Beperkt casco scheelt nogal in de prijs t.o.v. volledig casco. Ik heb hem nu verzekerd bij Centraal Beheer. Volledig casco, 75% no-claim korting, met inzittenden, onbeperkt accessoires, etc. voor circa 950/jaar. Bij volledig verlies heb je 3 jaar recht op je aankoopbedrag!
1:12 bij 120km/h zie ik wel eens langskomen, maar gemiddeld schat ik het verbruik bij deze snelheid in op 1:10. De computer beweert dat we tot nu toe 12.8 liter/100km hebben gebruikt.
XC90 V8
- topaaz
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 17:49
Een verbruik van 1 op 12 bij 120km/h ...........en 1 op 8,5 ............?
Klinkt utopisch ; gaspedaal nooit dieper dan 40-50 % misschien.
1 op 7,5 gemiddeld en 1 op 10,5 bij 120 km/h lijkt me meer praktische realiteit. En dat is dan voor een V8 niet eens zo gek nog niet.
Klinkt utopisch ; gaspedaal nooit dieper dan 40-50 % misschien.
1 op 7,5 gemiddeld en 1 op 10,5 bij 120 km/h lijkt me meer praktische realiteit. En dat is dan voor een V8 niet eens zo gek nog niet.
XC 90 V8 Executive Heico
Vorige Volvo's :
V70R 330 PK Heico - Flash green metallic
V70R 275 PK - Laser Blue metallic
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
Vorige Volvo's :
V70R 330 PK Heico - Flash green metallic
V70R 275 PK - Laser Blue metallic
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Dat is beter als mijn T6.... misschien toch een optie voor de volgende auto 
Gemiddelde verbruik stad / snelweg (meeste stad) is 7,5 km/L

Gemiddelde verbruik stad / snelweg (meeste stad) is 7,5 km/L
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 10:18
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Als je gewoon normaal rijdt, is dat geen enkel probleem.
Groetjes Eric
XC90 V8 Ocean Race
Saab 9-3 Viggen cabriolet (Lightning Blue)
Lancia Delta Integrale Evo 1, homologation model with watterbag, (550PK)
Lancia Delta Integrale Evo 2, limited edtion, Bianco Perlato (300pk)
Next car: Range Rover Sport Supercharched (na verkoop XC90 V8 Ocean Race)
XC90 V8 Ocean Race
Saab 9-3 Viggen cabriolet (Lightning Blue)
Lancia Delta Integrale Evo 1, homologation model with watterbag, (550PK)
Lancia Delta Integrale Evo 2, limited edtion, Bianco Perlato (300pk)
Next car: Range Rover Sport Supercharched (na verkoop XC90 V8 Ocean Race)
- Ton V8
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09.10.2010 - 21:02
- Locatie: Oirsbeek
Ik onderschrijf de verbruikservaring van topaaz. Vind het eigenlijk ook geen issue, we weten toch allemaal dat een Alto zuiniger is?
1992-1993 Volvo 66 GL 1.3;
1993-1994 Volvo 66 L;
1994-1995 Volvo 340 GL;
1995-1996 Volvo 360 GLT;
2010-2015 XC90 Summum V8;
2015-heden C70 Summum T5
1993-1994 Volvo 66 L;
1994-1995 Volvo 340 GL;
1995-1996 Volvo 360 GLT;
2010-2015 XC90 Summum V8;
2015-heden C70 Summum T5
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Dat dat in de pris scheeld is ook heel begrijpelijk de dekking is natuurlijk ook wezenlijk anders.Ripley schreef:Beperkt casco scheelt nogal in de prijs t.o.v. volledig casco. Ik heb hem nu verzekerd bij Centraal Beheer. Volledig casco, 75% no-claim korting, met inzittenden, onbeperkt accessoires, etc. voor circa 950/jaar. Bij volledig verlies heb je 3 jaar recht op je aankoopbedrag!
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- Ton V8
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09.10.2010 - 21:02
- Locatie: Oirsbeek
Ding?? We hebben het wel over ons v-achtje! :BIG:WAT!? Had je dat niet ff kunnen vertellen voordat ik dit ding kocht!? Wink
1992-1993 Volvo 66 GL 1.3;
1993-1994 Volvo 66 L;
1994-1995 Volvo 340 GL;
1995-1996 Volvo 360 GLT;
2010-2015 XC90 Summum V8;
2015-heden C70 Summum T5
1993-1994 Volvo 66 L;
1994-1995 Volvo 340 GL;
1995-1996 Volvo 360 GLT;
2010-2015 XC90 Summum V8;
2015-heden C70 Summum T5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12
Ik hoop dat ik als TS dispensatie krijg voor het reanimeren van dit draadje. Het leel me leuk te melden dat we de V8 nog steeds hebben. Er staat nu circa 155k op de teller en hij bevalt nog steeds enorm. Vorig jaar mee naar Zuid-Frankrijk geweest, dit jaar naar Toscane. Je stapt toch een stuk frisser uit zo'n reis-kanon.
