Inruilvoorstel Volvodealer

Geleverd vanaf 2003
MarcV50
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 10.07.2015 - 11:18

Om heel eerlijk te zijn....

Ik kocht mijn V50 zwart met velgen uit eind 2005, uitvoering standaard zonder roetfilter, zon 1,5 jaar geleden bij een garage voor slechts 2700 EUR met nieuwe apk...

Kom regelmatig op BCA in Barneveld, daar gaan ze uit 2005/2006 weg voor tussen de 2200-2500 EUR, komen er nog wel 200 EUR veiling kosten bij.


Is schokkend maar waar.

Enige is dat die allemaal 250.000-310.000 km hebben en die van jou een stuk minder.. maar alle goedkope met 250.000 km trekken de prijs van de jouwe ook sterk naar beneden.

Ben wel met je eens dat een dealer onderhouden met jouw km stand, zeker als je er een nieuwe auto koopt, helft tot 3/4 meer op mag leveren.
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1088
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Het is een milieudelict en belastingontduiking, want er zou dan meer bpm over de auto moeten zijn betaald door de hogere CO2 uitstoot.

Dat het door een foutje in de wetgeving op dit moment niet strafbaar is, wil niet zeggen dat het een "pre" is, want verboden wordt het toch wel binnenkort.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33104
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Maar wat wil je kopen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Plc schreef: Citaat; Deze auto zonder roetfilter en egr is feitenlijk illegaal met een niet volvo tuning deze kms en het feit dat schaap de auto niet kent maakt nagenoeg zeker dat je een handelsprijs krijgt.

Niet mee eens. Zonder roetfilter zou een pre moeten zijn gezien de ellende met regeneratie, stijdend oliepeil etc.
Internet en het forum staat er vol mee.
Bij OBD tuning kan je altijd de originele file terugzetten. Stelt niets voor en kost niets.
Ook dat zou een pre moeten zijn; meer pk's, beter koppel en zuiniger.
Daarbij is er niets illegaal aan.

Dat ze auto niet kennen vind ik ook een onzin argument. Ik heb de complete onderhoudshistorie erbij.
Niet alleen met boekjes maar ook alle rekeningen vanaf 'dag 1'
Wat ik heb geschreven klopt, een egr afsluiten en roetfilter verwijderen is illegaal. De auto voldoet niet meer aan zijn typegoedkeur en het is APK afkeur als het gemerkt wordt. De niet Volvo tuning is niet illegaal zolang je binnen de max +20% vermogen blijft maar daarvan schrijf ik ook niet dat ie illegaal is. Dat jij het een pre vindt zal zo zijn maar dat verandert niets aan voorgaande. Ik heb je al een tip gegeven over hoe je minimaal 2 en waarschijnlijk 3 keer zoveel als inruilwaarde voor je auto kan krijgen en het staat je daarnaast vrij de wagen zelf te verkopen wellicht heb je mazzel.

Ik kan de katalysator van mijn auto ook leegdrukken...... kan er weer fijn gelode benzine in en ik het meer vermogen en een lager verbruik door de mindere weerstand. De afvalverbranders kunnen hun deNOx, ontstoffing en gaswassing ook beter in bypass zetten, die installaties kosten veel geld om te installeren en te bedrijven... denk niet dat we dat moeten willen. Ik vind dat er keihard mag worden opgetreden tegen het uitschakelen van emissie reducerende systemen, als je zo;n systeem niet wilt moet je een andere auto kopen (VW ofzo)
Cascarsi
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29.01.2013 - 22:41

Wat de verkoper allemaal vindt is niet aan de orde. De koper moet weer van de auto af en voor hem maken de aanpassingen de auto minder courant. Daarnaast lees ik overal dat de 240k km beurt voor een V50 de duurste is, dus die wordt ook al meegenomen.
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1088
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

De 240k beurt is normaliter zo duur vanwege het roetfilter en de distributieriem.

Roetfilter heeft 'ie niet meer en de distributieriem is reeds vervangen zoals in de startpost staat.

