Onderhoud bij de dealer, wel of niet?

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

hvt schreef: Die ervaring heb ik ook in Drachten.
Mijn v70 was daar voor activeren van de cruise control en Nederlandse taal.
Dit was geregeld door de verkopende garage. Maar op vragen als audio stuurbediening kreeg ik geen antwoord.
Deden niet eens moeite om ook maar iets op te zoeken.
Nooit meer geweest, ga voor specifieke Volvo onderdelen wel naar Groningen. Ook al werk ik dagelijks in Friesland.

Maar dichterbij Drachten zijn ook wel Volvo specialisten.
Burgum: http://www.garage-ericvanderveen.nl
Langezwaag: http://www.garagebosscha.nl/volvospecialist

Voor gebruikte onderdelen ga ik altijd naar Gorredijk. http://www.hunterparts.nl

Bij beiden specialisten geen ervaring. Maar gezien de huisvesting van Eric, zal het niet de duurste zijn. O-)
Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit. Sterker nog, ik mag wel over dit soort garages.

Edit: net de site van Eric nog eens goed bekeken. Ziet er erg goed uit.
Iemand hier op het forum ervaring met deze specialist?
Zag ook dat hij aan tunen doet en werkt met vdash.
Dit is toch een systeem van Volvotune?
Misschien toch een keer met die Eric overleggen voor een tunig naar 170pk.
Hoef ik niet helemaal naar Elst .
Dan ben ik niet de enige dus die slechte ervaringen heeft met de dealer in Drachten :p
Ik heb Eric gisteren gebeld, maar ik werd uiterst onbeschoft te woord gestaan door Eric zelf. Dat was voor mij meteen de reden om daar niet heen te gaan.

De keuze voor die in Lemmer is de zeer correcte en snelle reacties op de mailtjes, meteen telefonisch herkend worden en meteen al ingepland kunnen worden tegen een nette prijs, dat gaf voor mij de doorslag
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1361
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Klantvriendelijkheid is tegenwoordig ook niet meer wat het geweest is.

En dat terwijl slechte ervaringen tegenwoordig snel verspreid is met de forums en overige social media.
Kost vroeg of laat wel klanten.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Gebruikersavatar
Volvo4life
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 23.12.2015 - 07:41

Voor heel veel dingen ga ik juist naar de dealer omdat ze dan ook mijn auto kennen. Veel dingen kan ik ook zelf maar meestal de tijd niet meer voor. Tevens heb ik een handig mannetje die het kleine spul vervangt. Altijd snel terecht en monteert ook origineel Volvo onderdelen. Maar het is net hoe het mij uitkomt en hoe snel ik geholpen moet worden.
Net voor de vakantie oliedruksensor kapot. Dezelfde avond nog vervangen bij mijn monteur en volgende dag weer op weg.

Bij de dealer altijd netjes geholpen en maken altijd tijd voor mij. Zelfs voor een kleine storing. Volvo Broekhuis Harderwijk
My other car was a Volvo.

Volvo V70 2.4 170pk My2001
Volvo V70 D5 163pk My2004
Volvo V70 2.5T 210pk My2005
Volvo XC90 T6 272pk My2004, 17 inch Neptune Winter + 19 inch Achilles Zomer.
Volvo XC90 D5 163pk My2004 Black Momentum + 19 inch Achilles M+S
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Ik doe alles bij de dealer.
Betaal misschien iets meer. Maar die lui kennen mijn auto van binnen en buiten, ze werken aan niets anders dan Volvo's.
Dat geeft mij wel een prettig idee.

Daarnaast komt het op zich op niet heel veel meer uit geloof ik.
Als ik een jaar wegenwacht moet betalen, ben je dat verschil ook kwijt geloof ik.
Of ik betaal wegenwacht of ik betaal wat meer aan de dealer waar ik hetzelfde bij krijg.
Dan doe ik het wel gewoon bij de dealer.
Ik denk dat het ook goed staat mocht ik mijn auto ooit weer verkopen. Misschien geeft het de auto ook wat meer waarde.
Vorige eigenaar heeft de auto ook altijd bij de dealer in onderhoud gehad, dan wil je dat graag volhouden.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

2 week geleden voor het eerst bij een volvo specialist geweest voor reparatie van het A pillar wiring harness probleem. Schatting was een uurtje of 2 werk, dat werden er uiteindelijk 3.5 uur. Ze hebben gelukkig een half uur van de factuur geschrapt, maar was uiteindelijk 414 euro kwijt. Ben blij dat ik de rest dan bij de gewone garage laat doen, want dit soort prijzen schrok ik nogal van :p
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1361
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