We hebben enkele bijzondere reparaties gehad. Een dure grap was de dynamo die er de brui aan gaf. 1.200 euro inclusief arbeidsloon. Achteraf een V8 in een motorruimte schoenlepelen, betekent helaas dat het allemaal nogal krap is en daarom veel werk om een dynamo uit- en in te bouwen. Ook hebben we de airco-condenser laten vervangen, omdat die lek was. Onlangs nieuwe schijven en schoenen voor, maar dat zie ik meer als normaal onderhoud (maar wel duur). Binnenkort even de remvloeistof helemaal laten vervangen, dat is volgens mij nog nooit gebeurd
Gemiddeld verbruik ligt ergens tussen de 1:7 en 1:8. Bandenverbruik is heel schappelijk. In 2006 hebben we nieuwe zomer- en winterbanden gekocht. De zomerbanden zijn dit voorjaar vervangen, de winterbanden zijn ook aan de beurt. Twee sets dus in circa 100.000 km. Raak je verslingerd aan AWD sprintjes bij de stoplichten, dan zal dat echter een stuk sneller slijten.
Puntje van aandacht is de distributieketting. In dit draadje las ik dat die iedere 240k of 10 jaar moet worden vervangen. Als dat klopt, zijn we dit najaar aan de beurt. Even checken...
We hebben enkele bijzondere reparaties gehad. Een dure grap was de dynamo die er de brui aan gaf. 1.200 euro inclusief arbeidsloon. Achteraf een V8 in een motorruimte schoenlepelen, betekent helaas dat het allemaal nogal krap is en daarom veel werk om een dynamo uit- en in te bouwen. Ook hebben we de airco-condenser laten vervangen, omdat die lek was. Onlangs nieuwe schijven en schoenen voor, maar dat zie ik meer als normaal onderhoud (maar wel duur). Binnenkort even de remvloeistof helemaal laten vervangen, dat is volgens mij nog nooit gebeurd

Gemiddeld verbruik ligt ergens tussen de 1:7 en 1:8. Bandenverbruik is heel schappelijk. In 2006 hebben we nieuwe zomer- en winterbanden gekocht. De zomerbanden zijn dit voorjaar vervangen, de winterbanden zijn ook aan de beurt. Twee sets dus in circa 100.000 km. Raak je verslingerd aan AWD sprintjes bij de stoplichten, dan zal dat echter een stuk sneller slijten.
Puntje van aandacht is de distributieketting. In dit draadje las ik dat die iedere 240k of 10 jaar moet worden vervangen. Als dat klopt, zijn we dit najaar aan de beurt. Even checken...
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20.02.2009 - 01:01
Ripley,
Leuk om te lezen hoe het nu met de v8 gaat.
Ik heb een v8 gekocht, over een paar weken kunnen we hem ophalen. Ook uit Duitsland.
Ik vroeg me af of iemand weet wat de modeljaar verschillen zijn tussen MY 2007 en MY 2008?
Leuk om te lezen hoe het nu met de v8 gaat.
Ik heb een v8 gekocht, over een paar weken kunnen we hem ophalen. Ook uit Duitsland.
Ik vroeg me af of iemand weet wat de modeljaar verschillen zijn tussen MY 2007 en MY 2008?
Volvo XC90 V8 MY2008
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12
Weet ik niet, maar als je de prijslijsten opzoekt op volvocars.nl, dan vind je onderaan de pagina alle oude prijslijsten. Daar kun je zien wat er standaard opzat e.d.
Houd er wel rekening mee dat de Duitse uitvoeringen iets kunnen afwijken van de Nederlandse! Zo zat in onze wagen niet de voorbereiding voor het omgevingsalarm in het dak, terwijl dat in Nederlandse XC90's standaard aanwezig was.
Houd er wel rekening mee dat de Duitse uitvoeringen iets kunnen afwijken van de Nederlandse! Zo zat in onze wagen niet de voorbereiding voor het omgevingsalarm in het dak, terwijl dat in Nederlandse XC90's standaard aanwezig was.