Heren, ik krijg binnenkort mijn Volvo T3 i.p.v. de D2 uit 2014 die ik nu rijd, mijn verbruik is zo rond de 1op 19 met een redelijke rechtervoet;-)
zijn er mensen die het verbruik bij houden en me kunnen vertellen wat een verbruik van een T3 is?
alvast bedanktjavascript:void(0);
verbruik T3 MY 2017
- rebride
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 22.08.2013 - 21:40
- Locatie: Enschede
Huidige Auto:
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Zie:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Maar als jij met een D2 ca. 1 op 19 rijd en ik daarmee 1 op 26 haal, zet ik nu in op 1 op 12
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Maar als jij met een D2 ca. 1 op 19 rijd en ik daarmee 1 op 26 haal, zet ik nu in op 1 op 12

-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 20.05.2016 - 09:17
Mijn T3 net binnen. Ik ga het verbruik ook bijhouden. Komende week ritje Italië
Volvo V40 Cross Country 152 pk automaat (2019) private lease 4 jr/20.000 km
Volvo V40 Cross country 152 pk automaat (2016) private lease 4 jr/20.000 km, na 3 jr switch
Volkswagen Eos 200 pk automaat
BMW 120i automaat
Volvo V40 Cross country 152 pk automaat (2016) private lease 4 jr/20.000 km, na 3 jr switch
Volkswagen Eos 200 pk automaat
BMW 120i automaat
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Als ik met mijn T3 MY2016 rijd, is het meestal voor minimaal 100km. Veelal grote weg. Mijn wilde haren zijn inmiddels veranderd in grijze haren. Ik hoef niet meer als eerste weg (maar zeker ook niet als laatste) bij de verkeerslichten, daarbij rijd ik altijd op de cruise control. Ik houd me aan de maximum snelheid (lekker burgerlijk) en dan is het een beetje afhankelijk van de weer condities en dan zit ik gemiddeld tussen de 1:15 tot 1:17.
Hangt mijn caravan erachter, dan is het ongeveer 1:8,5 en de stukjes die ik in de stad rijd geeft de verbruiksmeter 1:12,2 aan.
Maar zoals al eerder opgemerkt. Het grootste deel bepaal je zelf.
Hangt mijn caravan erachter, dan is het ongeveer 1:8,5 en de stukjes die ik in de stad rijd geeft de verbruiksmeter 1:12,2 aan.
Maar zoals al eerder opgemerkt. Het grootste deel bepaal je zelf.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- rebride
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 22.08.2013 - 21:40
- Locatie: Enschede
Als ik het zo lees, dan valt het verbruik tegen, hoe komt het toch dat ze deze motoren niet zuiniger krijgen dan een concurrent !!
Heeft dat er mee te maken dat vw alles uit een 1,4 motor haalt en volvo uit een 2.0 motor?
Heeft dat er mee te maken dat vw alles uit een 1,4 motor haalt en volvo uit een 2.0 motor?
Huidige Auto:
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12
Volgens spritmonitor.de verbruikt de Volvo T3 tussen de 5,37 en 8,32 l/100km en bijvoorbeeld een VW Golf 1.4 TSI tussen de 5,65 en 9,33. Ik vergelijk liever praktijkwaarden dan specificaties van de fabrikant, zeker in het geval van VW...rebride schreef: Als ik het zo lees, dan valt het verbruik tegen, hoe komt het toch dat ze deze motoren niet zuiniger krijgen dan een concurrent !!
Heeft dat er mee te maken dat vw alles uit een 1,4 motor haalt en volvo uit een 2.0 motor?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 10.09.2014 - 22:06
Heb een T4 MY 2015 gehad. Deze vond ik voor het aantal pk's wat hij leverde juist erg zuinig. Zo tussen 1 op 13 a 1 op 14.Deze was wel getuned Polar naar 200 pk. Ik rijd hierbij ongeveer 40% binnenwegen/stad en 60% buitenwegen/snelweg. IHeb daarvoor een Bmw 318 MY 2012 gereden. Met veel pijn en moeite 1 op 11,5. Dit terwijl deze op papier zuiniger zou zijn. Dus om nu te stellen dat de concurrent zuiniger is.......??? Op papier misschien.Als ik het zo lees, dan valt het verbruik tegen, hoe komt het toch dat ze deze motoren niet zuiniger krijgen dan een concurrent !!