MartijnAbel schreef: 2 week geleden voor het eerst bij een volvo specialist geweest voor reparatie van het A pillar wiring harness probleem. Schatting was een uurtje of 2 werk, dat werden er uiteindelijk 3.5 uur. Ze hebben gelukkig een half uur van de factuur geschrapt, maar was uiteindelijk 414 euro kwijt. Ben blij dat ik de rest dan bij de gewone garage laat doen, want dit soort prijzen schrok ik nogal van :p
Vind ik ook een hoog bedrag voor 3uur werk. Helemaal bij een specialist en geen officiële dealer.
Maar ik heb dan ook geen ervaring meer met garages de laatste jaren.
Of was een groot gedeelte materiaal?
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

hvt schreef:
MartijnAbel schreef: 2 week geleden voor het eerst bij een volvo specialist geweest voor reparatie van het A pillar wiring harness probleem. Schatting was een uurtje of 2 werk, dat werden er uiteindelijk 3.5 uur. Ze hebben gelukkig een half uur van de factuur geschrapt, maar was uiteindelijk 414 euro kwijt. Ben blij dat ik de rest dan bij de gewone garage laat doen, want dit soort prijzen schrok ik nogal van :p
Vind ik ook een hoog bedrag voor 3uur werk. Helemaal bij een specialist en geen officiële dealer.
Maar ik heb dan ook geen ervaring meer met garages de laatste jaren.
Of was een groot gedeelte materiaal?
Ik had er ook geen ervaring mee, daarom ook dat ik enigzins schrok :p
Materiaal was alleen al 190 euro, dus nam een grote hap in beslag. Het ging wel om een Saab dealer en Volvo specialist in 1, dus helaas ook het bijbehorende uurtarief van 75 euro.
Het was alleen de enige in de buurt die snel plek had, en gezien de sloten die weigerden was het ook een noodzaak.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Voor die 75 uurtarief ga ik wel naar een Volvodealer.
Toen het financieel een beetje ander was bij ons ging ik ook naar een specialist, uurtarief van €45 en dat maakt imo wel een groot verschil.
Mijn laatste jaarbeurt bij de dealer is net voldaan, €485 en is niet meer dan netjes..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5246
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik vind een uurtarief altijd een wat raar beginsel, als iemand niet zo handig is en er dus langer over doet moet je meer betalen. Ik geeft toe bij sommige werkzaamheden of beroepen ontkom je er niet aan maar ik vind een fixed price veel eerlijker
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

diesel01 schreef: Voor die 75 uurtarief ga ik wel naar een Volvodealer.
Toen het financieel een beetje ander was bij ons ging ik ook naar een specialist, uurtarief van €45 en dat maakt imo wel een groot verschil.
Mijn laatste jaarbeurt bij de dealer is net voldaan, €485 en is niet meer dan netjes..
Als je dealer maar tegen je zegt dat je een maand later pas plek hebt en maar verwacht dat je met haperende deurvergrendeling/electrische ruiten e.d. maar een maand rond blijft rijden, dan ga ik dus echt wel met gierende banden ergens anders naar toe. Dan kan ik moeilijk anders ;)
NielsPHEV schreef: Ik vind een uurtarief altijd een wat raar beginsel, als iemand niet zo handig is en er dus langer over doet moet je meer betalen. Ik geeft toe bij sommige werkzaamheden of beroepen ontkom je er niet aan maar ik vind een fixed price veel eerlijker
Klopt, ik ook. Volgende keer maar een vaste prijs afspreken. :P
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Een goede dealer plant altijd wat ruimte in voor spoedgevallen.....
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 26900
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

m-kliko schreef: Ik doe alles bij de dealer.
Betaal misschien iets meer. Maar die lui kennen mijn auto van binnen en buiten, ze werken aan niets anders dan Volvo's.
Dat geeft mij wel een prettig idee.

Daarnaast komt het op zich op niet heel veel meer uit geloof ik.
Als ik een jaar wegenwacht moet betalen, ben je dat verschil ook kwijt geloof ik.
Of ik betaal wegenwacht of ik betaal wat meer aan de dealer waar ik hetzelfde bij krijg.
Dan doe ik het wel gewoon bij de dealer.
Ik denk dat het ook goed staat mocht ik mijn auto ooit weer verkopen. Misschien geeft het de auto ook wat meer waarde.
Vorige eigenaar heeft de auto ook altijd bij de dealer in onderhoud gehad, dan wil je dat graag volhouden.
Ik ben voor een grote beurt +/- 150 euro kwijt en voor een kleine nog geen 100 met alles zelf doen.
ANWB kost mij 130 euro per jaar met een uitgebreid pakket.