Maar nogmaals, een bonafide Volvo dealer gaat echt geen 10 jaar oude auto met ruim 2 ton op de teller en waar aan gerotzooid is, wederverkopen.
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Plc schreef: Inmiddels inruilvoorstel van 5500,00 bij een andere Volvo dealer.
Wil je deze dan ook bij naam noemen, ga ik er ook zeker even informeren!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Cascarsi
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29.01.2013 - 22:41

Vegen uit de pan. Lol. Dat van iemand die hier een topic start met als enige doel een bedrijf te kakken te zetten.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik wens je veel plezier met je nieuwe Volvo, wat is het geworden ?
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4841
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Ik denk dat de bottomline is dat een autohandelaar en zeker een merkdealer gewoon liever een standaard exemplaar inkoopt volgens fabrieksspecificaties, dan een exemplaar waar door de vorige eigenaar allerlei "verbeteringen" op/in zijn aangebacht. Dat is immers erg subjectief.

Ik heb destijds overwogen mijn V50 2.4 (140 pk) te tunen naar de waarden van de 2.4i (170 pk). Mijn dealer vertelde mij toen al liever een originele V50 2.4 (140pk) in te ruilen dan een die middels tuning naar 170pk was gebracht. Als ik wilde tunen moest ik dat dus louter doen voor eigen gebruik en niet verwachten dat daardoor de (inruil)waarde van de auto zou stijgen. Ik heb mede daarom besloten niet te tunen. Het is gewoon een kwestie van vertrouwen, getunede auto's worden nu eenmaal vaak anders bereden. Bovendien zitten veel potentiële nieuwe kopers niet te wachten op een getunede auto, laat staan een die niet meer origineel is door ontbreken van egr. Los van de vraag of dit al dan niet illegaal is, heeft een dealer gewoon minder afzetmogelijkheden voor zo'n auto. Ik zou zelf ook liever een originele kopen, ondanks dat ik op de hoogte ben van de mogelijke problemen met egr.

Ik kan me voorstellen dat je jouw auto met een inruilbod van € 5.500 graag verkoopt, is een erg net bod en in ieder geval aanzienlijk beter dan het eerder uitgebrachte bod. Zo zie je dat een beetje rondshoppen kan lonen. Ik neem aan dat je ook deze garage hebt ingelicht over de tuning en het verwijderen van de egr, anders is er sprake van schending van jouw meldingsplicht als verkoper en kan de overeenkomst worden ontbonden.

En ik ben ook van mening dat je best een positieve pluim mag uitdelen door de naam te noemen van de dealer bij wie jij wel een goede deal hebt gekregen, als je het ook nodig vindt de dealer bij naam te noemen waarbij je dat niet kreeg.

Veel plezier met je nieuwe auto! (weer een Volvo?)
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4841
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Wat ik trouwens niet helemaal begrijp:

Als ik het goed heb, ben je pas vanaf eind april van dit jaar in het bezit van je V50 en heb je hem in juni jl. laten tunen. Waarom dan nu al weer verkopen? Kort na aankoop weer doorverkopen levert meestal een flink verlies op, en de kosten van tuning haal je er dan natuurlijk zeker nooit uit.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Een xc90 is wat mij betreft de ultieme familie auto dat komt goed. Een D5?
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Summum schreef: En ik ben ook van mening dat je best een positieve pluim mag uitdelen door de naam te noemen van de dealer bij wie jij wel een goede deal hebt gekregen, als je het ook nodig vindt de dealer bij naam te noemen waarbij je dat niet kreeg.
Dus...?
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
Elho
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
Locatie: Limburg (B)

ik krijg voor mijn V50. 2.0D; 143000 km, redelijk wat opties, trekhaak, kinderzitjes in achterste zetels, ook maar 4500 eur van de garage. Ik heb de indruk dat de prijzen in NL hoger liggen dan hier in België!
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
vol-vo
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 20.01.2014 - 22:12

Logisch toch. Duurder zowel in nieuw aanschaf (BPM) als bij 2e hands verkoop!
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1088
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

En toch rammelt het betoog van de TS aan alle kanten.

Dat hij echt 3000 Euro beter af is, is niet duidelijk, omdat men op de XC90 misschien ook wel zonder inruil die 3000 Euro korting had kunnen geven.

Verder ben ik het ook niet eens met zijn "niks illegaals" houding omdat hij weet dat een bedrijf niet zomaar zo'n gemodificeerde auto kan verkopen.

Ook de tuning even ongedaan maken wil niet zeggen dat je de extra slijtage aan motor en aandrijlijn dan ook ongedaan maakt.
Gesloten

Terug naar “S40 - V50 series”