Automatische handrem

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Volvo_Bjorn
3rd Gear member

Al voor de 2e keer rolde mijn V60 (MY2013) bijna de Albert Heijn binnen. Dit omdat ik gewoon de handrem vergeet op te trekken. Ik kom van Opel en ben gewoon dat de handrem rechts staat en een gewone hendel of knopje is. Maar bij men Volvo staat hij dus links onder het dashboard. Al een paar keer op betrapt dat ik hem niet opgezet had. Is het mogelijk deze te laten programmeren zodat de handrem zichzelf op trekt bij het stil leggen van de motor? Ik zou niet graag hebben dat ik hem binnenkort opeens zie wegbollen. Ik moet er een gewoonte van proberen te maken, maar als ik snel wil zijn wil ik dus wel eens vergeten omdat ik nu aan de linkse kant een handeling moet doen. Ik probeer hem nu altijd al in versnelling te zetten als ik de wagen verlaat.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
lint
Geartronic member

Ik denk dat je toch
even moet omscholen naar de Volvo handrem.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-KJ-
5th Gear member

Mij is altijd geleerd de auto in de versnelling te parkeren. De handrem is voor hellingen. Nadeel van parkeren met de handrem erop is dat wanneer je schijven warm zijn deze door het aantrekken en lang vastzetten met de handrem wat krom kunnen worden.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”