Net weer terug uit het Oostenrijkse en bayerische waarbij de auto een vreemd probleempje heeft die zich uitsluitend voordoet op de Duitse autobahn.
Boven de 170km/u kom ik een langzamere weggebruiker tegen en ik laat het gas los, deze ziet mij aankomen en maakt ruimte, wanneer ik vol gas geef heb ik geen vermogen pas wanneer de snelheid onder de 170 komt heb ik weer volle bak vermogen en versnelt de auto weer tot boven de 200km/u.
Dit doet zich niet in alle situaties voor, soms geeft hij ook bij gas los en weer versnellen boven de 170 vol vermogen.
Ik heb dit verhaal ook al eens gelezen hier op het forum maar kaan het nergens terug vinden, iemand een idee?
Auto heeft geen vermogen bij gas los op hoge snelheid.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Het land is veel te leuk, gezellig, gastvrij om niet meer heen te gaan.4wielen schreef: Als het probleem zich alleen voordoet op de Duitse Autobahn, zou ik die gewoon mijden...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Is het probleem niet motortemperatuur gerelateerd?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb geen idee, ik krijg geen meldingen van noodloop oid.
We zijn wel in Berchtsgaden geweest waar de auto vol aan de bak moest en ik net te laat was met manueel schakelen, ik heb de indruk dat de bak daar een tik van gehad heeft.
Eenmaal was het zo dat hij tot 150km/u geen vermogen had ook terug naar de 5 gaf geen oplossing, hij pakte daarna ineens weer op en liep weer als de brandweer.
We zijn wel in Berchtsgaden geweest waar de auto vol aan de bak moest en ik net te laat was met manueel schakelen, ik heb de indruk dat de bak daar een tik van gehad heeft.
Eenmaal was het zo dat hij tot 150km/u geen vermogen had ook terug naar de 5 gaf geen oplossing, hij pakte daarna ineens weer op en liep weer als de brandweer.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12
Misschien klapt de slang van de luchttoevoer in? Bij 170 draait de motor aardig wat toeren, als je dan de gasklep opengooit, ontstaat er een flinke onderdruk in de toevoerslang. Weleens gelezen dat dit kan voorkomen, niet noodzakelijk bij Volvo.
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Dit wellicht icm warme motor, waardoor de slang verzwakt wordtRipley schreef: Misschien klapt de slang van de luchttoevoer in? Bij 170 draait de motor aardig wat toeren, als je dan de gasklep opengooit, ontstaat er een flinke onderdruk in de toevoerslang. Weleens gelezen dat dit kan voorkomen, niet noodzakelijk bij Volvo.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 07.04.2008 - 15:05
Defecte temperatuur sensor in het uitlaattraject (die voor het roetfilter) die af en toe verkeerde waarde geeft, zorgt voor vergelijkbare klachten. De waarden van de verschillende sensoren worden vergeleken en bij teveel afwijking gaat de auto in noodloop. Er zijn op het forum een paar gevallen bekend met vergelijkbare symptomen.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dank jongens.
Auto heeft net zijn jaarbeurt gehad voordat we op vakantie gingen maar zal het allemaal aandragen bij de dealer wanneer ik hem breng met mijn bevinding.
Auto heeft net zijn jaarbeurt gehad voordat we op vakantie gingen maar zal het allemaal aandragen bij de dealer wanneer ik hem breng met mijn bevinding.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Afgelopen vrijdag even bij de dealer geweest en het probleem besproken, ondanks dat het 17:00 was geweest en ik zei dat hij gewoon weekend had en ik een afspraak zou maken om verder te kijken heeft hij toch mijn auto aan de computer gezet waaruit bleek dat er een probleem was met de egr inlaat.
De wel bekende wervelklep stang lag los en dat geeft dit specifieke probleem, stangetje iets bijgebogen en weer op zijn plaats gezet met een extra nippeltje zodat hij niet weer los kan komen.
Ik heb wederom niets hoeven te betalen en een volledig nieuwe egr met wervelklep komt op €800.
Ik zal morgen direct een donatie doen voor de bier en frikandellen pot, ook komt mijn volgende gebruikte of nieuwe Volvo bij Broekhuis vandaan!
De wel bekende wervelklep stang lag los en dat geeft dit specifieke probleem, stangetje iets bijgebogen en weer op zijn plaats gezet met een extra nippeltje zodat hij niet weer los kan komen.
