Ik zie hier een kastje waar je 4 camera's opaan kan sluiten. Deze heeft een CAN en CAMERA (pal)/poweraansluiting.
Is dat te plaatsen in een volvo zonder volvotech of iets dergelijks ertussen?
Waarvoor zou CAN aansluiting zijn?
http://nl.aliexpress.com/item/Universal ... .79.fUCO0h
Camera signaal naar RTI scherm
- Ernst64
- 3rd Gear member
Plaatsen ja, dat kan. Op je RTI-scherm dit beeld zien, zonder Volvotech kastje, nee, dat kan niet. Het video-signaal dat hieruit voort komt moet naar het RTI scherm en daar heb je Bob voor nodig. Overigens zijn de schematische beelden wel aardig, maar het praktijkvoorbeeld laat toch een zwaar vervormd beeld zien. Verder heb ik twijfels over de waterdichtheid van de draaibare camera's. Zelf heb ik ook een paar dergelijke camera's toegepast en heb vaak vochtproblemen. De can-bus toegang is uiterst vaag, dan zou dit systeem deel moeten uitmaken van een groter geheel, maar daar wordt niet over gesproken, aansluiten op je Volvo can-bus heeft geen zin, dat geeft alleen foutmeldingen.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
-
- 4th Gear member
Dank, ik heb de verkoper een berichtje gestuurd en die heeft de handleiding gescanned. Heb ze net ff in een pdf gegooid (zie bijlage)maar er staat dus niks over die canbus aansluiting. Heb dat dus weer gevraagd. Output zou wel geswitched kunnen worden tussen PAL en NTSC.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
-
- 4th Gear member
Geen reactie over de canbus aansluiting helaas. Ik zie hier nog een variant, wederom met een CAN aansluiting. Denk dat die voor sommige merken gebruikt kan wordenErnst64 schreef: Plaatsen ja, dat kan. Op je RTI-scherm dit beeld zien, zonder Volvotech kastje, nee, dat kan niet. Het video-signaal dat hieruit voort komt moet naar het RTI scherm en daar heb je Bob voor nodig. Overigens zijn de schematische beelden wel aardig, maar het praktijkvoorbeeld laat toch een zwaar vervormd beeld zien. Verder heb ik twijfels over de waterdichtheid van de draaibare camera's. Zelf heb ik ook een paar dergelijke camera's toegepast en heb vaak vochtproblemen. De can-bus toegang is uiterst vaag, dan zou dit systeem deel moeten uitmaken van een groter geheel, maar daar wordt niet over gesproken, aansluiten op je Volvo can-bus heeft geen zin, dat geeft alleen foutmeldingen.
http://nl.aliexpress.com/item/Universal ... 4.1.Em8MYR
As je omlaag scrollt, zie je een afbeelding, van de connector die in de can aansluiting past, met 2 draadjes aan de andere kant waar CANL en CANH op staat.
Option, parking trajectory staat erbij.
Wat je zei over zwaar vervormt, dat zal het fiseye effect wel zijn die op de schematische weergave gecorrigeerd wordt. De voorbeelden van het andere birdview systeem, van de link hierboven zien er op het video voorbeeld wel goed uit. (als dat natuurlijk echt van dit systeem is).
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik ga even niet in op Aliexpress, kwaliteit etc, alleen even op de initiele vraag: kan dit aangesloten worden.
Canbus integratie vanuit een chinees : forget about it. gaan ze gewoon NIET geimplementeerd hebben, al zeggen ze 100x van wel.
Zelfde geldt voor pal/ntsc switching, heb dat echt nog nooit goed zien gaan, dus mocht je wel willen aanschaffen : let daar goed op en stel het als voorwaarde voor retour.
Canbus integratie vanuit een chinees : forget about it. gaan ze gewoon NIET geimplementeerd hebben, al zeggen ze 100x van wel.
Zelfde geldt voor pal/ntsc switching, heb dat echt nog nooit goed zien gaan, dus mocht je wel willen aanschaffen : let daar goed op en stel het als voorwaarde voor retour.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- 4th Gear member
Dank, die can aansluiting negeer ik dan maar.
Jouw kastje zou toch wel met de output overweg kunnen gaan? Of het nou pal of ntsc is?
Weet je een beter alternatief niet uit China?
Ja zou natuurlijk ook meerdere cams aan jouw kastje kunnen hangen en dan switchen met een knop.
Jouw kastje zou toch wel met de output overweg kunnen gaan? Of het nou pal of ntsc is?
Weet je een beter alternatief niet uit China?
Ja zou natuurlijk ook meerdere cams aan jouw kastje kunnen hangen en dan switchen met een knop.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Beschrijf eens in woorden wat je zou willen?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 4th Gear member
Ik ontdekte die 360 view/birdviews pas onlangs. Wilde in eerste instantie alleen achtercamera, toen dacht ik rechter zijkant zou ook wel handig zijn. Toen vond ik die 360 graden systemen en dacht ik van hee das helemaal mooi. Maar of je het in de praktijk echt dat bovenaanzicht of splitscreen gaat gebruiken weet ik niet. Denk dat als je met 1 knopje tussen de beelden kan wisselen het voldoende is.
De zijcamera moet wel 180 graden weergeven als deze rechtomlaag wijst, dan zie je dus de hele zijkant zo'n beetje. Lijkt me handig om netjes langs de stoep te parkeren.
Ik las ergens dat de 6 RTI knoppen ook data naar de canbus sturen. Zou wel mooi zijn als je met zo'n knopje tussen de camera's
zou kunnen switchen. Heb je met de canbus extender al mogelijkheid om zoiets te programmeren?
De zijcamera moet wel 180 graden weergeven als deze rechtomlaag wijst, dan zie je dus de hele zijkant zo'n beetje. Lijkt me handig om netjes langs de stoep te parkeren.
Ik las ergens dat de 6 RTI knoppen ook data naar de canbus sturen. Zou wel mooi zijn als je met zo'n knopje tussen de camera's
zou kunnen switchen. Heb je met de canbus extender al mogelijkheid om zoiets te programmeren?
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005