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Ik snap het niet goed......met mijn XC60 AWD (met de aërodynamica van een bushokje en een gewicht van een dikke 1700 kg)) voorzien van een T6 (4 cil) haal ik gemakkelijk 9 l/100 km (1:11 dus) als ik kijk naar een gemiddelde rit van zeg 100 km met 80 km wegen, 100 km wegen en snelwegen door elkaar, waarbij ik ook echt 130 rijd waar het mag. Mijn vorige T5 (Ford motor) was wat minder zuinig maar haalde toch altijd wel beter dan 1:10. Dan moet het met een veel gunstiger vormgegeven en lichtere V40 toch mogelijk zijn om heel veel zuiniger te rijden lijkt me?
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 4th Gear member
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 23.09.2013 - 11:30
als ik met de t3 (getuned) rustig rij en geen te korte kilometers kan je onder de 7 liter/100km komen
maar ik maak te weinig km zodat de accu nooit volledig is opgeladen en het de v40 display en multimedia systemen slurpen energie. maar ik heb nog geen grijzze haren en laat het rechtse voetje gaan en zit nu op 7,6 liter en waar ik voor dat hij getuned was en ook het voetje dieper duwde rond de 7,8 l zat!
maar rijden als een opa kan je idd zuinig rijden! niet boven de 2000 tr/min laten en dan schakelen maar is ok zonde voor de motor
maar ik maak te weinig km zodat de accu nooit volledig is opgeladen en het de v40 display en multimedia systemen slurpen energie. maar ik heb nog geen grijzze haren en laat het rechtse voetje gaan en zit nu op 7,6 liter en waar ik voor dat hij getuned was en ook het voetje dieper duwde rond de 7,8 l zat!
maar rijden als een opa kan je idd zuinig rijden! niet boven de 2000 tr/min laten en dan schakelen maar is ok zonde voor de motor
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 24.03.2015 - 14:24
- Locatie: Arnhem
Merk hetzelfde in mijn 2014 t4. Loopt ergens tussen de 1:13 a 1:14, daarbij hou ik me eigenlijk nooit aan de max snelheid. Laatste tank was 1:12 maar goed wat wil je met 155-165 op de cruise control door Duitsland. Heb 580km afgelegd in 6 uur waarvan 1 uur pauze. Dan mag ie wel drinken.bemmelenan schreef:Heb een T4 MY 2015 gehad. Deze vond ik voor het aantal pk's wat hij leverde juist erg zuinig. Zo tussen 1 op 13 a 1 op 14.Deze was wel getuned Polar naar 200 pk. Ik rijd hierbij ongeveer 40% binnenwegen/stad en 60% buitenwegen/snelweg. IHeb daarvoor een Bmw 318 MY 2012 gereden. Met veel pijn en moeite 1 op 11,5. Dit terwijl deze op papier zuiniger zou zijn. Dus om nu te stellen dat de concurrent zuiniger is.......??? Op papier misschien.Als ik het zo lees, dan valt het verbruik tegen, hoe komt het toch dat ze deze motoren niet zuiniger krijgen dan een concurrent !!
Het ligt echt aan jezelf qua verbruik, de v40 is niet zo aërodynamisch als een golf geloof ik, maar als je normaal rijdt en vooral niet te korte afstanden dan moet die 1:12 met gemak kunnen. Ook met een 2.0
- xantingo
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
- Locatie: Wechelderzande
Ik heb op mijn T3 nu ongeveer 12000 km gereden en mijn gemiddeld verbruik zit op ongeveer 7 liter, ik ga gewoon mee met het verkeer maar aan de stoplichten ben ik graag de eerste weg... op autosnelwegen hou ik me meestal rond 135 km/u.
Ik vind het verbruik best meevallen voor de prestaties die de auto levert.
Ik vind het verbruik best meevallen voor de prestaties die de auto levert.
