Carfreak schreef:
Tja, ik heb ook aan lijmen gedacht. Maar wat als de LEDjes kapot gaan? Dan wordt het messy
Schroefje? Mmmmmm. Might work....Dat ik daar niet aan gedacht heb
Schroefje is inderdaad nog beter maar lijm even verwarmen met een föhn en de boel is weer los
Vanwege belangrijke voetbalwedstrijden verlaagd onze lokale olieboer wel eens de prijzen aan de pomp. Vandaag voordat we naar Nieuw Vennep reden eerst 75 liter in de X5 gepompt tegen 1,39 euro. Het was 6 centen lager dan gisteren en morgen maar toch is het een vriendelijke bijdrage die autorijden aantrekkelijk maakt.
Ik heb de oplossing geïnstalleerd zoals Yuri van VolvoSweden die op YouTube heeft laten zien voor het sluiten van de electrisch bediende achterklep met de knop in de auto of met de sleutel. Standaard kun je alleen de klep openen, nu dus ook sluiten. Goede geïllustreerde (Engelstalige) installatieinstructies (erg simpel, het is plug en play) en het werkt heel goed: kort drukken klep gaar open, langer drukken klep gaat weer dicht.
De auto een grote beurt gegeven en bij oliewissel zag ik wat koelvloeistof, na wat zoeken bleek het een grote koelslang, kwam net van de dealer af om de originele onderdelen te halen en kon ik er weer heen. Dag later was de slang gelukkig binnen:
Het interieurfilter vervangen, is tegenwoordig een eitje als je al een paar keer gedaan hebt. Daarna de auto terug naar de tuner gebracht ik had wat vermogensverlies. Vooral tussen 2000 rpm en 4000rpm was het koppel weg, wat sensoren al vervangen maar mocht niet baten. Marco van Fasttech had het snel gevonden en opgelost. 45 Pk en bijna 150Nm waren verdwenen maar nu weer terug 296PK en 504NM:
Laatst gewijzigd door Bas1982 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Was lastig te zeggen, waarschijnlijk was 1 van de sensoren al niet helemaal lekker tijdens de eerste tuning. En die sensor is in de afgelopen jaren verder achteruit gegaan en ik steeds iets minder vermogen. Toen nieuwe sensor erin, maar die klopte dus ook niet met de eerste tuning en dus was het probleem er nog steeds. Nu is het netjes opgelost
Een Vodafone You-simkaart. €15,00 en tijdelijk met een 2,5Gb-databundel (ipv 1 GB) waarvan 1Gb in het buitenland (43 landen) te gebruiken. Heb ik mooi een hotspot in de auto tijdens de vakantie.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Ondanks dat de ruiten zijn geblindeerd (35%), heb ik toch maar een set originele sunblinds voor de kofferbakruimte gekocht. Ik merkte dat de hond toch nog te veel in de zon lag.
Er is hier op het forum al veel over geschreven, maar ik vind de bevestiging maar ruk. Vier van die armoedige clips voor het grote scherm op de achterruit en twee per scherm voor de zijruiten. Het scherm voor de achterruit sluit naar mijn mening niet heel netjes aan vanwege die clips, ze klemmen naar mijn idee niet goed tussen de binnenbekleding.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune V40 D2 Rebel Blue powered by Rica V50 T5
Hier sluiten ze op zich best netjes aan, maar de clips zijn inderdaad waardeloos. Je kunt het scherm ook nooit fatsoenlijk verwijderen zonder gelijk alle clips mee los te trekken.
Clips zitten bij mij aan de bovenrand.
Geen idee of het bij alle V70 modellen is, maar het onderste interieurverlichting van de klep heeft zo'n brede gleuf dat ik bij zonnig weer m'n ruitenwissermotor van buiten kan zien.
Nieuwe accu. Volgens een kenner zat de originele er nog in.
Ik wist dat hij niet al te best meer was, maar weinig gebruik in de vakantie heeft hem echt de das omgedaan.
Dus gisteren om 15.45 volgas naar Roden voor een frisse. Was tot 16:00 open.
Na 5 minuten in de winkel te zijn geweest was de accuspanning volgens de cfe 11.7V, en zakte tijdens starten onder de 9V.
Nu geen originele erin, maar hoeft het ook niet weer 12 jaar vol te houden.
Ondertussen zitten de Monroe reflex voordempers met de nieuwe veerschotels er ook al een aantal weken onder.
Wat een verschil. De auto ligt veel stabieler op de weg.
Ook de bouten van het subframe goed nagetrokken, zaten ook niet allemaal even vast.
Nu erg tevreden over de voorzijde, maar achter voelt nu weer slap.
Hier zitten al reflex onder. Binnenkort hier alle bouten en rubbers ook maar eens nalopen.
De motorsteun distributiezijde ook vervangen, was toch bezig. Wat een verschil met de nieuwe.
Het rubber zat erg ruim in de behuizing (zie foto).Voor mijn gevoel kantelt de motor nu minder.
Toch weer veel gedaan laatste weken. Misschien maar eens een weblog maken van alle werkzaamheden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.