Beste leden,
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een V40 MY2016 2.0 T3, rijd heerlijk. Nu was ik even benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de Apps in de Sensus Connect. Ik heb via een mobiele WIFI hotspot (3g/4g) een verbinding gemaakt tussen de auto en het internet. Aan de verbinding van de telefoon ligt het niet, zelfs verschillende providers getest. Nu vind de apps erg traag laden of verschijnen soms helemaal niet op het scherm, het scherm blijft dan zwart of de melding dat de apps niet bereikbaar zijn. Nu begreep ik dat de Apps niet op het sensus systeem zijn geinstalleerd, maar in de Cloud draaien.
Wat is jullie ervaring met de Apps en sensus connect? Er zitten namelijk wel een aantal leuke apps bij, zoals het weer, send to car etc.
Ik hoor het graag.
Traagheid Sensus Connect Apps V40 MY2016
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11
Ik ervaar hetzelfde, kan vanaf mn parkeerplek net inloggen op mn huis netwerk maar krijg toch niks te zien?
Keer of 5 geprobeerd maar dan haak ik al af voordat ik wat zie...
Keer of 5 geprobeerd maar dan haak ik al af voordat ik wat zie...
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 13:44
Dat gedeelte van het Sensus systeem is verre weg van optimaal. In mijn V60 heb ik een MiFi router geplaatst die constant aanstaat, maar de applicaties zijn en blijven traag. Tevens komen er geen update zoals toentertijd wel belooft waren, zoals ParkMobile en dergelijk. Enige applicatie die ik vaak gebruik is Send To Car, zodat ik vanuit de Here website mijn locaties naar de V60 kan sturen, dit omdat ik geen VOC heb. De overige applicaties zijn wat mij betreft waardeloos en werken niet snel. Some gebruik ik de TuneIn applicatie om wat radio te luisteren. Maar dat vreet veel bandbreedte en wordt daardoor eigenlijk al weer nutteloos.
(2014) V60 D2 Ocean Race powershift, Ocean Race Blue II, off black leather, IntelliSafe
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
Nope, die apps zijn useless. Behalve send-to-car werkt superhandig, rest te traag en te beperkt. TuneIn stream ik gewoon via mijn iPhone via bluetooth, werkt stukken beter. De Wifi hotspot, van VOC, werkt trouwens wel goed, ook al is het 3G en helaas gen 4G (hoewel de chipset het wel zou ondersteunen volgens de maker van de chips)
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17.07.2006 - 23:29
Ok, bedankt! Het lijkt erop dat het allemaal een beetje afhankelijk is van het tijdstip eind van de middag / avond lijkt het allemaal trager te worden. Overigens vind ik de apps voor het weer en Send to Car wel echt handig. Hopelijk komen er snel apps bij.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 30.11.2014 - 09:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Hoop er maar niet teveel op.
Het Sensus systeem in de V40 is hopeloos verouderd en achterhaald dat was het al bij de introductie van het systeem.
Heel erg jammer want de rest van het interieur ziet er keurig uit, maar dat systeem maakt het net wat minder fijn wat dat betreft.
Het Sensus systeem in de V40 is hopeloos verouderd en achterhaald dat was het al bij de introductie van het systeem.
Heel erg jammer want de rest van het interieur ziet er keurig uit, maar dat systeem maakt het net wat minder fijn wat dat betreft.
-2007-2007: (MY1993) Renault 19 16v Sedan
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Apps zijn traag inderdaad, maar andere fabrikanten hadden dit niet in die tijd. Verder wel eens in een 1 jaar oude A3 Sportback gezeten en met die entertainment gespeeld....
Laatst gewijzigd door Paul op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- jeroenv_
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 06.07.2014 - 11:23
Ik heb liever geen apps, dan hele trage/niet bruikbare apps 
En voor wat betreft de vergelijking met het Audi MMI systeem: daar kan Volvo echt nog een hoop van leren, qua gebruiksvriendelijkheid en intuïtief gebruik van het systeem. Ik had hiervoor een A1, en dat werkte toch een heel stuk beter/makkelijker moet ik zeggen.
Bijvoorbeeld: begin met het invoeren van een adres in je navi, maar druk nog niet op bevestigen en switch naar iets anders (radio bijv), en dan weer terug naar navi: das pech, adres weg. Bij het MMI systeem kom je gewoon weer terug in het scherm waar je aan het invoeren was, met alles keurig bewaard wat je al hebt gedaan.
Ook het stomme dat je met je scrollwiel aan het einde van een lijst niet door kunt draaien (om zo weer bovenaan te komen), maar dan omhoog moet gaan draaien; zijn van die hele simpele dingen waar ze bij Audi toch net wat beter over na hebben gedacht.
*gaat verder dromen van een V40 met MMI systeem*

En voor wat betreft de vergelijking met het Audi MMI systeem: daar kan Volvo echt nog een hoop van leren, qua gebruiksvriendelijkheid en intuïtief gebruik van het systeem. Ik had hiervoor een A1, en dat werkte toch een heel stuk beter/makkelijker moet ik zeggen.
Bijvoorbeeld: begin met het invoeren van een adres in je navi, maar druk nog niet op bevestigen en switch naar iets anders (radio bijv), en dan weer terug naar navi: das pech, adres weg. Bij het MMI systeem kom je gewoon weer terug in het scherm waar je aan het invoeren was, met alles keurig bewaard wat je al hebt gedaan.
Ook het stomme dat je met je scrollwiel aan het einde van een lijst niet door kunt draaien (om zo weer bovenaan te komen), maar dan omhoog moet gaan draaien; zijn van die hele simpele dingen waar ze bij Audi toch net wat beter over na hebben gedacht.
*gaat verder dromen van een V40 met MMI systeem*

MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik voer het altijd in met spraak en met de App
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17.07.2006 - 23:29
Hallo allemaal,
Ik heb begrepen dat er een storing was in de Volvo Cloud. Is inmiddels weer verholpen en kan nu in iedergeval de apps weer openen. Nog wel steeds traag, maar daar moeten we maar aan wennen.
Zie ook: http://volvo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9581/
Ik heb begrepen dat er een storing was in de Volvo Cloud. Is inmiddels weer verholpen en kan nu in iedergeval de apps weer openen. Nog wel steeds traag, maar daar moeten we maar aan wennen.
Zie ook: http://volvo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9581/