden was?

gr. Edwin.
Da's toch geen Ford blok?
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29545
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Volgens mij is het een Volvo motorblok.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

De T4 was altijd een 1.6 liter ecoboost blok van Ford volgens mij?

FF googelen leert dat de T4 nu in ieder geval een Volvo blok is (1969CC).

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Ik bedoel inderdaad wel de T4 Volvo motor, vanaf eind 2015.... de 1.6 T4 Ford motor. Ik heb erin gereden, begrijp eigenlijk niet dat er daar zoveel van verkocht zijn want vond dit waardeloos rijden... in vergelijking met de 5 cylinder 2.4 motor. De nieuwe T4 daarintegen rijdt echt heel soepel en fijn en toch wel stuk fijner dan de 5 cylinder 2.4 motor die ik 11 jaar gehad heb (en die uiteraard ook al heel erg fijn is).
Duckman
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06.08.2014 - 15:07

Mooie score Edwin!!!
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27374
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Sander02 schreef: Is het ook mogelijk om de huidige versnelling weer te geven met CFE?
Nee dit kan niet
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3173
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

HansEindhovenV70 schreef: Ik bedoel inderdaad wel de T4 Volvo motor, vanaf eind 2015.... de 1.6 T4 Ford motor. Ik heb erin gereden, begrijp eigenlijk niet dat er daar zoveel van verkocht zijn want vond dit waardeloos rijden... in vergelijking met de 5 cylinder 2.4 motor. De nieuwe T4 daarintegen rijdt echt heel soepel en fijn en toch wel stuk fijner dan de 5 cylinder 2.4 motor die ik 11 jaar gehad heb (en die uiteraard ook al heel erg fijn is).
En dan heb je ook nog de nieuwe T5 en T6 2.0 motoren die heel erg fijn rijden. Mijn nog splinternieuwe T6 is extreem soepel en loopt als een naaimachine en is (met Polestar) goed voor 310 pk en 430 Nm waarmee hij een "lomp hok" als een xc60 in iets van 6.5 sec naar 100 kan brengen, maar belangrijker dan dat: je kunt er ook heel comfortabel, trillingsvrij en stil mee "cruisen", file rijden etc. Hij pakt vanuit ieder toerental onmiddellijk op.

In mijn vorige xc60 had ik de Ford T5 (Powershift) , die liep ook prima maar toch wel flink minder gecultiveerd dan deze. Bovendien is het verbruik van de nieuwe T6 onder gelijke omstandigheden nu al ruimschoots lager dan die van de vorige T5. Kortom....ik ben fan van VEA motoren en vind het knap dat deze stiller en trillingsvrijer is dan de 2.4 5 cilinder die we eerder in de v70 hadden.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Klopt, het was ook mijn punt " een 4 cylinder loopt minder mooi dan een 5 cylinder".... dat gaat inderdaad voor deze nieuwe motoren niet op. Ik vind de nieuwe T4 echt in alle opzichten fijner dan de 5 cylinder 2.4 die ik ik voorheen had.

Volvo heeft eigenlijk nog maar 1 motor in het programma! Het onderblok van alle nieuwe benzine en dieselmotoren is exact dezelfde 2.0 motor ;-) Modulair kan men er dan verschillende motoren van maken varierend van 120 tot meer dan 400 PK... als je niet de zwaarste variant hebt is voor veel minder PK varianten alles dus lekker over gedemensioneerd waardoor het niet zo snel zal slijten.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

HansEindhovenV70 schreef: Modulair kan men er dan verschillende motoren van maken varierend van 120 tot meer dan 400 PK... als je niet de zwaarste variant hebt is voor veel minder PK varianten alles dus lekker over gedemensioneerd waardoor het niet zo snel zal slijten.
Voor vermogens tot rond de 200 pk geloof ik dat nog wel, daarboven zal de tijd het moeten leren hoe sterk ze zijn.
Ik denk dat een 2,5 liter 5 cilinder met 250 pk toch wel een stuk minder te lijden heeft dan een 2,0 liter 4 cilinder met hetzelfde vermogen...

Ik hoop dan ook dat Volvo zijn naam hoog houdt en de nieuwe motoren sterk en foolproof genoeg maakt om ze ook met gemakt 20 jaar/600.000 km te laten draaien.
Het is jammer dat Volvo geen 5 of 6 cilinders meer aanbiedt, zoals de echte premium merken. Is toch nét even wat specialer om in te rijden.
Ik heb laatst een uur in een nieuwe Audi S6 mogen rijden en de 450 pk die uit die 8 cilinder komt is toch wel even wat anders dan de 408 pk uit de 2.0 hybride...

Uiteindelijk zullen we allemaal helaas aan die 4 cilinders moeten als we in de toekomst eens wat anders willen, al hoop ik dat het 2e/3e hands aanbod waar ik altijd in winkel nog lang uit de 5 cilinders zal bestaan. Wil zelfs nog wel op een 3,2 liter 6 cilinder overstappen!

Het 5 cilinder geluid blijft onvervangbaar.

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Edwin schreef:
HansEindhovenV70 schreef: Modulair kan men er dan verschillende motoren van maken varierend van 120 tot meer dan 400 PK... als je niet de zwaarste variant hebt is voor veel minder PK varianten alles dus lekker over gedemensioneerd waardoor het niet zo snel zal slijten.
Voor vermogens tot rond de 200 pk geloof ik dat nog wel, daarboven zal de tijd het moeten leren hoe sterk ze zijn.
Ik denk dat een 2,5 liter 5 cilinder met 250 pk toch wel een stuk minder te lijden heeft dan een 2,0 liter 4 cilinder met hetzelfde vermogen...

Ik hoop dan ook dat Volvo zijn naam hoog houdt en de nieuwe motoren sterk en foolproof genoeg maakt om ze ook met gemakt 20 jaar/600.000 km te laten draaien.
Het is jammer dat Volvo geen 5 of 6 cilinders meer aanbiedt, zoals de echte premium merken. Is toch nét even wat specialer om in te rijden.
Ik heb laatst een uur in een nieuwe Audi S6 mogen rijden en de 450 pk die uit die 8 cilinder komt is toch wel even wat anders dan de 408 pk uit de 2.0 hybride...

Uiteindelijk zullen we allemaal helaas aan die 4 cilinders moeten als we in de toekomst eens wat anders willen, al hoop ik dat het 2e/3e hands aanbod waar ik altijd in winkel nog lang uit de 5 cilinders zal bestaan. Wil zelfs nog wel op een 3,2 liter 6 cilinder overstappen!

Het 5 cilinder geluid blijft onvervangbaar.

gr. Edwin.
Amen to that 8-)
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3173
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ik heb laatst even een stukje in een Tesla mogen sturen. Niet de snelste trsla, dus geen 'ludricous mode', maar nog altijd bizar snel. En toch wel een heel bijzondere ervaring van die stilte in combinatie met de enorme acceleratie.
Ik moet zeggen als dat een voorproefje is van het toekomstige rijden, heb ik er geen moeite mee dat we geen 8, 7 of 5 cilinders meer zullen hebben. Laat ze eerst nog maar even wat sleutelen aan de actieradius en het snellader netwerk wat uitbreiden.......dan zie ik het wel zitten.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”