Beste leden,
Sinds kort geeft mijn auto (Volvo S40 2005 2.0D) start problemen.
Bij het koud starten, als de motor helemaal is afgekoeld, heeft de motor moeite (lees: lang er over doen voor het aanslaan en een klein beetje 'bokken').
Als de motor dan 5-10 seconden heeft gedraaid en ik probeer het opnieuw is er niks aan de hand...
Iemand een idee?
Start problemen
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Even uit laten lezen om te kijken of er foutmeldingen naar voren komen. Kan namelijk van alles zijn: startmotor, nokkenassensor, bougies, gloeibougies etc...
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Gloeibougies doen in de zomermaanden en temperaturen boven de 10 graden niets,dus dat is het probleem niet.
Het probleem is waarschijnlijk 1 of meerdere injectoren die inwendig lekken..
Dus een retourtest op de injectoren laten doen lijkt me verstandig..
Het probleem is waarschijnlijk 1 of meerdere injectoren die inwendig lekken..
Dus een retourtest op de injectoren laten doen lijkt me verstandig..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 28.08.2015 - 08:36
Jeej!!! Dat klinkt een stuk beter... Ik zal het meenemen richting de garage houder.Ramon&Ramon schreef: Gloeibougies doen in de zomermaanden en temperaturen boven de 10 graden niets,dus dat is het probleem niet.
Het probleem is waarschijnlijk 1 of meerdere injectoren die inwendig lekken..
Dus een retourtest op de injectoren laten doen lijkt me verstandig..
Snel nog een andere vraag hierover: Zou deze dan niet iedere keer problemen moeten hebben met starten, ook nadat deze 5 seconden heeft gedraaid?
Volvo S40 2.0D Sport
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 20.03.2016 - 17:23
Nokkenas sensor lijkt me zeer onwaarschijnlijk want dan moet ie altijd problemen met starten hebben, sterker nog dan loopt ie wellicht helemaal niet
ik ga met Ramon mee en zeg ook retourtest op de injectoren, maar goed ik zou eerst even de computer er aan hangen misschien plopt ze fout zo naar boven
ik ga met Ramon mee en zeg ook retourtest op de injectoren, maar goed ik zou eerst even de computer er aan hangen misschien plopt ze fout zo naar boven

-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14.04.2016 - 16:24
Ik ervaar exact hetzelfde probleem (v50 2.0D 2005). Ik probeer de motor in eerste startpoging een paar keer rond te laten gaan (zodat deze raildruk opbouwt) sleutel terug en dan in een tweede poging echt door te starten.
Ook schud de motor bij stationair toerental. Ik ben met deze klachten naar Carrec in Soesterberg geweest.
Daar bleek dat doordat het trillen en slecht aanslaan het vliegwiel is overleden, dus in eerste instantie een nieuw vliegwiel. Het schudden is daardoor iets minder geworden maar ook hun raden aan om de verstuivers te laten testen. Dat gaat op korte termijn dus ook gebeuren.
Waak dus voor je vliegwiel!
Ik ben benieuwd naar de uitkomst bij jou garage.
Ook schud de motor bij stationair toerental. Ik ben met deze klachten naar Carrec in Soesterberg geweest.
Daar bleek dat doordat het trillen en slecht aanslaan het vliegwiel is overleden, dus in eerste instantie een nieuw vliegwiel. Het schudden is daardoor iets minder geworden maar ook hun raden aan om de verstuivers te laten testen. Dat gaat op korte termijn dus ook gebeuren.
Waak dus voor je vliegwiel!
Ik ben benieuwd naar de uitkomst bij jou garage.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is de garage houder een Volvo kenner met betrekking tot een commonraildiesel?I-Volvo schreef:Jeej!!! Dat klinkt een stuk beter... Ik zal het meenemen richting de garage houder.Ramon&Ramon schreef: Gloeibougies doen in de zomermaanden en temperaturen boven de 10 graden niets,dus dat is het probleem niet.
Het probleem is waarschijnlijk 1 of meerdere injectoren die inwendig lekken..
