Ik heb een Volvo v40 t4 uit 99 gekocht super fijne auto maar stottert vooral als ik gas bij geef
De auto heeft geen foutcodes maar de tempratuur meter geeft of nix aan of staat in het midden
Ik denk aan de temperatuursensor weet iemand of dit het kan zijn en is het de sensor bij de thermostaat ?
Bedankt gr Roy
1.9 t4 stottert
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 15.08.2016 - 20:13
stotteren zou ik eerder in de bogies en bobines enz zoeken heeft meestal niet zoveel met temperatuur te maken heb geprobeerd eens een andere kilometer klok in mijn v40 te zetten vond ik mooier en daarbij schommelde de temperatuur meter ook op en neer met de kilometerklok die er uit kwam niet
ik heb ook dat die van mij erg inhoud bij de 3000 toeren ik lees op meerdere forums dat het dan waarschijnlijk de bogies zijn dat er niet de goede in zitten
ik heb ook dat die van mij erg inhoud bij de 3000 toeren ik lees op meerdere forums dat het dan waarschijnlijk de bogies zijn dat er niet de goede in zitten
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Uitlezen, uitlezen, uitlezenkummeling schreef: Ik heb een Volvo v40 t4 uit 99 gekocht super fijne auto maar stottert vooral als ik gas bij geef
De auto heeft geen foutcodes maar de tempratuur meter geeft of nix aan of staat in het midden
Ik denk aan de temperatuursensor weet iemand of dit het kan zijn en is het de sensor bij de thermostaat ?
Bedankt gr Roy

Bij zoveel stotteren zal er ongetwijfeld een foutcode naar voren komen. Het kan namelijk van alles zijn: bougies, bobines, brandstofdruksensor, maf sensor etc. Etc.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 15.08.2016 - 20:13
ik lees die van mij uit met meerdere verschillend uitlees apparaten geen enkele storing in toch ook af en toe stotteren en inhouden
bogies ondertussen vervangen voor orginele volvo bogies ik merk klein verschil ik heb wel zelf tandwiel van nokkenas en andere op gezet deze was kapot alles weer op tijd gezet volgens tekening in autodata zou het kunnen zijn dat de distributie dan toch niet op tijd staat ?? lijkt me sterk want dan denk ik dat je kleppen de zuigers raken en dat doen ze niet
ik ben ook nog zoekende naar het stotteren /inhouden heb nu 2 nieuwe bobines besteld
bogies ondertussen vervangen voor orginele volvo bogies ik merk klein verschil ik heb wel zelf tandwiel van nokkenas en andere op gezet deze was kapot alles weer op tijd gezet volgens tekening in autodata zou het kunnen zijn dat de distributie dan toch niet op tijd staat ?? lijkt me sterk want dan denk ik dat je kleppen de zuigers raken en dat doen ze niet
ik ben ook nog zoekende naar het stotteren /inhouden heb nu 2 nieuwe bobines besteld
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13495
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
en toch zit daar je probleem, een T4 MOET op 98 oktaan, en wie schetste hier nu een probleem met inhouden?trimix schreef: gewoon euro 95 net als in mijn 850 T5R mijn 850 loopt daar ook prima op nooit geen problemen mee
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alex
- 2nd Gear member
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 18.04.2005 - 15:53
Mwa, moeten is een groot woord. Ik heb jaren zonder problemen 95 getankt met een T4. 98 wordt wel aangeraden dus proberen of het daarmee weg is kan nooit kwaad 
Als je de motor bekijkt als hij stationair draait, schudt deze dan bijvoorbeeld ook erg?

Als je de motor bekijkt als hij stationair draait, schudt deze dan bijvoorbeeld ook erg?
2012 Volvo V40 T4 Summum
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 09.09.2015 - 23:38
Even ter informatie, dat er 98 in de tankklep staat wil niet zoveel zeggen. Dat staat er bij een 1.8 uit 2005 namelijk ook..
Een t4 kan best op 95 lopen, ik durf te wedden dat 90% van de gebruikers van zo'n auto dat ook gewoon doen.
Het tanken van 98 gaat het stotteren niet verhelpen. Laat de auto eerst maar uitlezen, ik gok een bougie of kabels of een inlaatsensor.
Een t4 kan best op 95 lopen, ik durf te wedden dat 90% van de gebruikers van zo'n auto dat ook gewoon doen.
Het tanken van 98 gaat het stotteren niet verhelpen. Laat de auto eerst maar uitlezen, ik gok een bougie of kabels of een inlaatsensor.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12
Ik heb een T4 gehad (fase 1) en ik herinner me dat in de handleiding stond dat 98 werd aanbevolen, maar dat hij ook op 95 mocht rijden. Volgens mij past het motormanagementsysteem zich aan door middel van een klopsensor. dat zou betekenen dat de performance van de motor wat minder is op 95.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Jammer dat we hier geen vind ik leuk knop hebben,,:)OGA244 schreef: ik geloof het verder wel... succes