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
- rebride
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 22.08.2013 - 21:40
- Locatie: Enschede
Het verbruik valt gaat me dan wel meevallen, trouwens is de T3 begrensd of duurt het 15 min voordat hij de 210 km/h aangeeft, of geeft hij aan de teller meer aan?
Omdat de D2 ook volgens het boekje 190km/h loopt en de teller 119km/h aangeeft
Alvast bedankt voor jullie reactie
Omdat de D2 ook volgens het boekje 190km/h loopt en de teller 119km/h aangeeft
Alvast bedankt voor jullie reactie
Huidige Auto:
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 20.05.2016 - 09:17
De eerste 3500 km met de V40CC (T3) automaat) gereden.
Ritje naar de Alpen heen en terug, en een aantal steile passen bereden in de Alpen.
Mijn verbruik volgens de boordcomputer: 6.3 l/100 km ( 1: 15.9)
Zie ook spritmonitor: https://www.spritmonitor.de/en/detail/774200.html
Ritje naar de Alpen heen en terug, en een aantal steile passen bereden in de Alpen.
Mijn verbruik volgens de boordcomputer: 6.3 l/100 km ( 1: 15.9)
Zie ook spritmonitor: https://www.spritmonitor.de/en/detail/774200.html
Laatst gewijzigd door v40CC op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 Cross Country 152 pk automaat (2019) private lease 4 jr/20.000 km
Volvo V40 Cross country 152 pk automaat (2016) private lease 4 jr/20.000 km, na 3 jr switch
Volkswagen Eos 200 pk automaat
BMW 120i automaat
Volvo V40 Cross country 152 pk automaat (2016) private lease 4 jr/20.000 km, na 3 jr switch
Volkswagen Eos 200 pk automaat
BMW 120i automaat
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Bij mij zit er in de regel zo'n 0,2l/100km verschil tussen wat de BC aangeeft en wat ik uitreken. De BC lijkt dus gunstiger! Het beste is aantal kilometers delen door aantal liters. Zeker als je het volgt/ingeeft met bijvoorbeeld spritmonitor krijg je een puik overzicht van je daadwerkelijke, gemiddelde verbruik.Boordcomputer geeft een ruwe edoch altijd te gunstige waarde.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25.08.2014 - 14:02
- Locatie: EHBK
Tja, ik mis mijn vorige 2014 D4 wel heel erg. Nieuwe baan en D4 achtergelaten bij oude baas. 
Ik heb mijn 2014 T3 laten tunen, dus van 150 naar 180pk, maar ik mis die D4 enorm, met name de kracht en versnelling bij lage toerentallen.
Kan zijn dat ik mijn T3 nog steeds als een diesel rij, maar mijn verbruik is 1:15,7 (boordcomputer, mixed snelweg en binnenweg). Nu consequent als langdurig gemiddelde na enkele tankbuurten (ca. 2500km) en 2e reset ca. 1500km geleden. (D4 trouwens 1:18)
Toch maar eens wat meer gaan doortrekken naar 4000 toeren? 5000, 6000?
grtz.

Ik heb mijn 2014 T3 laten tunen, dus van 150 naar 180pk, maar ik mis die D4 enorm, met name de kracht en versnelling bij lage toerentallen.
Kan zijn dat ik mijn T3 nog steeds als een diesel rij, maar mijn verbruik is 1:15,7 (boordcomputer, mixed snelweg en binnenweg). Nu consequent als langdurig gemiddelde na enkele tankbuurten (ca. 2500km) en 2e reset ca. 1500km geleden. (D4 trouwens 1:18)
Toch maar eens wat meer gaan doortrekken naar 4000 toeren? 5000, 6000?
grtz.
Laatst gewijzigd door Cloudberry op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
De veronderstelling dat veel doortrekken om zo het blok in te rijden zorgt voor lager verbruik danwel sneller oppakkende motor is een aardige misvatting met de huidige stand van de techniek.
1 op 15,7 met een bolide van rond de 1200 kg en 180 pk aan boord vind ik niet zo slecht hoor. Zeker niet als je het afzet tegen de 1 op 18 van de D4.
1 op 15,7 met een bolide van rond de 1200 kg en 180 pk aan boord vind ik niet zo slecht hoor. Zeker niet als je het afzet tegen de 1 op 18 van de D4.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91