Puur aan beurten ben ik per jaar 250 euro kwijt, maakt met de anwb erbij de kosten nog lager dan die van een jaarbeurt.

Ben het wel met je eens dat als je alles moet laten doen het verschil amper meer de moeite lijkt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Mart van der Steeg schreef: Een goede dealer plant altijd wat ruimte in voor spoedgevallen.....
Klopt, dacht ik ook. Krijg daar elke keer weer het gevoel dat ze mij daar liever niet zien met een oude V50
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
caterham
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19

Dat zal tussen je oren zitten. Er wordt zelfs korting gegeven op onderhoud van oudere auto's. Hoogstwaarschijnlijk omdat dealerorganisaties je niet willen verliezen aan een ander.
Verder wordt je geholpen door werknemers. Die krijgen hun loon toch wel. Of ze nu 2 uurtjes werken aan een XC90 van een ton of een 740 van 500 euro.
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

caterham schreef: Dat zal tussen je oren zitten. Er wordt zelfs korting gegeven op onderhoud van oudere auto's. Hoogstwaarschijnlijk omdat dealerorganisaties je niet willen verliezen aan een ander.
Verder wordt je geholpen door werknemers. Die krijgen hun loon toch wel. Of ze nu 2 uurtjes werken aan een XC90 van een ton of een 740 van 500 euro.
Mwoah, ga voor de gein even bij de dealer hier langs voor wat onderhoud, een beurt of wat dan ook. Altijd kan ik pas een maand later terecht, altijd hebben ze het veel te druk. Prijzen opvragen van een onderdeel? Kost gerust een week voordat ik uberhaupt wat hoor. Vaak moet ik er zelf weer achteraan. Uitlezen? Dan moet ik de auto maar eens neerzetten en misschien dat ze tijd hebben, sw pakket uploaden wat een kwartier duurt? Kom over een maand maar langs, dan hebben we pas plek.

Ik kan nog wel even doorgaan, heb inmiddels ervaring zat met deze dealer en ik vind het te zot voor woorden dat ze hun kop in het zand steken en de enige conclusie die ik hieruit kan trekken is dat ze richting mij domweg niet goed hun werk doen. Vervolgens is het heel raar dat je als leaserijder allemaal maar tussendoor kan, je binnen een dag terecht kunt.

Volgens mij strookt dan mijn aanname behoorlijk met de eerdere ervaringen ;)

Maarre, ik ga verder niet door over mijn ervaring met deze dealer. Mijn ervaring weten ze daar inmiddels al welz en er verandert toch niks. Het topic heb ik gemaakt om inzichtelijk te maken wat de redenen zijn om juist wel of niet naar de dealer te gaan voor onderhoud :D
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1361
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Dan zal je voor een dealer wel Friesland uit moeten, ze zitten toch door heel de provincie?
Wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, omdat ze dezelfde naam hebben.

Als je in Groningen onderdelen besteld, wordt je gelijk doorgeschakeld naar een centraal magazijn.
Volgens mij in Hoogeveen. En kun je aangeven bij welke Broekhuis dealer het geleverd moet worden.

Voor originele onderdelen kun je ook terecht bij parts4sweden, krijg je het thuisgestuurd.
Als iets niet op de site staat, even mailen en je krijgt snel een antwoord.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
caterham
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19

M'n wagen is nog geen jaar oud. Dacht je dat ik altijd per direct terecht kan? Sowieso zal het vandaag de dag lastig zijn om extra werknemers op een stoel te zetten voor het geval dat er iemand langs komt voor een eventuele spoedklus.
Moet jij wachten, moet iemand met een nieuwe wagen dat ook.
Ben je niet tevreden kun je altijd een andere vestiging proberen. Andere werknemers en wellicht andere service. Zelfs als de bedrijven van 1 enkele eigenaar zijn.
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1361
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Toch kan ik met mijn Renault master (lease) altijd terecht bij mijn dealer.
Verschil is misschien wel dat deze hem ook geleverd hebben.
En het is een Renault trucks dealer. Misschien dat bedrijfsautoafdelingen er wel iets anders tegenaan kijken.
Ze hebben ook gezamenlijk een 24\7 dienst, dus dan moet er ook iemand zo weg kunnen.
Ook een keer met lekke band, stond monteur binnen 3 kwartier bij mij. Bus was door de standaard krik gezakt. :'(

Praktijk is wel vaak dat in drukke tijden en buiten normale uren trouwe klanten voor gaan.
Als ik tijdens storingsdienst moet kiezen wie ik als eerste moet helpen, gaan eigen klanten in elk geval voor.
Bij in te plannen werk is het anders en hoop je dat ze daarna blijven.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”