Het is zo stil

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gesloten
Gebruikersavatar
V.I.K.
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38

Een raar onderwerp voor een belangstellende vraag.

Ik lees niks meer op het forum over het overbekende EGR problemen met de D4 en wat minder de D2.

Is het probleem onder de knie gekregen door Volvo of zijn de forumisten moe van het schrijven voor de meldingen er over??

Gewoon een belangstellende vraag.....
Volvo V40 D4 My2015 :-(, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik denk dat het probleem voor een deel onder de knie is. Maar als je het aan de Volvo monteurs vraagt is het probleem er wel degelijk nog en geen definitieve oplossing. De eerste type EGR koelers waren echt niet goed, en deze zijn inmiddels bijna allemaal wel vervangen voor een gewijzigd exemplaar (te zien aan de groene stip op de koeler). Rijd jij nu probleemloos rond?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41036
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

V.I.K. rijdt geen D maar een T3
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Xanthine
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 13.08.2011 - 16:45

In België laten veel mensen de EGR uitschakelen door een tuner, kost amper 150 euro en je auto gaat er beter door werken.
2017 Volvo V40 D2 [ Daily ]
2007 Volvo C30 T5 [ #Racecar ]
2016 Honda Grom [ Poging tot motor ]
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Dat kan niet met de nieuwe 4 cilinder diesel motor helaas.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ben schreef: V.I.K. rijdt geen D maar een T3
Ik meende dat hij zoveel problemen met de D had gehad. Blijkbaar omgeruold voor een T3.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
DanielD1976
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 12.07.2014 - 22:58

Mijn koeler is bij 60.000 vervangen. Ik heb sinds die vervanging nergens meer last van gehad, echter de km stand nu is 90.000 dus misschien komt het nog.
Bijna ieder merk heeft last van EGR problemen, ik verwacht ook niet dat Volvo sinds de nieuwe koeler erg veel slechter is als de rest.
Mercedes SLK 250d (2015)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10673
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ik heb dan de V70 D4 My'16. Inmiddels 73K en tot nu toe nergens last van.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Bijna een C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1361
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Hans oet Twent schreef: Ik heb dan de V70 D4 My'16. Inmiddels 73K en tot nu toe nergens last van.
Gebeurt toch alleen bij veel korte stukjes en altijd op laag toerental rijden?
Twee dingen die bij jou weinig gebeuren volgens mij.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Gebruikersavatar
fret
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
Contacteer:

EGR e.d. is bij mij ook rond de 60k vervangen. Daarna nog een keer de swirl flap omdat die was aangekoekt door die slechte EGR. Daarna vooralsnog geen problemen meer gehad. En inmiddels toch een goede 136k gereden. Merk wel op dat hij nog steeds behoorlijk kan roken (bij acceleren) en dat de uitlaatmonden behoorlijk roetig zijn. Maar zolang alles lekker loopt, so be it!
C40 TWIN MOTOR ULTIMATE - MY2024 - Daytona Violet Metallic - 20" velgen
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Intro Edition - MY2018 - Bursting Blue - 20" velgen
Volvo V40 D4 Polestar optimized - MY2015 - Black - 18" Heico Volution X jetsers
Afbeelding
Gebruikersavatar
V.I.K.
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38

edraket schreef: Ik denk dat het probleem voor een deel onder de knie is. Maar als je het aan de Volvo monteurs vraagt is het probleem er wel degelijk nog en geen definitieve oplossing. De eerste type EGR koelers waren echt niet goed, en deze zijn inmiddels bijna allemaal wel vervangen voor een gewijzigd exemplaar (te zien aan de groene stip op de koeler). Rijd jij nu probleemloos rond?
@ Edraket, ja ik had er inderdaad zoveel problemen mee, dat de dealer mijn auto heeft teruggenomen. Ik ben door dit gel....... van diesel afgestapt en ik huppel nu rond in een benzine versie. Eennnnnn ik moet zeggen, tot op dit moment probleemloos!!!


