Goedemiddag,
Ik zal me na lange tijd even weer voorstellen.
Mijn naam is Ruud Bossink
woonachtig in Borne
Na jaren lang Volvo gek te zijn.
Na de 440 nu eindelijk weer een Volvo.
Volvo v50 2.0d + stylingkit.
nu een week roet de auto heel erg.
Er zijn ook foutcodes opgeslagen:
0002 brandstofhoeveelheid magneetklep // intermitterend fout signaal
0089 brandstofdrukregelklep // intermitterend fout signaal
120E brandstofdruksensor // permanent fout signaal
Graag jullie kijk en mening.
Waar bevinden zich deze sensoren?
Alvast bedankt voor jullie mening.
Met vriendelijke groet,
Ruud Bossink
v50 storing en roeten
- redhound
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04
1986 Volvo 340 1.4 variomatic 3deurs geruild
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Hoi Ruud, welkom terug.
Heb je enig zicht op de onderhoudshistorie van de auto?
Aan de codes te zien uitgelezen met een universele tester, wellicht ook even door iemand laten uitlezen met VIDA, maakt het zoeken iets gemakkelijker en je ziet ook de bijbehorende waardes.
Wellicht goed om bij het begin te beginnen, het lijkt op basis van de codes brandstof gerelateerd.
Stap 1: Uitlezen tijdens rijden en kijken wanneer de fout opkomt en onder welke waardes.
Als dit niet mogelijk is en je wilt alvast het e.e.a. uitsluiten kan je met het volgende beginnen.:
- Vervangen brandstoffilter
- Toevoegen diesel aditief (vervuiling van brandstof systeem is een bekende kwaal)
- Raildruk meten
- verstuivers testen
Hierbij nog een linkje over vervuiling en alg.
http://www.driving-dutchman.nl/algen-di ... n-crafter/
Heb je enig zicht op de onderhoudshistorie van de auto?
Aan de codes te zien uitgelezen met een universele tester, wellicht ook even door iemand laten uitlezen met VIDA, maakt het zoeken iets gemakkelijker en je ziet ook de bijbehorende waardes.
Wellicht goed om bij het begin te beginnen, het lijkt op basis van de codes brandstof gerelateerd.
Stap 1: Uitlezen tijdens rijden en kijken wanneer de fout opkomt en onder welke waardes.
Als dit niet mogelijk is en je wilt alvast het e.e.a. uitsluiten kan je met het volgende beginnen.:
- Vervangen brandstoffilter
- Toevoegen diesel aditief (vervuiling van brandstof systeem is een bekende kwaal)
- Raildruk meten
- verstuivers testen
Hierbij nog een linkje over vervuiling en alg.
http://www.driving-dutchman.nl/algen-di ... n-crafter/
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
- redhound
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04
Bedankt voor uw reactie.BlackSpider schreef: Hoi Ruud, welkom terug.
Heb je enig zicht op de onderhoudshistorie van de auto?
Aan de codes te zien uitgelezen met een universele tester, wellicht ook even door iemand laten uitlezen met VIDA, maakt het zoeken iets gemakkelijker en je ziet ook de bijbehorende waardes.
Wellicht goed om bij het begin te beginnen, het lijkt op basis van de codes brandstof gerelateerd.
Stap 1: Uitlezen tijdens rijden en kijken wanneer de fout opkomt en onder welke waardes.
Als dit niet mogelijk is en je wilt alvast het e.e.a. uitsluiten kan je met het volgende beginnen.:
- Vervangen brandstoffilter
- Toevoegen diesel aditief (vervuiling van brandstof systeem is een bekende kwaal)
- Raildruk meten
- verstuivers testen
Hierbij nog een linkje over vervuiling en alg.
http://www.driving-dutchman.nl/algen-di ... n-crafter/
Met 240000 heeft hij groot onderhoud gehad (distributie brandstoffilter luchtfilter oliefilter enzo).
Het aditief was nog vol genoeg en hoefde niet bijgevuld te worden (volgens vida).
Kun je aan de hand van vida de raildruk ook meten? en voor het testen van de verstuivers moeten deze eruit neem ik aan?
//
Heb de powerbox er nu ook tussen weg gehaald.
Nu roet hij nog sneller, toen mij vrouw stapvoets wegreed roette hij al.
tevens heb ik het idee en dat had ik met de powerbox ook dat als je accelereert dat hij dan stapsgewijs optrekt beetje pulserend ofzo.
dit doet hij zonder powerbox erger.
het is net of er heel veel dipjes in zitten en dat hij niet in 1 lijn optrekt.
dan word het toch weer langs de dealer rijden.
Laatst gewijzigd door redhound op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1986 Volvo 340 1.4 variomatic 3deurs geruild
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Lijkt me meer een kabelboom probleem, het bekende probleem bij de V50...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Kabelboom en dan met deze foutcodes? Het kan, maar is meestel CAN gerelateerd dan....of we moeten het allebei over iets anders hebben.
@ Ruud, met VIDA kunnen inderdaad zaken zoals raildruk en een basis verstuiver test (lektest) gemeten/gedaan worden,
Met additieven bedoel ik niet de regeneratievloeistof, maar brandstof-additieven.
Overigens moet bij 240.000 KM ook standaard het roetfilter vervangen worden
Het zou ook kunnen dat de powerbox het e.e.a. heeft ontregeld.Sommige boxen verhogen de inspuitdruk zo hoog dat er schade kan ontstaan aan het railsysteem en verstuivers.
@ Ruud, met VIDA kunnen inderdaad zaken zoals raildruk en een basis verstuiver test (lektest) gemeten/gedaan worden,
Met additieven bedoel ik niet de regeneratievloeistof, maar brandstof-additieven.
Overigens moet bij 240.000 KM ook standaard het roetfilter vervangen worden


