Stroomproblemen XC90 D5

Plaats reactie
T5CON
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22.02.2009 - 20:49

Hallo

Mijn xc 90 heeft een probleem met het houden van spanning waardoor er na 2 /3 dagen stilstand niet meer gestart kan worden, ik denk dat dit te maken heeft met een probleem in de navigatie

Bij de dealer geeft men aan dat het te maken kan hebben met de ombouw naar grijs kenteken, echter is d e auto nu 3 jaar geleden omgebouwd en zijn de stroom problemen pas sinds anderhalfjaar aan de orde.

Gezien de defecte navigatie ben ik voornemens om een nog aanwezige dubbelDIN radio te monteren in de auto

Heeft er iemand ervaring met de stroomproblemen en evt ombouw van de radio

Groet Con
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Handigste is de ruststroom meten als de auto op slot is, dat geeft een indicatie van het verbruik. Moet ong 20 mA zijn, als dat veel hoger is klopt er iets niet.
Je kunt dan zekeringen gaan trekken totdat het verbruik omlaag gaat.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ripley
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12

Ik heb een probleem gehad met niet opladen van de accu en zelfs leeglopen van de accu door een defecte dynamo. Betreft een V8. Dit lijkt me een sluipstroompje, maar voor de zekerheid meld ik het maar even.
Gebruikersavatar
JPV70
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17

Heeft de XC90 niet eenzelfde alarm als de V70 / S60 / S80?!
Als dit zo is dan is het alarm een goede kanshebber. De nood accu van het alarm gaat lekken en veroorzaakt kortsluiting in de sirene. Soms met Leeglopende accu's tot gevolg.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ripley schreef: Ik heb een probleem gehad met niet opladen van de accu en zelfs leeglopen van de accu door een defecte dynamo. Betreft een V8. Dit lijkt me een sluipstroompje, maar voor de zekerheid meld ik het maar even.
Inderdaad,dat komt vaak voor,,een diode stuk in de dynamo,
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1361
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Lekstroom door de dynamo is ook te meten.
Dus wat edraket zegt, stroom verbruik meten met een ampèremeter en indien er een te hoge lekstroom is, één voor één dingen loskoppelen.

Maar is het niet gewoon een slechte accu?
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Ripley
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12

JPV70 schreef: Heeft de XC90 niet eenzelfde alarm als de V70 / S60 / S80?!
Als dit zo is dan is het alarm een goede kanshebber. De nood accu van het alarm gaat lekken en veroorzaakt kortsluiting in de sirene. Soms met Leeglopende accu's tot gevolg.
Ik weet niet of de XC90 hetzelfde alarm heeft, maar hij heeft wel last van hetzelfde euvel.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”