Probleem met Volvo Dealer

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
BasvanS
1st Gear member

In mei dit jaar heb ik de Volvo naar de dealer gebracht voor een vermoedelijke storing aan het brandstof probleem. Het bleek een defecte brandstof pomp regelaar te zijn. Deze is van de achteras naar een plekje onder de achterbank geplaatst waar dee niet meer bloot word gesteld aan de elementen.

Dit bleek een bekend probleem van de V50 2004- en er is ook een recall geweest die bij mijn V50 duidelijk niet (correct) was uitgevoerd. De rekening van EUR 400 belande echter gewoon op de mat.

Contact opgenomen met de garage en gevraagd waarom deze niet onder garantie viel: "Sorry, auto niet/verkeerd aangemeld, we krijgen de melding nu wel, claim ingediend bij Volvo Nederland, u hoort van ons.

2-3 weken later, 3 keer gemaild: eindelijk reactie: "inmiddels hebben wij de claim aangeboden bij Volvo Nederland, echter is de brandstofpomp regeleenheid van uw V50 al een keer vervangen onder garantie voor het betere type, het kan zijn dat de pomp dus niet wordt vergoed."

4 weken later: "Hebben net de afwijzing van de claim van Volvo binnen, er wordt geen garantie op garantie uitgevoerd en de brandstof pomp is reeds vervangen in 2008"

Mijn vragen waren toen natuurlijk: Pomp vervangen, het gaat om de Regelaar? Recall actie verkeerd uitgevoerd dus, hij had verplaatst moeten worden?

Reactie Volvo: Reparatie in maand 3 van 2008 uitgevoerd, en volgens fabriek voorschriften uitgevoerd!

Mijn reactie: Waarom zat dat ding dan op de verkeerde plek!! Dat is toch dweilen met de kraan open! hij is dus NIET goed uitgevoerd

Reactie Volvo, in herhaling: "De recall campagne van 2008 is toen uitgevoerd zoals Volvo dat communiceert in de voorschriften van de desbetreffende recall. Daar kan ik geen andere invulling aan geven" en " Daar is bij aanmaak van de werkopdracht geen melding naar boven gekomen dat de recall nog moest worden uitgevoerd, dat houd dan in dat deze reeds is uitgevoerd, ik heb een poging voor je ondernomen om dit alsnog te proberen
onder garantie te claimen, echter Volvo ziet ook dat deze recall is uitgevoerd"

Mijn reactie : Maar je gaf zelf aan dat de melding bij het aanmelden van de auto wel naar voren kwam? Wat is het nou? Je spreekt jezelf tegen?

Volvo: Geen verdere reactie meer op je mail, betalen graag!

Wat vinden jullie hier nu van, gewoon pech en ben ik nou echt zo'n zeur? Hij lijkt wel alsof ze alles verzinnen om maar geen garantie te hoevel verlenen, ze spreken zichzelf tegen.

De Volvo is altijd dealer onderhouden geweest en heeft nooit een beurt gemist, ik heb de volledige historie vanaf aanschaf. Ik zie niet eens dat de regelunit al vervangen is geweest! Voor een betere versie zeggen ze? is deze er wel?
Garrett
1st Gear member

Heb je geen rechtsbijstand?
'98 Volvo V70 2.5i | '11 Lexus CT200h
lint
Geartronic member

Dat is een raar verhaal van Volvo, inderdaad eens te rade gaan bij een rechtsbijstandsverzekeraar.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MartijnAbel
4th Gear member

Ik heb met hetzelfde gezeten bij mijn V50 T5
Dealer trok zijn handen er van af, net als Volvo NL. Zij gaven vorig jaar aan dat het een tijdelijke recall was, niet een echte oneindige recall. Vond het toen al vreemd. Gelukkig bleek die bij mij al onder de achterbank te zitten.

Ik zal even voor je in mijn mailbox kijken of ik de Volvo NL reactie terug kan vinden, misschien kun je er wat mee. ;-)

Edit: helaas, kan de mailwisseling met volvo nederland niet meer terugvinden...

Er zijn trouwens meer recalls geweest die ze het liefst onder de mat vegen. Ik kan nu weer in conclaaf met ze over de slechte bekabeling in de A pillar die veroorzaakt dat de deuren niet goed sluiten en de electrische ruiten soms niet werken. Ook een dingetje wat vaak voorkomt bij die bouwjaren die jij opnoemt.
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
BasvanS
1st Gear member

Jammer, had graag wat vergelijkings materiaal gehad! Is er misschien een monteur op het forum, werkzaam bij een volvo dealer, die het een en ander voor mij kan verduidelijken. Met name over de procedures bij en dergelijk garantie gevalletje? Ik krijg sterk het idee dat ze alles uit hun duim zuigen bij Nieuwenhuijse.

