oorzaak trilling en verbinden Volvo service

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
silk blue
1st Gear member

Vandaag nieuwste update laten uitvoeren. Vorige update was volgens de dealer gelukt maar de auto liet niets nieuws zien, nu wel!
De trilling in de auto komt van de banden Conti 20inch. zo blijkt want met een vervangende, gelijkwaardige set, is de auto trillingsvrij (eindelijk na 9.000km).
Ook lijken de banden veel minder geluid te maken maar dat zit misschien tussen de oren. Merkwaardig: de vervangende banden zijn zelfde DOT code als de trilbanden.
Nu is het echter de vraag hoe de bandenkwestie wordt opgelost want de dealer zegt dat VolvoNL geen claim over banden honoreert.
De dealer mag het zelf uitzoeken en de klant een (coulance) voorstel doen, vreemd!
Volgens de dealer zijn er heel veel problemen met vooral de 22 inch. banden (qua trillen) dus vreemd dat mijn vraag hierover op het Forum maar 1 reactie opleverde...

Verder blijkt mijn Iphone 6 met een 4G Simkaart van Telfort via de hotspot geen verbinding te maken met Volvo service. Wanneer ik een andere simkaart in dezelfde telefoon gebruik van bijvoorbeeld KPN of Vodafone maakt deze wel verbinding! De dealer heeft dit nog nooit meegemaakt, niemand van jullie een Telfort abbo?
Dat zal nog moeilijk uitleggen worden aan Telfort vrees ik.
ARTIM98
2nd Gear member

Ik heb de 21 inch banden, nooit echt last van trillingen mee gehad, alleen maken ze meer geluid (op steen wegen (noem je dat zo?)) en als je over strepen rijd op de snelweg.
Voor de rest ben ik nog steeds te lui om een extra simkaart te bestellen met onbeperkt (4G) internet om die in de Volvo te plaatsen :S
You make me go Volvo
2021 Volvo V60 CC B5 Ultimate
2015 Volvo V40 D4 Volvo Ocean Race
Harryeast
2nd Gear member

Ik rij met 22" zomer en 21" winterset en moet zeggen zonder een trilling, zeer tevreden moet ik zeggen. Inzake datakaart gebruik ik een Multisim van Vodafone welke ook perfect werkt.
V4ever
1st Gear member

silk blue schreef: Verder blijkt mijn Iphone 6 met een 4G Simkaart van Telfort via de hotspot geen verbinding te maken met Volvo service. Wanneer ik een andere simkaart in dezelfde telefoon gebruik van bijvoorbeeld KPN of Vodafone maakt deze wel verbinding! De dealer heeft dit nog nooit meegemaakt, niemand van jullie een Telfort abbo?
Dat zal nog moeilijk uitleggen worden aan Telfort vrees ik.
Ik heb precies hetzelfde probleem: zowel iphone als android met telfort 4G sim geven "fout in verbinding". Andere sims werken wel >_< . Nog geen contact met telfort Zakelijk gehad, maar ga ik toch maar eens doen.
V4ever
1st Gear member

Issue is gelogd bij Telfort. Zag op internet dat telfort ook problemen geeft met Volkswagen Carnet. Hopelijk komt er een oplossing.
Laatst gewijzigd door V4ever op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
LJFS
1st Gear member

Ik had hetzelfde probleem met telfort. Zij konden het niet oplossen Ik heb tussentijds het twee jarig contract kunnen opzeggen.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”