Ik wil mijn graag even voorstellen op dit leuke forum.
Mijn naam is Theo en over een aantal dagen de trotse bezitter van een xc90 2.5T uit 2004.
Na eerder een Volvo v40 phase 2 te hebben gehad naar Toyota, maar met de komst van een derde kind een ruime 7 zitter gezocht.
Daarbij kwam de vrouw op een Volvo XC90 uit. Vandaag wezen kijken, geprobeerd een goede prijs te bedingen en daarna de deal gesloten.
Er zit een complete onderhoudshistorie incl rekeningen bij, dus technisch in orde cosmetisch nog niet super.
Daar ligt de uitdaging de komende week/weken.
Foto's volgen
Zoals al gemeld is cosmetisch een puntje van aandacht en dan de binnenzijde. De auto is denk ik nog nooit van de binnenzijde gepoetst geweest. Echt een jakkie momentje zeg maar. Maar ik kon daar langs heen kijken en mijn vrouw, die haar oog op een XC90 had laten vallen na enige overreding ook

Ik weet niet of ik hem zelf ga poetsen of dat ik dat ga laten doen. Mijn eerste vraag is dan ook, of er iemand goede ervaringen heeft in de omgeving Arnhem / Nijmegen voor een poets bedrijf dat echt poetst, om het maar zo te zeggen.
Verder heeft de vorige eigenaar regelmatig zijn sleutelbos op de middenconsole gedeponeerd, of hij / zij had heel veel sieraden om de rechterarm. De deksel van het bakje (sorry weet de juiste naam niet) en de kap om de pook heen zijn heel erg bekrast. Dat is heel jammer want dat springt zo in het oog. Dus weet iemand een adres daar voor of doen jullie dat altijd via de dealer?
Hetzelfde geldt voor de "ringentjes" om de pinnen van de slot knoppen. Hele rare zin als ik dit zo lees haha

Laatste vraag voor nu, wie kan en wil mij vertellen welke reiniger en daarna voeding ik kan gebruiken voor het leer (crème kleurig).
Voor de rest heb ik nog wensen maar daar ga ik jullie nu nog niet mee lastig vallen. Als ik hem voor de deur heb staan, zal,ik de foto's delen en mogelijk de duidelijkheid geven over de "ringentjes"...

Bedankt voor jullie tips alvast en hopelijk tot snel. En omdat ik in Elst woon, zie ik misschien nog wel mensen van hier bij de Volvo dag die er aan komt.
Gr. Theo