Helaas geen Rechtbijstand, wel Social Media. Heb ze zowel op Facebook als Twitter gevraagd of ze misschien ook personeel hebben dat mij wel vriendelijke te woord kan staan ;)
Laatst gewijzigd door BasvanS op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ramon&Ramon
7th Gear member

BasvanS schreef: Jammer, had graag wat vergelijkings materiaal gehad! Is er misschien een monteur op het forum, werkzaam bij een volvo dealer, die het een en ander voor mij kan verduidelijken. Met name over de procedures bij en dergelijk garantie gevalletje? Ik krijg sterk het idee dat ze alles uit hun duim zuigen bij Nieuwenhuijse.

Helaas geen Rechtbijstand, wel Social Media. Heb ze zowel op Facebook als Twitter gevraagd of ze misschien ook personeel hebben dat mij wel vriendelijke te woord kan staan ;)
Even voor de duidelijkheid..
Heb je contact gehad met Volvo Beesd?
De importeur?
De pomp en de regeleenheid zijn twee verschillende dingen, wat is er in eerste instantie gewijzigd?
De pomp of de eenheid?
Is de eenheid verplaatst nu?
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Voor welke motoren is dit het geval geweest?

Ik heb ene MY05 2.4i GT, ff checken of die de recall ook gehad heeft.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
BlackSpider
2nd Gear member

Nuance van Ramon&Ramon lijkt mij inderdaad wenselijk, zit inderdaad verschil in. O-) :'(

Daarnaast spreken we hier over een reparatie van 8 jaar geleden, ik denk dat een rechtsbijstand de zaak geen eens in behandeling neemt,misschien hooguit een coulance advies geeft als de auto altijd bij de dealer is onderhouden. Als er 8 jaar geleden slecht werk was geleverd of een slecht product was geplaatst dan had dit eerder aan het licht moeten komen.

Voor zover mij bekend zijn er bij de auto's die de recall (was volgens mij in die tijd geen eens een echte recall, maar een service advies) hebben gehad geen problemen meer geweest.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 k
m
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
BasvanS
1st Gear member

Het probleem zit hem niet eens in het coulance verhaal, het gaat me meer om de tegenstrijdigheden in de berichtgeving.

Eerst, sorry auto niet aangemeld, nu alsnog gedaan, Recall actie/Garantie word nu aangeven.
Later is het, nee sorry, geen melding is geen garantie.

Daarnaast geven ze aan, dat ze nu de regelunit verplaatst hebben EN dat de recall actie al wel is uitgevoerd op de juiste manier.
Maar dan had er geen melding plaats gevonden en had de regelunit al onder de achterbank moeten zitten. Daarbij geven ze dus aan dat de POMP al vervangen is geweest en niet de regelunit.

Al deze tegenstrijdigheden heb ik aangekaart, maar de dealer weigert er op in te gaan.

Daarbij loopt dit alles al ruim 2.5 maand en is de communicatie vanuit Volvo Nieuwenhuijse beroerd: Ik heb ondertussen al meerdere malen vernomen dat het garantie zou zijn, en vervolgens weer niet.

Volvo NL heb ik inmiddels aangeschreven en vandaag een telefoontje uit de regio Culemborg gemist. Morgen maar even terug bellen.

Het betreft hier trouwens een T5 met 220 PK

Edit- krijg ook net de rekening van de grote beurt bij 180k binnen..
EUR 274,- voor het wisselen van de olie... zucht...
Laatst gewijzigd door BasvanS op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
BlackSpider
2nd Gear member

Je bent dus eigenlijk alleen ontevreden met de communicatie:) sorry *lol*

Ze hebben nu de unit verplaatst (niet vervangen) en wederom de pomp vervangen?
Dan zou je kunnen vragen om een korting op het arb.loon . Maar als de pomp kapot is lijkt mij een rekening voor de pomp + montage niet meer dan logisch.

En ja, communicatie is in de autowereld nog steeds niet altijd even correct. Je kan het ook zo zien, ondanks de slechte communicatie hebben ze wel het e.e.a. geprobeerd.

Welk gedeelte vind je nu zelf onder garantie vallen? Is voor mij nog niet helemaal duidelijk...sorry :( O-) :'(
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 k
m
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
BasvanS
1st Gear member

BlackSpider schreef: Je bent dus eigenlijk alleen ontevreden met de communicatie:) sorry *lol*

Ze hebben nu de unit verplaatst (niet vervangen) en wederom de pomp vervangen?
Dan zou je kunnen vragen om een korting op het arb.loon . Maar als de pomp kapot is lijkt mij een rekening voor de pomp + montage niet meer dan logisch.

