speakers V40 phaseI
-
- 1st Gear member
Ik geraak er niet aan uit! Op marktplaats staat een speakerset voor achteraan te koop met subwoofer voor een Phase II, die ziet er mij wel passend uit voor de mijne, maar volgens de dealer zijn er voor elk model een set. Dus vraag ik mij af wat het verschil is. Mijn dealer zei dat ik ook een kabelset zou moeten bestellen en roosters, maar ik heb ze er eens afgehaald en er zijn reeds kabels voorzien ook op de ISO-connector en de roosters zijn met gaten. Wie kan mij helpen?
-
- 2nd Gear member
De speakers van een phase I en II zijn onderling gewoon uitwisselbaar.
Je kan even controleren of de kabels er al liggen.
Liggen de kabels er niet, dan kun je bij de dealer een kabelset aanschaffen, of deze zelf maken.
Ook komt het wel eens voor dat als je eenactive subwoofer koopt, de voeding voor de versterker niet aanwezig is. Er zijn op dit forum al diverse topics geweest over het inbouwen van een subwoofer in een V40.
Kortom, de speakers in de D-stijlen geven geen probleem, daar liggen immers al kabels.
Je zult afhankelijk van de subwoofer even moeten kijken of er een voeding klaar ligt, de "speaker kabel" voor de sub zal ook al aanwezig zijn.
Tip:
Mocht je bij de subwoofer geen schroeven hebben om deze vast te maken, haal bij een ICT bedrijf 4 kooimoeren + schroeven, daarmee is hij prima vast te zetten en is niet duur.
Je kan even controleren of de kabels er al liggen.
Liggen de kabels er niet, dan kun je bij de dealer een kabelset aanschaffen, of deze zelf maken.
Ook komt het wel eens voor dat als je eenactive subwoofer koopt, de voeding voor de versterker niet aanwezig is. Er zijn op dit forum al diverse topics geweest over het inbouwen van een subwoofer in een V40.
Kortom, de speakers in de D-stijlen geven geen probleem, daar liggen immers al kabels.
Je zult afhankelijk van de subwoofer even moeten kijken of er een voeding klaar ligt, de "speaker kabel" voor de sub zal ook al aanwezig zijn.
Tip:
Mocht je bij de subwoofer geen schroeven hebben om deze vast te maken, haal bij een ICT bedrijf 4 kooimoeren + schroeven, daarmee is hij prima vast te zetten en is niet duur.
- V40 1.9 TD Europa - D4192T - 01/1999 - Kleur 241.
- Amazon P130 - B20 - Weber DCD36 - 01/1967 - Kleur 46.
- Saab 9-3 Sport Estate TTiD Aero
-
- 2nd Gear member
Het paneel van de subwoofer bedoel je ? daar moet je de bekelding voor loshalen, dat rooster zit namelijk vast aan de bekleding, en vervolgens kun je een gat in het zijscherm zien.
Als daar 2 grijze stekkers los hangen heb je de speakerkabel en de voeding, hangt er maar één dan heb je alleen de speakerkabel.
Een voeding kun je er relatief makkelijk bij maken, ik moest hem er ook bijmaken en heb hem afgetakt van de trekhaakaansluiting.
Als daar 2 grijze stekkers los hangen heb je de speakerkabel en de voeding, hangt er maar één dan heb je alleen de speakerkabel.
Een voeding kun je er relatief makkelijk bij maken, ik moest hem er ook bijmaken en heb hem afgetakt van de trekhaakaansluiting.
- V40 1.9 TD Europa - D4192T - 01/1999 - Kleur 241.
- MaVe
- 2nd Gear member
Er zijn idd wel een aantal verschillende speaker sets te krijgen voor de s/v40. op volgende site heb je een vrij goed overzicht van de te krijgen sets bij de dealer: http://acctest.semcon.se/nl-NL/X40/audi ... efault.htm Er staan ook indicaties bij ivm het geschikte bouwjaar per set. In principe is kan ongeveer elke speaker in elke s/v40 ingebouwd worden, maar met de ene zal dit al makkelijker gaan dan met de andere (omwille van voorbereide bekabeling etc)
Wat betreft de subwoofer in de koffer van de V40, daar bestaan twee types van. Een passieve (niet gevoed dus), en een actieve (die dus extra voeding nodig heeft). Voor de actieve heb je dus nog een extra voedingskabel nodig. Normaal gezien is deze standaard niet aanwezig. Je kan deze wel bijbestellen bij de dealer, hij heeft het volgende part nummer: 30889573 Als je de speakers in een kit bij de dealer koopt is deze kabel normaal gezien bijgeleverd...
Wat betreft de subwoofer in de koffer van de V40, daar bestaan twee types van. Een passieve (niet gevoed dus), en een actieve (die dus extra voeding nodig heeft). Voor de actieve heb je dus nog een extra voedingskabel nodig. Normaal gezien is deze standaard niet aanwezig. Je kan deze wel bijbestellen bij de dealer, hij heeft het volgende part nummer: 30889573 Als je de speakers in een kit bij de dealer koopt is deze kabel normaal gezien bijgeleverd...
Volvo V40 1.9D 102HP 08/2000 (Phase 2)
Volvo C30 1.6D DRIVe Kinetic 01/2009
Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Business Edition 09/2011
Volvo V60 D2 Momentum Business Motion Pack 08/2014
Volvo V60 D3 Momentum 02/2019
Volvo C30 1.6D DRIVe Kinetic 01/2009
Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Business Edition 09/2011
Volvo V60 D2 Momentum Business Motion Pack 08/2014
Volvo V60 D3 Momentum 02/2019
- volvohaag
- 1st Gear member
http://acctest.semcon.se/nl-NL/X40/audi ... 213000.htm ik heb deze subwoofer in mijn v40 uit 1997 ingebouwd maar kan hem nog niet aansluiten. heb ik hier een aparte versterker voor nodig? Ik heb een sony autoradio (4x 50 watt )omdat ik een mp3 out wilde hebben. De kabel was volgens Elferink niet voorbereid en heb ik dus zelf doorgetrokken.
Wie geeft mij een waardevolle tip?
Wie geeft mij een waardevolle tip?
-
- 1st Gear member
Ik heb een '98 en daar lag de speakerdraad reeds klaar en dit voor de speakerset type HT540, die heeft geen versterker nodig en is maar 25watt.
Enkel voor de HT640 set heb je een voedingskabel nodig, die heeft een ingebouwde versterker en is 40 watt. De HT640 is normaal voorzien voor de phaseII, waar wel een voedingskabel voor de ingebouwde versterker is voorzien.
Voor de HT540 zal je Sony dus voldoende zijn zonder versterker. Voor de HT640, die heeft een ingebouwde versterker dan moet je een voedingskabel leggen.
Enkel voor de HT640 set heb je een voedingskabel nodig, die heeft een ingebouwde versterker en is 40 watt. De HT640 is normaal voorzien voor de phaseII, waar wel een voedingskabel voor de ingebouwde versterker is voorzien.
Voor de HT540 zal je Sony dus voldoende zijn zonder versterker. Voor de HT640, die heeft een ingebouwde versterker dan moet je een voedingskabel leggen.