V50 2010 basic audio

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
MarkV50
2nd Gear member

Hallo

Morgen gaan wij op vakantie, eerst een midweek welness bij Sanadome en daarna rijden we direct door naar zuid Frankrijk
Nu heb ik een v50 met basic audio achteraf is daar ipod en usb module ingebouwd

ik heb op mijn laptop een grote map staan met om en nabij de 860 nummers die ik graag op usb wil zetten,

mijn vorige auto`s had ik een alpine auto radio en die zag maximaal 100 nummers PER MAP dus moest ik voor 860 nummers 9 submappen maken omdat hij ze anders niet zag,

Kan ik deze allemaal op mijn usb gooien zonder aparte mappen te maken? of zal de originele volvo v50 radio er ook maar 100 herkennen per map?

groeten Mark
wdo
3rd Gear member

Wij hebben ook een V50 met base radio gehad maar daar zat dacht ik helemaal geen USB poort in. Die sliktte alleen maar cd's. Heb er wel andere speakers in gezet. De originele zijn nou niet echt je van het. Om het zo maar te zeggen. Daar is al veel meer over geschreven hier.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T

V50 2.4
S40 T5 fwd
YannickC
2nd Gear member

Je kon idd wel een usb - bt module toevoegen aan de base audio. Maar aangezien ik deze niet heb kan ik er niet op antwoorden. Ik gebruik een externe bluetooth module via aux poort aangesloten die ook DAB+ afspeelt en deze mooi weg gewerkt in de dubbele bodem van de middenconsole.

En zo als hier boven geschreven als je iets ofwat geluid wilt is een speakerupgrade noodzakelijk. Een leuk composetje voor en achter van +- 100 euro per set brengt het niveau naar aanvaardbare audio normen.

Ikzelf heb achter een basis composetje van hertz gestoken en vooraan een gemende set van 300+ euro (begin high end) met een extra versterker ertussen. En als extra nog een compact pioneer subje onzichtbaar in de koffer gebouwd.

Nu speelt het fantastisch. Beter dan de high performance. De premium heb ik nog niet gehoord.
Na heel wat finetuning zit er echt een lekker diepe strakke bas in zodat je echt niets mist van een goede muziekopname. Ik zou alvast niet meer met minder kunnen.
Aleen de fm tuner is en blijft een regelrechte ramp kwa helderheid en ontvangst. Maar gelukkig ontvang ik nu bijna alles via dab+ wat het weer een stuk aangenamer doet klinken.
MarkV50
2nd Gear member

Ik heb het even zelf geprobeerd, sorry voor mijn lui heid :P regenachtig en niet naar buiten willen
maar van de speakers klopt,

ik zelf kom van een car audio wereldje, mtb sound quality en spl
deze auto bezit nu
Originele volvo v50 headunit
Xetec gravity G6 composet (SQ setje van jaren geleden en word overal nog steeds goed gewaardeerd)
Mosconi pico 2 (kleiner dan een pakje shag, zeg ongeveer zo groot als een pak marlboro 100s en dat onder het dashboard gemonteerd)
Gladen Rc1200C1 (de mono, 400 @ 4 ohm, 650 @ 2ohm, 1120 @ 1ohm
Digital designs 3510G (hele muzikale subwoofer in een muzikale kist (geen db drag ofzo) die mooi linear speelt van 35 hertz tot begin 50 hertz
Dit alles heb ik high level ingestuurd via een aftakking op de speakerkabels van achter TERWIJL ze originele mooi mee spelen op de radio en de rest via versterkers

de FM radio blijft een grote mislukking qua geluid en ontvangst, ook ik heb bluetooth en baal er enorm van dat enkel kan bellen ipv streamen
YannickC
2nd Gear member

MarkV50 schreef: Ik heb het even zelf geprobeerd, sorry voor mijn lui heid :P regenachtig en niet naar buiten willen
maar van de speakers klopt,

ik zelf kom van een car audio wereldje, mtb sound quality en spl
deze auto bezit nu
Originele volvo v50 headunit
Xetec gravity G6 composet (SQ setje van jaren geleden en word overal nog steeds goed gewaardeerd)
Mosconi pico 2 (kleiner dan een pakje shag, zeg ongeveer zo groot als een pak marlboro 100s en dat onder het dashboard gemonteerd)
Gladen Rc1200C1 (de mono, 400 @ 4 ohm, 650 @ 2ohm, 1120 @ 1ohm
Digital designs 3510G (hele muzikale subwoofer in een muzikale kist (geen db drag ofzo) die mooi linear speelt van 35 hertz tot begin 50 hertz
Dit alles heb ik high level ingestuurd via een aftakking op de speakerkabels van achter TERWIJL ze originele mooi mee spelen op de radio en de rest via versterkers

de FM radio blijft een grote mislukking qua geluid en ontvangst, ook ik heb bluetooth en baal er enorm van dat enkel kan bellen ipv streamen
Ik ben dan toch niet de enige die problemen heeft met de tuner...

En mijn laatste upgrade waren tweeters van gladen met bijhorende filter.
De woofers van hertz zijn blijven zitten , om het budget een beetje bij te houden... Maar het klinkt echt goed nu.
Ik denk dat ik nu op het punt ben gekomen dat ik ga stoppen met upgraden.

En dit is de module die ik gebruik voor bleutooth streaming en DAB+
Afbeelding
lekker ingebouwd :-)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”