Toen ik vanmiddag bij mijn s60 aankwam en m opende met de afstandsbediening was de blazer al druk bezig met blazen. Nou heb ik dat 1x eerder gehad maar is het mogelijk dat je dat kunt inschakelen met de afstandsbediening?
Ten tweede drukte ik op de knoppen lock en de gele knop tegelijk en ging het alarm af! Ik kreeg het uit door hetzelfde te herhalen! Ik heb altijd gedacht dat er geen alarm op zat! Weet iemand hoe dit zit en wat de functies zijn van de afstandsbediening? Ik heb een 4 knops afstandsbediening.
Alarm s60 '01
- JPV70
- 3rd Gear member
Eerste is waarschijnlijk het nablazen van de blower, teneinde de luchtkanalen droog te blazen en zo hopelijk nare geurtjes te voorkomen. Doet hij ongeveer een uur of anderhalf uur nadat je hem weggezet hebt. Is standaard en dus niet via je afstandbeding geregeld.
Tweede is de paniek functie. Later vervangen door een rode knop. Hier hoeft je auto geen alarm voor te hebben, je hoorde waarschijnlijk ook de toeter en geen sirene
Beide functies staan overigens ook gewoon in je boekje vermeld.
Tweede is de paniek functie. Later vervangen door een rode knop. Hier hoeft je auto geen alarm voor te hebben, je hoorde waarschijnlijk ook de toeter en geen sirene

Beide functies staan overigens ook gewoon in je boekje vermeld.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
- Dannytukker
- 1st Gear member
Hoorde inderdaad de claxon. Handig om te weten. Dan vraag ik mij af of ik ook een 5 knops afstandsbediening kan aanschaffen. Ik wou binnenkort een nieuwe klapsleutel kopen. Werkt de 5 knops ook op mijn s60?
- JPV70
- 3rd Gear member
Nee dat werkt niet zoals Volvo dat bedoeld heeft. Er zijn mensen die de afstandbedieningen zo aanpassen dat de rode knop ook functioneerd zoals gewoon.
De standaard open / dicht knopjes werken wel gewoon, alleen past het binnenste van de oude AB niet zonder meer in de nieuwe AB. De (nieuwe) klapsleutels bevatten bijna nooit de electronica, alleen het omhulsel. Hou daar rekening mee.
De standaard open / dicht knopjes werken wel gewoon, alleen past het binnenste van de oude AB niet zonder meer in de nieuwe AB. De (nieuwe) klapsleutels bevatten bijna nooit de electronica, alleen het omhulsel. Hou daar rekening mee.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
-
- 6th Gear member
Bovenstaand bericht verdient enige nuance. Als jij de printplaat uit jouw losse afstamdsbediening haalt, kun je die 1-op-1 in een klapsleutel stoppen. Je maakt de sleutel open en legt de printplaat er in. Dan werken de vier knoppen die nu op jouw afstandsbediening werken gewoon.
Je kunt er ook een of ander weerstandje met een knopje (weet ik veel hoe de exacte namen zijn) op solderen. Dan schijnt de rode knop ook te werken.
Wat je wel moet doen bij een klapsleutel, is de transponder laten inleren. Dat doe je bij de dealer en die doet dat verre van gratis. Óf je sloopt je oude sleutel en stopt de transponder in de nieuwe klapsleutel. Er zijn op het forum how-to's te vinden. Uiteraard moet de baard geslepen worden.
Wat ik heb gedaan:
gebruikte klapsleutel gekocht bij een demontagebedrijf. Gedeelte met de baard weggegooid.
oude printplaatje in de klapsleutel.
nieuwe baard bij dealer besteld.
transponder die in het stuk van de nieuwe baard zit, laten inleren op de auto.
Je kunt er ook een of ander weerstandje met een knopje (weet ik veel hoe de exacte namen zijn) op solderen. Dan schijnt de rode knop ook te werken.
Wat je wel moet doen bij een klapsleutel, is de transponder laten inleren. Dat doe je bij de dealer en die doet dat verre van gratis. Óf je sloopt je oude sleutel en stopt de transponder in de nieuwe klapsleutel. Er zijn op het forum how-to's te vinden. Uiteraard moet de baard geslepen worden.
Wat ik heb gedaan:
gebruikte klapsleutel gekocht bij een demontagebedrijf. Gedeelte met de baard weggegooid.
oude printplaatje in de klapsleutel.
nieuwe baard bij dealer besteld.
transponder die in het stuk van de nieuwe baard zit, laten inleren op de auto.
Laatst gewijzigd door jpwg001 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Dannytukker
- 1st Gear member
Bedankt voor de informatie daar heb ik zeker wat aan. Ik ga ermee aan de slag.
- Dannytukker
- 1st Gear member
Rest mij nog 1 vraag. Is het niet mogelijk om de code van mijn huidige sleutel te kopiëren naar een nieuwe sleutel?
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Ja hoor, uit je oude 'plak' sleutel kun je de transponder lossnijden, en deze in de nieuwe klapsleutel plaatsen, of beter lijmen. Doe het verwijderen van de oude transponder wel héél voorzichtig! Het is een klein glazen buisje, als je deze kapot snijdt dan heb je een probleem, want dan start je auto niet meer... Op eBay koop je een nieuwe imitatie klapsleutel voor ca 10 euro, de baard is dan ongeslepen, ik heb hem bij de lokale sleutelboer laten slijpen voor € 10,-. Al met al 2 tientjes voor een klapsleutel.
Overigens ben ik al wel aan mijn 2e toe (de baard kan ik hergebruiken). Bij de eerste keer heb ik de sleutel biet verlijmd, dat leek me niet nodig. Laatst spatte hij uit elkaar, veertje krom, pennetje afgebroken... Nu een nieuwe, ditmaal wel verlijmd
Overigens ben ik al wel aan mijn 2e toe (de baard kan ik hergebruiken). Bij de eerste keer heb ik de sleutel biet verlijmd, dat leek me niet nodig. Laatst spatte hij uit elkaar, veertje krom, pennetje afgebroken... Nu een nieuwe, ditmaal wel verlijmd

Laatst gewijzigd door Doeke Dobma op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- Dannytukker
- 1st Gear member
Ja maar wat ik bedoel is of de sleutelmaker de code via software over kan zetten naar een nieuwe sleutel?