En ja, communicatie is in de autowereld nog steeds niet altijd even correct. Je kan het ook zo zien, ondanks de slechte communicatie hebben ze wel het e.e.a. geprobeerd.

Welk gedeelte vind je nu zelf onder garantie vallen? Is voor mij nog niet helemaal duidelijk...sorry :( O-) :'(
Dat zeg ik niet, ik zeg dat dit mijn grootste hekelpunt is. De regelunit is vervangen en verplaats.

Wat er met de pomp is, geen idee!
Waarom ze zeggen dat de recall actie eerder is uitgevoerd, geen idee!
Waarom er eerst geen melding was, toen weer wel nu weer niet, geen idee>!

Mijn redenatie:

Recall niet (correct) uitgevoerd in 2008. Regel unit was defect en is verplaatst (exact) zoals aangegeven bij recall procedure.
Melding van Recall kwam naar voren bij Volvo na invoeren auto in systeem, dit kan alleen als er geen recall is geweest.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Hoe was het gesprek met Volvocars in Beesd vandaag ?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
BasvanS
1st Gear member

Goed! (je bent goed ingelicht ;), hoe komt dat zo!?)

Ze hebben aangegeven dat het een miscommunicatie betrof en dat er inderdaad sprake was van een niet (correct) uitgevoerde recall actie. Volvo Nieuwenhuijsen neemt als het goed is nog contact met me op voor tekst en uitleg. Volvo NL neemt de kosten van de rekening op zich omdat deze storing niet was ontstaan bij correct uitgevoerd onderhoud.

Dik tevreden, alleen even het vertrouwen in Nieuwenhuijsen terugkrijgen!
Garrett
1st Gear member

Eind goed al goed, gelukkig. Het heeft wel wat overtuigingskracht nodig gehad.
Ik ben blij dat Volvo inziet dat een tevreden klant meer waard is dan een eenmalig uurloon van een klant die daarna nooit meer binnenstapt.
'98 Volvo V70 2.5i | '11 Lexus CT200h
hvt
5th Gear member

BasvanS schreef: Goed! (je bent goed ingelicht ;), hoe komt dat zo!?)
Zal wel door deze opmerking komen:
BasvanS schreef: Volvo NL heb ik inmiddels aangeschreven en vandaag een telefoontje uit de regio Culemborg gemist. Morgen maar even terug bellen.
Zo zie je maar weer de aanhouder wint.
Maar goed dat je zelf met volvo NL contact hebt gezocht.
Je zal toch verwachten dat de dealer het voorval ook aan Volvo NL voorgelegd heeft.
Het is nu toch alleen nog maar een kwestie van factuur kwijtschelden?

Vraag me ook wel eens af of Volvo NL ook op het forum meeleest.
Verwacht het wel. Ik hou zelf ook de forums in de gaten die met mijn werk te maken hebben.
En ik weet dat ze het op het hoofdkantoor ook doen.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Ben
Executive Member
Contacteer:

BasvanS schreef: Goed! (je bent goed ingelicht ;), hoe komt dat zo!?)
Was n.a.v. deze opmerking
BasvanS schreef: Volvo NL heb ik inmiddels aangeschreven en vandaag een telefoontje uit de regio Culemborg gemist. Morgen maar even terug bellen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
BasvanS
1st Gear member

hvt schreef: Zo zie je maar weer de aanhouder wint.
Maar goed dat je zelf met volvo NL contact hebt gezocht.
Je zal toch verwachten dat de dealer het voorval ook aan Volvo NL voorgelegd heeft.
Het is nu toch alleen nog maar een kwestie van factuur kwijtschelden?

Vraag me ook wel eens af of Volvo NL ook op het forum meeleest.
Verwacht het wel. Ik hou zelf ook de forums in de gaten die met mijn werk te maken hebben.
En ik weet dat ze het op het hoofdkantoor ook doen.
Er is mij verzekerd dat ik niet hoef te betalen, dus hoe ze dat verder onderling regelen mogen ze zelf uitzoeken ;).

Volvo wist me te vertellen dat het webcare team mijn berichtje op Twitter en de Facebook van nieuwenhuijsen gespot heeft en naar aanleiding daarvan is gaan kijken wat er aan de hand was.

Ga er inderdaad maar vanuit dat ze hier ook meelezen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”