Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en hoop dus dat ik dit juist gebruik.
Mijn D5 van 2003 zou op 3 cilinders draaien. Bij starten motor e stil leggen hoor ik onder da auto een klop. Stationeer draait hij slecht en optrekken gaat ook slecht met ronkende motor. Bij het een voor een elektrisch afkoppelen van de verstuivers is er geen verschil bij 2 en bij de 3de een beetje en bij de 2 andere is er groot verschil. Mijn garagist (in bijberoep na de werkuren) heeft de 3 stuks laten reviseren doch er is geen verschil. Hij zou de kompressie willen nameten maar daar heb ik mijn twijfels over. Ik denk eerder dat het een electrisch probleem is. Zie ook de DIM problemen van die jaartallen. Heeft er iemand ook dergelijk probleem gehad of heeft iemand sugesties. Wagen heeft 350000km.
V70 D5 2003 draait op 3 cilinders
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41017
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break,
topic verplaatst naar het juiste board
topic verplaatst naar het juiste board
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Hang die auto aan de uitleeskast bij een dealer, dan weet je alles. Het is nu te simpel om te zeggen dat er 5 nieuwe verstuivers in moeten of wat dan ook, kan de pomp zijn of wat dan ook maar. Uitlezen en je weet alles!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Wel toevallig he cil 2 en 3, waarom twijfel je aan een compressie test?, kost niet zoveel hoor.
Maar wel gelijk aan vernieuwen gaan op basis van wat?
Als je koppakking er nu uit ligt tussen cil 2 en 3, laat een compressie of lek test dit mooi zien.
Maar wel gelijk aan vernieuwen gaan op basis van wat?
Als je koppakking er nu uit ligt tussen cil 2 en 3, laat een compressie of lek test dit mooi zien.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Toch frappant dat zovelen zo angstig zijn voor een dealer, die bijten echt niet hoor en gaan je echt geen duizenden euros afhandig maken zonder eerst jou opinie te vragen...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Nooit de stekkers lostrekken tijdens het lopen, als de injector open blijft staan spuit hij een hoeveelheid brandstof in,,dat kan je een motor kosten..Fridox schreef: Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en hoop dus dat ik dit juist gebruik.
Mijn D5 van 2003 zou op 3 cilinders draaien. Bij starten motor e stil leggen hoor ik onder da auto een klop. Stationeer draait hij slecht en optrekken gaat ook slecht met ronkende motor. Bij het een voor een elektrisch afkoppelen van de verstuivers is er geen verschil bij 2 en bij de 3de een beetje en bij de 2 andere is er groot verschil. Mijn garagist (in bijberoep na de werkuren) heeft de 3 stuks laten reviseren doch er is geen verschil. Hij zou de kompressie willen nameten maar daar heb ik mijn twijfels over. Ik denk eerder dat het een electrisch probleem is. Zie ook de DIM problemen van die jaartallen. Heeft er iemand ook dergelijk probleem gehad of heeft iemand sugesties. Wagen heeft 350000km.
Ondeskundige handeling is dat als je garage dit doet.
Keer goed uitlezen met Vida, dan komt het probleem er vanzelf uit..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zo zie je maar weer dat er weinig bedrijven echt op de hoogte zijn van de techniek aangaande commonrail diesels..
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
- Locatie: alphen
Wou het net zeggen, NOOIT met lopende motor de stekkers van de verstuivers lostrekken.
Wat wel vaker voorkomt is slechte stekkers op de injectoren deze zou je dan moeten vervangen, en ook de eerste D5 gingen de verstuivers zelf vaak kapot.
Wat wel vaker voorkomt is slechte stekkers op de injectoren deze zou je dan moeten vervangen, en ook de eerste D5 gingen de verstuivers zelf vaak kapot.
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk