Vorig jaar heb ik een set originele xenon lampen >MY2005 (adaptief) gekocht en ingebouwd in onze V70n (MY2001). Deze vakantie had ik eindelijk tijd om te klussen zodat die hatelijke dimlicht defect melding icm oranje driehoekje verdwijnt. De xenon lampen zijn nl lager in wattage waardoor de BC denkt dat er een lamp kapot is.
Als je zoekt in dit forum en op het www dan wordt vaak de oplossing van het doorboren van de shunt aangedragen:
Doorboren shunt link
Omdat dit toch wat dubieus lijkt heb ik lang gezocht en kwam ik de volgende oplossing tegen:
Link VolvoXC forum
Hierbij wordt in de CEM een draadje naar de shunt op een andere positie gezet, waardoor het xenon-deel van de shunt wordt gebruikt ipv het halogeen deel. Ik heb geen foto's gemaakt van mijn werkje, maar het is redelijk simpel:
Eerst de afdekplaat onder het stuurwiel verwijderen met twee torx-schroeven.
Dan de CEM loshalen; zit rechts met een beugel die je moet losduwen vastgeklikt en komt dan helemaal naar beneden.
Met een klein schroevendraaiertje kan je de kabel losklikken uit de CEM en op de positie ernaast vastklikken.
Alles monteren en weer klaar!
Voor de zekerheid had ik de accu losgekoppeld, wat bijna net zoveel werk was......
Hopelijk hebben meer mensen profijt van deze aanpassing.
Oplossing foutmelding dimlicht defect
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Zou dit ook iets zijn wat te gebruiken is in de V50 serie? Aangezien ik daar nog de Xenon in wil bouwen.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Valt toch wel mee die accu, achterklep open. Vloer open, opbergbak eruit tillen, plastic kap eraf en minpool eraf.
Oke wel iets meer werk dan voorin, maarja daarvoor krijg je terug dat je accu dubbel zo lang meegaat,omdat die niet altijd in de ijskou en rijwind staat.
Oke wel iets meer werk dan voorin, maarja daarvoor krijg je terug dat je accu dubbel zo lang meegaat,omdat die niet altijd in de ijskou en rijwind staat.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Plein69
- 4th Gear member
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
- Locatie: Voorschoten
MartijnAbel schreef: Zou dit ook iets zijn wat te gebruiken is in de V50 serie? Aangezien ik daar nog de Xenon in wil bouwen.
Ik ben met mijn V70 uit 2005 lang mee bezig geweest.
had eerst een canbus xenonset van Pilot.
Ging niet werken. Storingen en andere rare fouten.
Snel er weer uit gehaald. (Pilot is ook failliet)
Een collega had in zijn C30 een Xenonset van www.xenonlamp.nl
Uiteindelijk daar een set gekocht met 3 jaar garantie en werken zonder problemen.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 09.09.2015 - 23:38
Er is al veel geschreven over Xenon aftermarket inbouwen in een V50. Het schijnt dat de C30/S40/V50 uitgerust zijn met Pulse Width Modulation, het vaak uit-en aanschakelen van de lamp tijdens het "branden". In combinatie met aftermarket Xenon schijnt dit funest te zijn voor de ruitenwisser motor, en daarna de CEM. Hoeft niet direct natuurlijk, maar een gewaarschuwd mens telt voor 3 (of was t nou 2?)
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Mooi upgrade! Lijkt mij ook nog wel een keer wat.Loeber schreef: Vorig jaar heb ik een set originele xenon lampen >MY2005 (adaptief) gekocht en ingebouwd in onze V70n (MY2001). Deze vakantie had ik eindelijk tijd om te klussen zodat die hatelijke dimlicht defect melding icm oranje driehoekje verdwijnt. De xenon lampen zijn nl lager in wattage waardoor de BC denkt dat er een lamp kapot is.
Hoe werkt de hoogteregeling nu dan? Is dat gewoon 1 vaste stand en hoe stel je dat in?
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Loeber
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 31.10.2006 - 14:57
- Locatie: Deventer
De hoogteregeling werkt gewoon nog met het stelwieltje in het dasboard, alleen met de verkeerde draarichting. Bij de APK hebben ze de lampen goed afgesteld met het wieltje in de uiterste stand.Hoe werkt de hoogteregeling nu dan? Is dat gewoon 1 vaste stand en hoe stel je dat in?
Omdat wij een 3e zitrij hebben kan je er wat moeilijker bij. Maar het was meer om aan te geven dat de aanpassing op de CEM eigenlijk weinig tijd kostte.Valt toch wel mee die accu, achterklep open. Vloer open, opbergbak eruit tillen, plastic kap eraf en minpool eraf.
V40 2.0i 16v (1996)
V70 2.4T (2001)
V70 2.4T (2001)