Ik heb wederom niets hoeven te betalen en een volledig nieuwe egr met wervelklep komt op €800.
Ik zal morgen direct een donatie doen voor de bier en frikandellen pot, ook komt mijn volgende gebruikte of nieuwe Volvo bij Broekhuis vandaan!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
zo is het niet altijd naar de kostenkant kijken, maar ook wat het oplevert. Wellicht dat je ergens anders een paar centen goedkoper uit zou zijn, maar had je daar dan ook dezelfde service gehad? - wellicht niet.
Ik had wat dat betreft vorige week nog een aanvaring met mijn verzekering. Koplamp (steenslagschade) vervangen van de S60 - kosten EUR 843,-- (viel me nog mee, had op meer gerekend
). Rekening naar de verzekering. Krijg ik een briefje met een Audatex rapport van een schadehersteller. Ze konden de bumper sneller de- en monteren, en ook de koplamp was EUR 200,-- goedkoper. Was wel verkeerde koplamp, Halogeen i.p.v. xenon. Even gebeld en uitgelegd dat ik de rekening had bijgevoegd met de door mij gemaakte kosten. Of men dit even onder aftrek van de EUR 150,-- eigen risico binnen 2 weken over wilde maken op mijn rekening. Onder het motto - als ik de rekening van jullie krijg moet ik ook binnen de vervaltermijn betalen, anders houd de dekking op. Alternatief - ik zoek voor de 3 Volvo's een andere verzekering. Wellicht is deze duurder, maar wellicht ook beter en klantvriendelijker. Binnen 1 dag bericht - het verschuldigde bedrag werd aan mij overgemaakt, weer 1 dag later was het overgemaakt. Het kan dus wel, maar een beetje druk maken helpt vaak wel het proces te versnellen.
Ik had wat dat betreft vorige week nog een aanvaring met mijn verzekering. Koplamp (steenslagschade) vervangen van de S60 - kosten EUR 843,-- (viel me nog mee, had op meer gerekend

laatste Volvo (960) verkocht
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Vanuit een andere invalshoek: er komt een klant binnen met een zeer duidelijke klachtomschrijving (dus niet: hij hapert af en toe) en als de kennis er een beetje is, is elke storing snel te verhelpen! Heel mooi dat het dan ook gelijk verholpen is!
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Vanmorgen dus iets te laat weg en dan moet er doorgereden worden.
Nu valt mij op dat de wervelklepstang al veel langer niet zijn ding heeft gedaan.
Mij is uitgelegd dat het ding er voor zorgt dat er tot 3000rpm gebruikt word gemaakt van een korte inlaatbuis en daarboven van een lange buis die voor meer lucht zorgt.
Dat verschil vanaf 3000rpm is nu erg goed merkbaar op de snelweg, alhoewel het koppel boven dat toerental minder is blijft hij er nu aan trekken wanneer de bak bij 120 terug gaat naar de 5.
Toch bijzonder dat ik nooit een noodloop heb gehad.
Nu valt mij op dat de wervelklepstang al veel langer niet zijn ding heeft gedaan.
Mij is uitgelegd dat het ding er voor zorgt dat er tot 3000rpm gebruikt word gemaakt van een korte inlaatbuis en daarboven van een lange buis die voor meer lucht zorgt.
Dat verschil vanaf 3000rpm is nu erg goed merkbaar op de snelweg, alhoewel het koppel boven dat toerental minder is blijft hij er nu aan trekken wanneer de bak bij 120 terug gaat naar de 5.
Toch bijzonder dat ik nooit een noodloop heb gehad.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bij mij lag de stang eraf en was er ook geen melding.
Vermoed dat die pas komt als de wervelklep zelf stuk is
Vermoed dat die pas komt als de wervelklep zelf stuk is
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Is precies andersomdiesel01 schreef: Mij is uitgelegd dat het ding er voor zorgt dat er tot 3000rpm gebruikt word gemaakt van een korte inlaatbuis en daarboven van een lange buis die voor meer lucht zorgt.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ooh oké, hoe het ook is ding trekt weer als een malle in de hogere toeren..Johan s60 schreef:Is precies andersomdiesel01 schreef: Mij is uitgelegd dat het ding er voor zorgt dat er tot 3000rpm gebruikt word gemaakt van een korte inlaatbuis en daarboven van een lange buis die voor meer lucht zorgt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]