Dank voor de reacties, mijn eeuwige honger naar nieuws is weer een beetje gestild ;-)
Volvo V40 D4 My2015 :-(, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
justinB
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01.09.2014 - 00:02

Heb na 12x de egr vervangen in 95k de d4 maar omgeruild voor een d2. En sindsdien nergens meer last van. ( Maar heb hem nog maar 3 weken en nog maar 4500 km kunnen testen)
Volvo V40 D2 Nordic+ Luxury line
Volvo V40 D4 Polestar
Gebruikersavatar
V.I.K.
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38

justinB schreef: Heb na 12x de egr vervangen in 95k de d4 maar omgeruild voor een d2. En sindsdien nergens meer last van. ( Maar heb hem nog maar 3 weken en nog maar 4500 km kunnen testen)
PPffftt dan ben je koploper denk ik. Bij mij is klep "slechts" 3 keer vervangen en dat bij de ongeveer 30k. Wel heeeeelllll veeeellll garage bezoeken gehad om dingen van het EGR gedeelte te vervangen.

Ik kon die van mij ook omruilen voor een D2, maar ik had totaal geen vertrouwen meer in de diesel van Volvo. Na ongeveer 20 jr. probleemloos dieselen met andere merken ben ik na mijn 1e Volvo na veel ellende maar gestopt met dieselen. :-(
Volvo V40 D4 My2015 :-(, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
Gebruikersavatar
R-driver
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 12.09.2014 - 20:30

Tot nu toe 0 problemen met de EGR 2bijna 2 jaar verder met 88000 km..

Alleen nog de trilling in de versnellingspook , kwestie van kabels stellen..

Iemand nog updates gezien bij RICA (Tuningsbox)
Binnenkort een V60 T8 Polestar (22) Thunder Grey :)

Huidig V60CC B5 (21)

V60 D4 R-Design Business sport GT8 my 2018

my 2015 V40 D4 R-design- osmium grey- 18'' V60 Ixion

V50 2.0d 2008 -
Gebruikersavatar
Joh@n
3rd Gear member
Berichten: 268
Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

R-driver schreef: Alleen nog de trilling in de versnellingspook , kwestie van kabels stellen..
Wat voor trilling? Ik heb al een tijd een ratel in de pook in de 5de versnelling bij 75-85 km/h op constante snelheid en bij 45-35 in 3 gas los. Er is al een modificatie toegepast maar die heeft niets opgelost.
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Afbeelding Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
Fab1Man
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 25.06.2014 - 11:49

Mijn V40 D4 MY2015 is van augustus 2014, inmiddels 75k. Ik heb met betrekking tot de EGR nog niks gehad. Als ik het zo mag geloven moet ik er bijna wel een keer gezeur moet krijgen, ik rijd nu korte stukjes, in de beginperiode 200 km per dag.
caterham
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19

Joh@n schreef:
R-driver schreef: Alleen nog de trilling in de versnellingspook , kwestie van kabels stellen..
Wat voor trilling? Ik heb al een tijd een ratel in de pook in de 5de versnelling bij 75-85 km/h op constante snelheid en bij 45-35 in 3 gas los. Er is al een modificatie toegepast maar die heeft niets opgelost.
Geen vrede mee hebben. Net zo lang terug gaan tot ze het oplossen. Bij mij gaat er begin augustus een nieuwe versnellingsbak in.
RB64
2nd Gear member
Berichten: 128
Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11

R-driver schreef: Tot nu toe 0 problemen met de EGR 2bijna 2 jaar verder met 88000 km..

Alleen nog de trilling in de versnellingspook , kwestie van kabels stellen..

Iemand nog updates gezien bij RICA (Tuningsbox)
Dit herkenbaar?

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=71954

Sorry dat ik het topic half kaap...
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41036
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Voor we helemaal van het pad geraken doe ik er een slotje op.
Er is genoeg over dit onderwerp te vinden dus dit topic is een béétje overbodig.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “V40”