Dus een retourtest op de injectoren laten doen lijkt me verstandig..
Snel nog een andere vraag hierover: Zou deze dan niet iedere keer problemen moeten hebben met starten, ook nadat deze 5 seconden heeft gedraaid?
De koude start is meestal het ergst en als hij tijdje gestaan heeft..
- giuliettagta
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 08.03.2016 - 09:00
Retourleiding dichtknijpen bij starten geeft snel uitsluitsel of t de verstuivers zijn of niet...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 28.08.2015 - 08:36
Dat durf ik niet zo specifiek te zeggen... Ik krijg hier in ieder geval een hoop tips mee die ik meepak.Ramon&Ramon schreef: Is de garage houder een Volvo kenner met betrekking tot een commonraildiesel?
De koude start is meestal het ergst en als hij tijdje gestaan heeft..
De planning staat nu dat ik hem de 24ste wegbreng (helaas gaat eerder echt niet) en hoop de 25ste antwoord te krijgen.
Volvo S40 2.0D Sport
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 28.08.2015 - 08:36
Vandaag bij de garage geweest.
Bij het uitlezen bij het starten kwam iets bijzonders tevoorschijn: lage brandstof druk en nog iets wat ik op dit moment even niet meer durf te zeggen wat het was...
Op dit moment vermoeden ze dat het de brandstof filter is. Aangezien het niet kwaad kan om deze te vervangen (grote beurt zit er ook aan te komen) gaat dit volgende week gebeuren.
Tegelijk worden dan ook de gloeibougies nagekeken.
Bij het uitlezen bij het starten kwam iets bijzonders tevoorschijn: lage brandstof druk en nog iets wat ik op dit moment even niet meer durf te zeggen wat het was...
Op dit moment vermoeden ze dat het de brandstof filter is. Aangezien het niet kwaad kan om deze te vervangen (grote beurt zit er ook aan te komen) gaat dit volgende week gebeuren.
Tegelijk worden dan ook de gloeibougies nagekeken.
Volvo S40 2.0D Sport
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 28.08.2015 - 08:36
Sorry, ik ben een tijdje een stuk drukker geweest waardoor ik niet echt de tijd had om een goed verhaal te schrijven.
Anyway, na bij het controleren bleek dat er 2 van de 4 gloeibougies kapot waren en ondertussen zijn ze voor de zekerheid ook allemaal vervangen.
Helaas blijven de startproblemen aanhouden en mijn koelvloeistof loopt ergens weg (alles wijst erop dan het NIET de koppakking is, geen witte rook, geen harde slangen, maar aan de andere kant ook geen lekkage onder het blok. Dit is nog iets wat ik met mijn eigen monteur bespreken hoe dit op te lossen.
Zondagavond had ik ineens een nieuw symptoom erbij: knipperen van alle lampen. Om deze reden ga ik vanmiddag als eerst de massa opnieuw schoonmaken.
In de tussentijd zou het fijn zijn als iemand nog een keer mijn auto kan uitlezen, liefst omgeving Tilburg of Eindhoven.
Dus als er toevallig iemand een VIDA thuis heeft?
Anyway, na bij het controleren bleek dat er 2 van de 4 gloeibougies kapot waren en ondertussen zijn ze voor de zekerheid ook allemaal vervangen.
Helaas blijven de startproblemen aanhouden en mijn koelvloeistof loopt ergens weg (alles wijst erop dan het NIET de koppakking is, geen witte rook, geen harde slangen, maar aan de andere kant ook geen lekkage onder het blok. Dit is nog iets wat ik met mijn eigen monteur bespreken hoe dit op te lossen.
Zondagavond had ik ineens een nieuw symptoom erbij: knipperen van alle lampen. Om deze reden ga ik vanmiddag als eerst de massa opnieuw schoonmaken.
In de tussentijd zou het fijn zijn als iemand nog een keer mijn auto kan uitlezen, liefst omgeving Tilburg of Eindhoven.
Dus als er toevallig iemand een VIDA thuis heeft?
Volvo S40 2.0D Sport