Mijn Volvo avontuur begon ergens rond 1996 toen ik mijn 2e auto kocht, een volvo 360 GLE 2.0i voor 1750 gulden

Destijds al een behoorlijk achterhaald model maar wat reed die auto heerlijk, geweldig gewoon.
Alle auto's die gereden heb tussen die 360 en de S60 die ik in 2012 kocht, zou ik onmiddelijk en zonder nadenken hebben ingeruild voor die 360. En ik heb ook splinternieuwe leasebakken gereden, maar bijvoorbeeld een Peugeot is gewoon geen Volvo, ook niet als ie nieuw uit de garage komt.
In 2012 kocht ik dus een Volvo S60 uit 2001 waar ik 4 jaar met uitermate veel plezier in gereden heb. In het begin was ik nog wel een beetje bang dat de 196K kilometers misschien wel eens erg veel zouden kunnen zijn maar ik heb er nog 92K bij gedaan zonder al te veel kosten (buiten het reguliere onderhoud na natuurlijk)
Maar uiteindelijk begon de S60 toch wat mankementjes te vertonen en hebben we besloten om een andere te kopen en sinds afgelopen maandag ben ik de trotse eigenaar van een Volvo V70 2.5T Momentum met Inscription interieur en 210 PK uit 2006. Weliswaar met bijna 300K op de teller maar volgens mij moet ie nog wel even mee kunnen.
Mijn vraagjes:
* Er zit een navigatiesysteem in met een scherm dat uit het dashboard omhoog komt. Echter is de navigatiesoftware zo oud als de auto zelf (2006) en dus lang niet meer up to date. Is die software nog te upgraden (andere CD of zoiets) naar een recente versie? Ik heb wat gezocht op internet maar niet echt iets kunnen vinden.
* Er zit een HU-650 radio in maar die speelt nog geen MP3's af, is er een mogelijkheid om die radio MP3's (of andere digitale formaten) te laten afspelen? Andere optie zou de 10CD wisselaar kunnen zijn maar dat schijnt weer niet lekker te werken met de navigatie die erin zit (heb ik ergens gelezen)