V40 D2 R design

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Paul Verschure
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03.08.2016 - 21:06

ben in bezit van een V40 D2 die zeer irritante resonantie/rammel heeft bij 1300, 2300 rpm. ongeacht welke versnelling het is puur motortoerental gevoelig mits hij in de versnelling staat. het is dusdanig irritant dat ik overweeg van deze auto af te stappen. ik erger me er elke KM er aan.
kmst 115000. dealer kan niets vinden, hoort niets, passagiers wel ! waterpomp al vervangen. laatste update koste 10 km snelheid en 1 ltr hoger verbruik. al met al een zeer teleurstellende Volvo. heeft iemand ervaring hiermee? denk zelf aan vliegwiel, ingaande as versnellingsbak.
rij mijn leven al Volvo, 340,1,4 ltr. 360 opgeboord naar 2,2 ltr. dubbele carburateurs,speciale nokkenas, 460, V 50, V 70, V 60,nu V40 en C70 2.4i Cabrio.
hoor graag. met vriendelijke groet. Paul
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28385
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is niet zo mooi zo'n vervelende storing met je V40, ik denk aan een probleem met de aandrijving.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3133
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Welk D2 blok? (1.6, 2.0, bouwjaar?)

Hoger verbruik heb ik ook een keer gehad, bleek dat er een stekker niet goed vast zat.
Laatst gewijzigd door lancer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul Verschure
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03.08.2016 - 21:06

Dank voor de reactie.
heb afscheid genomen van de auto en de nieuwe eigenaar er voor gewaarschuwd. deze hoort het niet en heeft hem gekocht. heb een V40 D4 dec 2015 gekocht en dat rijd een stuk prettiger.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”