Beste allen,
Allereerst zal ik mijn even voorstellen, mijn naam is Jordy en bezit een 2009 volvo v50 1.6d S&S
Met deze zelfde Volvo V50 heb ik het bij jullie wel bekende euvel gehad met het dichtslibben van de motor.
De auto heeft altijd netjes onderhoud gehad, en zat er nu 6dkm overheen.
De motor is onderweg naar onze vakantiebestemming binnen een paar minuten van heel zachtjes naar heel hard gaan tikken.
Conclusie garage was: drijfstanglagers eruit, motor heeft geen olie gekregen en ijzerschraapsels onder in het blok.(zeefje verstopt)
Kortom een ander blok dus.
Nu heb ik een ander blok gekocht uit 2010 met 32dkm op factuur.
Nadat het blok is binnengekomen kwam ik tot de conclusie dat het carterformaat en de kleur van de pijlstok anders zijn.
Mijn vraag aan jullie is: is dit een update in 2010 geweest of mag je hieruit concluderen dat het een (ford/Peugeot/Citroen motor is)?
Ik weet dat de motoren geleverd worden door PSA echter, mag ik er vanuit gaan als ik dit blok laat inbouwen dat deze ook naar behoren werkt.
Het betreft een kaal blok met distributie en turbo, overige onderdelen worden overgezet van het huidige blok.
Groeten,
Jordy
Andere motor in V50 1.6d (D4164T
- lint
- Geartronic member
Welkom, dat is een heel gedoe geweest met je V50. Heb je een motornummer of onderdeelnummer dan kan je mogelijk de origine van de nieuwe motor achterhalen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- Starter
Nee deze heb ik helaas niet, de motor hangt inmiddels alweer in de auto.
ik weet wel dat mijn carter nu 3.9L groot is.
Wijkt dit af van een standaard volvo 1.6D blok?
Hetgeen ik mij wel kan herinneren is dat in mijn blok op de plaats van het motornummer ook D4164T gegraveerd stond.
En bij de andere motor niet.
mvg Jordy
ik weet wel dat mijn carter nu 3.9L groot is.
Wijkt dit af van een standaard volvo 1.6D blok?
Hetgeen ik mij wel kan herinneren is dat in mijn blok op de plaats van het motornummer ook D4164T gegraveerd stond.
En bij de andere motor niet.
mvg Jordy