Het zou ook kunnen dat de powerbox het e.e.a. heeft ontregeld.Sommige boxen verhogen de inspuitdruk zo hoog dat er schade kan ontstaan aan het railsysteem en verstuivers.
Laatst gewijzigd door BlackSpider op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
- redhound
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04
kabelboom?!
de motorboom bedoel je dan?
pff wat een gedoe...
de vorige eigenaar gaf wel aan dat het roetfilter al vervangen was (ziet er ook nieuw uit).
daar voor uitlezen gaf hij ook nog:
2566 positie turbolader intermitterend signaal ontbreekt.
eerst maar eens een brandstoftoevoeging er in gooien dan.
iemand een idee welke het beste is?
wynn's heeft er meerdere:
particulier
- Diesel +Plus+ Treatment
- Formula Gold Diesel System Treatment
professioneel
- Diesel Turbo Cleaner
- Diesel Power 3
- Diesel System Cleaner
- Diesel Clean-Up
- Diesel Clean 3
eigenlijk niet normaal hoeveel verschillende.
groet Ruud

de motorboom bedoel je dan?
pff wat een gedoe...
de vorige eigenaar gaf wel aan dat het roetfilter al vervangen was (ziet er ook nieuw uit).
daar voor uitlezen gaf hij ook nog:
2566 positie turbolader intermitterend signaal ontbreekt.
eerst maar eens een brandstoftoevoeging er in gooien dan.
iemand een idee welke het beste is?
wynn's heeft er meerdere:
particulier
- Diesel +Plus+ Treatment
- Formula Gold Diesel System Treatment
professioneel
- Diesel Turbo Cleaner
- Diesel Power 3
- Diesel System Cleaner
- Diesel Clean-Up
- Diesel Clean 3
eigenlijk niet normaal hoeveel verschillende.
groet Ruud
1986 Volvo 340 1.4 variomatic 3deurs geruild
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
2566 Is een algemene code, kan bij volvo volgens mij wijzen op turbodruksensor dan wel positie-sonsor als ik het uit m'n hoofd zeg. Let wel, hoeft niet te betekenen dat deze kapot is. Kan ook verkeerde waardes meten (doorkrijgen) omdat er bijvoorbeeld te weinig druk is door bijvoorbeeld een lekke turboslang.
Met deze aanpak gaat het denk ik lang zoeken worden.
Stap 1: UItlezen met Vida en kijken wat de actuele foutcodes zijn en onder welke omstandigheden deze zich voordoen.
Stap 2: Vanuit hier verder gaan zoeken
2566, staat mijn inziens in 1e instantie los van de brandstofcodes. Wellicht een gevolg van.
Welke powerbox heeft er tussen gezeten? Ik vraag me echt af of deze geen schade heeft aangericht
Wat betreft de additieven, een brandstofsysteem cleaner en turbo cleaner is een goed begin.
Met deze aanpak gaat het denk ik lang zoeken worden.
Stap 1: UItlezen met Vida en kijken wat de actuele foutcodes zijn en onder welke omstandigheden deze zich voordoen.
Stap 2: Vanuit hier verder gaan zoeken
2566, staat mijn inziens in 1e instantie los van de brandstofcodes. Wellicht een gevolg van.
Welke powerbox heeft er tussen gezeten? Ik vraag me echt af of deze geen schade heeft aangericht

Wat betreft de additieven, een brandstofsysteem cleaner en turbo cleaner is een goed begin.
Laatst gewijzigd door BlackSpider op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
En al een stap verder of opgelost? Ben erg benieuwd:)
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Of de auto verkocht?? *LOL*
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
- redhound
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04
hallo,
wel iets verder niet veel.
heb de toevoeging "diesel Clean 3 van Wynn's" toegevoegd op +/- 20 liter diesel.
deze 20 liter is nu ook op en er is wat mij betreft wel een klein verschil merkbaar.
het onregelmatig optrekken is er wel af nu.
voor de rest nog geen mogelijkheid gehad tot het uitlezen van de computer.
als het goed is, is een vriend van mij (werkt bij de Volvo) volgende week zaterdag weer terug van vakantie.
en ik hoop dat hij dan tijd heeft voor het uitlezen.
mijn vrouw rijd in de auto dus kan hem ook niet elke keer zo mee pakken.
in ieder geval bedankt voor de intresse en hulp tot nu toe.
wel iets verder niet veel.
heb de toevoeging "diesel Clean 3 van Wynn's" toegevoegd op +/- 20 liter diesel.
deze 20 liter is nu ook op en er is wat mij betreft wel een klein verschil merkbaar.
het onregelmatig optrekken is er wel af nu.
voor de rest nog geen mogelijkheid gehad tot het uitlezen van de computer.
als het goed is, is een vriend van mij (werkt bij de Volvo) volgende week zaterdag weer terug van vakantie.
en ik hoop dat hij dan tijd heeft voor het uitlezen.
mijn vrouw rijd in de auto dus kan hem ook niet elke keer zo mee pakken.
in ieder geval bedankt voor de intresse en hulp tot nu toe.
1986 Volvo 340 1.4 variomatic 3deurs geruild
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design