Als ik boven de 90 km/h mijn rempedaal enigszins stevig intrap, dan voel ik een trillend gevoel in het rempedaal.
Het stuur trilt totaal niet.
Ik merk het vooral als ik van de snelweg een afrit oprijd met een sterke bocht aan het einde, dan moet je even goed in de ankers.
Hebben jullie dat ook?
Ik vraag mij af of het aan de remschijven ligt (zouden die krom kunnen zijn?)
Of zou het de ABS kunnen zijn, doordat de T8 toch redelijk zwaar is.
Trillend rempedaal
- V60_PHEV
- 4th Gear member
Helemaal niemand die dit bekend voorkomt of iets soortgelijks gehad heeft?
Of vraag ik het soms verkeerd
Mijn auto is trouwens afgesleept van het weekend, wilde niet meer starten.
Heb toch dik 27.000 km redelijk probleemloos kunnen rijden.
Nu kom ik er achter dat Volvo standaard blijkbaar maar 3 dagen vervangend vervoer aanbiedt bij garantiewerk.
Dus geen mobiliteitsgarantie.
Voor 40 euro per jaar kun je die 3 dagen laten verlengen naar 30 dagen. (Premium Assistance)
Geen groot bedrag, maar ik vind het wel opvallend dat je bij een niet functionerend product zelf voor vervanging moet zorgen.
Ik zal bij andere merken waarschijnlijk teveel verwend zijn en nu even moeten lappen om ook bij Volvo de premium ervaring te krijgen
Of vraag ik het soms verkeerd

Mijn auto is trouwens afgesleept van het weekend, wilde niet meer starten.
Heb toch dik 27.000 km redelijk probleemloos kunnen rijden.
Nu kom ik er achter dat Volvo standaard blijkbaar maar 3 dagen vervangend vervoer aanbiedt bij garantiewerk.
Dus geen mobiliteitsgarantie.
Voor 40 euro per jaar kun je die 3 dagen laten verlengen naar 30 dagen. (Premium Assistance)
Geen groot bedrag, maar ik vind het wel opvallend dat je bij een niet functionerend product zelf voor vervanging moet zorgen.
Ik zal bij andere merken waarschijnlijk teveel verwend zijn en nu even moeten lappen om ook bij Volvo de premium ervaring te krijgen

-
- 1st Gear member
Bij een wat langer (dan 3 dagen) durend probleem na afsleep met mijn T8 heeft mijn dealer (Schotpoort Zutphen) dat keurig netjes opgelost...
Je probleem met de remmen herken ik niet, anders dan stevig moeten remmen met 2.300+ kg die 90km per uur rijdt, de remschijven een heel behoorlijke vertraging moeten zien te verwerken. Kan idd zijn dat ABS hier een handje helpt om te voorkomen dat je wielen blokkeren, of dat je remschijven het niet helemaal trekken. Meld je probleem bij de dealer, ik heb zelf ook al een tweede keer nieuwe remschijven er op gekregen.
Je probleem met de remmen herken ik niet, anders dan stevig moeten remmen met 2.300+ kg die 90km per uur rijdt, de remschijven een heel behoorlijke vertraging moeten zien te verwerken. Kan idd zijn dat ABS hier een handje helpt om te voorkomen dat je wielen blokkeren, of dat je remschijven het niet helemaal trekken. Meld je probleem bij de dealer, ik heb zelf ook al een tweede keer nieuwe remschijven er op gekregen.
-
- 2nd Gear member
schijven zijn meestal voor lawaai dat deze vervangen worden.
Bij trillingen in pedaal; laat de VDDM eens controleren. Soms kan interne druksensor stuk zijn en geraakt die niet meer gekalibreerd.
Probleem met remmen zeker naar de garage gaan en alles laten controleren. Daarvoor zijn ze er en probleem met remmen is niet voor te lachen.
Bij trillingen in pedaal; laat de VDDM eens controleren. Soms kan interne druksensor stuk zijn en geraakt die niet meer gekalibreerd.
Probleem met remmen zeker naar de garage gaan en alles laten controleren. Daarvoor zijn ze er en probleem met remmen is niet voor te lachen.