Beste allen,
ik ben na een jaar werken in Afrika teruggekeerd en wil nu een auto kopen. Met een kleine op komst is een V50 een van de opties.
Prijs max 9000. Max rond de 130.000 km. Zelf zo'n 7500kmm per jaar denk ik
Benzine is ook een must Voorkeur edition II denk ik
Waar dien ik op te letten. Welke problemen staat elke motorvariant bekend om.
Ik heb wat gezocht, ook qua import uit Duitsland. Hieronder wat links:
http://www.mobile.de/nl/Auto/Volvo-V-50 ... 76934.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vo ... rigin=PARK
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=pl|as
--> deze is volgens de RDW site voor het eerst in NL geregistreerd op 20-02-2015 geïmporteerd dus. Hoe is het dan met onderhoudshistorie?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as
Wat vinden jullie ervan?
Aanschaf V50 benzine
- Willempie5
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
- Locatie: Twello
Ga voor de 5 cilinder, bij die jaarkilometrage maakt dat niet zo heel veel uit en de hoeveelheid genot en duurzaamheid die je ervoor terug krijgt is het zeker waard ( en wellicht op termijn zelfs goedkoper)
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Let bij een km stand van 150k goed op of de distributie/spanrollen/multiriem en waterpomp gedaan zijn. Zeker bedingen. Is de airco recent bijgevuld/gereinigd en in het geval van een automaat moet die minstens 1x geflushed zijn. Verder heb je natuurlijk de normale slijtage aan de reminstallatie en je ophanging.
Voor de optimale beleving zou ik ook voor de 2.4 5cyl gaan. Verbruik echt niet zoveel meer maar rijdt zoveel fijner. Doe eens een proefrit. Dan begrijp je wat we zeggen.
Suc6 met de zoektocht.
Voor de optimale beleving zou ik ook voor de 2.4 5cyl gaan. Verbruik echt niet zoveel meer maar rijdt zoveel fijner. Doe eens een proefrit. Dan begrijp je wat we zeggen.
Suc6 met de zoektocht.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v50 ... dakrails-/
Ik heb hier reeds contact gehad met de dealer. Deze gaf zelf aan dat idd distributieriem en waterpomp vervangen moeten worden. Dan kost de wagen 9400 euro in 6 maanden BBOVAG garantie.
Is het handig om dan een DEKRA keuring te late uit voeren daar ter plekke?
En wat vinden jullie verder van de auto? Ik mis zelf een mulitfunctioneel stuur en parkeersensoren
Ik heb hier reeds contact gehad met de dealer. Deze gaf zelf aan dat idd distributieriem en waterpomp vervangen moeten worden. Dan kost de wagen 9400 euro in 6 maanden BBOVAG garantie.
Is het handig om dan een DEKRA keuring te late uit voeren daar ter plekke?
En wat vinden jullie verder van de auto? Ik mis zelf een mulitfunctioneel stuur en parkeersensoren
Laatst gewijzigd door zimm op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Veel geld voor een auto van 2005, ze rekenen ook een absurd hoog bedrag als de distributieriem vervangen wordt.zimm schreef: http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v50 ... dakrails-/
Ik heb hier reeds contact gehad met de dealer. Deze gaf zelf aan dat idd distributieriem en waterpomp vervangen moeten worden. Dan kost de wagen 9400 euro in 6 maanden BBOVAG garantie.
Is het handig om dan een DEKRA keuring te late uit voeren daar ter plekke?
En wat vinden jullie verder van de auto? Ik mis zelf een mulitfunctioneel stuur en parkeersensoren
Hard voorbij rijden dat bedrijf..
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Veel te duur idd. Mijn T5 uit 2004 heeft me 7900 gekost, daar moest alleen de DB set nog vervangen worden, wat uiteindelijk inclusief lekke keerring 550 kostte.
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 20.06.2016 - 20:42
I agree, mijn T5 (2004 338 dealer onderhouden dkm) heeft mij minder dan de helft van dat bedrag gekost incl. nieuwe distr.+waterpomp en spanrollen (kostprijs 250,-) en nieuwe koppeling. Ik zou verder gaan zoeken als ik jou was.
740 GL (1985) zilvergrijs metallic, 155.000 km
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
- Willempie5
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
- Locatie: Twello
+1Te duur voor het bouwjaar
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
zimm schreef: http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v50 ... dakrails-/
Ik heb hier reeds contact gehad met de dealer. Deze gaf zelf aan dat idd distributieriem en waterpomp vervangen moeten worden. Dan kost de wagen 9400 euro in 6 maanden BBOVAG garantie.
Is het handig om dan een DEKRA keuring te late uit voeren daar ter plekke?
En wat vinden jullie verder van de auto? Ik mis zelf een mulitfunctioneel stuur en parkeersensoren
Laten staan.....
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Toch is de prijs volgens ANWB wel redelijk, hij heeft ook maar net iets meer dan een ton gelopen.
Niet echt reeel om dan te vergelijken met auto's die 2 a 3 ton gelopen hebben.
Heb zelf 120.000 km zo'n 2.4 benzine motorblok gehad in een S60 en een collega zelfs 180.000.
Allebei vonden we hem aan het einde van de lease nog "als nieuw" rijden.
Niet echt reeel om dan te vergelijken met auto's die 2 a 3 ton gelopen hebben.
Heb zelf 120.000 km zo'n 2.4 benzine motorblok gehad in een S60 en een collega zelfs 180.000.
Allebei vonden we hem aan het einde van de lease nog "als nieuw" rijden.
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Multifunctioneel stuur, in NL was cruise control (links op stuur) altijd standaard ( in o.a Duitsland niet bij instappers) audio bediening op stuur was alleen bij High Performance en Premium sound en niet bij performance/base sound (deze zal gezien het een instapper was performance/base sound hebben).
Verder vind ik de auto, ondanks de km stand die laag is echt veel te duur, komt men name door de uitvoering, (kinetic) Verder vind ik het een slechte start als de verkoper zegt, jah die riemen enzo ja die moeten vervangen, kost je dan wel een meerprijs, dat voelt niet goed, hoe zou dan de aftersales zijn denk ik dan.
Verder vind ik de auto, ondanks de km stand die laag is echt veel te duur, komt men name door de uitvoering, (kinetic) Verder vind ik het een slechte start als de verkoper zegt, jah die riemen enzo ja die moeten vervangen, kost je dan wel een meerprijs, dat voelt niet goed, hoe zou dan de aftersales zijn denk ik dan.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Uitvoering hoeft soms niks te zeggen. Ik heb een Kinetic die voor zijn uitvoering zeer uitgebreid is.sebastiaan84 schreef: Multifunctioneel stuur, in NL was cruise control (links op stuur) altijd standaard ( in o.a Duitsland niet bij instappers) audio bediening op stuur was alleen bij High Performance en Premium sound en niet bij performance/base sound (deze zal gezien het een instapper was performance/base sound hebben).
Verder vind ik de auto, ondanks de km stand die laag is echt veel te duur, komt men name door de uitvoering, (kinetic) Verder vind ik het een slechte start als de verkoper zegt, jah die riemen enzo ja die moeten vervangen, kost je dan wel een meerprijs, dat voelt niet goed, hoe zou dan de aftersales zijn denk ik dan.
Dat deze getoonde kinetic nogal karig is klopt idd.
Geen HP audio, geen stuurwielbediening van audio als cruise, geen zelfdimmende binnenspiegel.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA