Koelvloeistof lekkage

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Bas1982
3rd Gear member

Ik had een paar keer dat als ik volgas had gereden ik wat koelvloeistof rook. Ik had daarom gekeken onder de motorkap maar kon niks vinden. Afgelopen week de auto een grote beurt gegeven en met vervangen van de olie zag ik op de bak een klein beetje opgedroogd koelvloeistof. wat van hoog kwam. Ik zag niks dus ervoor gekozen het luchtfilterhuis uit te bouwen en toen zag ik de slang die iets lekte. Nieuwe slang bij de dealer besteld, prijs viel erg mee voor een grote slang met T stuk trouwens en toen zag ik dat de slang veel dunner is dan de uitgezette lekke. Ben er net optijd bij voor deze echt knapte. Het verharde kunstof helemaal gescheurd en ook het borgpinnetje van de schakelstang kwam tegen de slang aan en heeft het rubber beschadigd.

Voor ieder die iets van koelvloeistof ruikt maar niks kan vinden, slim om dit in de gaten te houden! wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De andere slangen waren niet zo erg op gezet, maar denk dat ik volgend jaar de rest ook maar preventief ga vervangen.
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”