HU-1205 mist stembegeleiding

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
mironiko
Starter
Contacteer:

Ik weet niet precies waar het thuishoort maar ik plaats de vraag hier ook nog maar even:
Ik stoei met een probleem met mijn net aangeschafte/ingebouwde HU1205 systeem.Hij doet het wel maar ik heb geen stembegeleiding.
Mijn airbaglampje sprong direct aan maar dat zag ik elders op het forum terug komen en ik hoop dat dit bij de beurt volgende week opgelost kan worden.
De lampjes achter de knoppen deden het ook niet maar dat kon ik elders op het forum terugvinden.
Er staat ook wel iets over pulsdraden en zo maar dat is nog van medio mei2005:Zonder pulsdraad geen stem, alleen een wit streepje met de straatnamen en km's....................
Echter mijn V70 2.4T uit 2001 lijkt niet zo'n draad te hebben.
Heeft iemand enig idee waar een dergelijke draad zou kunnen liggen, vooropgesteld dat deze voorbereid is?
Alvast bedankt
groeten robin
Oceanracer
Geartronic member

Mijn V70 is van 2002 en heeft ook zo'n pulsedraad, maar ik heb deze keer de HU1205 bij de dealer laten aansluiten, dus weet ik niet waar je de draad kunt weghalen en welke kleur je nodig hebt. Maar het kan dus wel.

En je knopjes zijn wel te verlichten, maar de sterkte is niet regelbaar. Dit is alleen mogelijk in een "classic".
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
mironiko
Starter
Contacteer:

Hallo Oceanracer,

Bedankt voor je info, het geeft me goede hoop.
Hij moest toch voor een beurt dus ik heb het aan de dealer overgelaten.
Na het inbouwen was het airbaglampje ook gaan branden en dat kun je toch niet zelf resetten en het gehele airbagsysteem doet het niet meer.
Mijn volvo is een V70 2.4T AUT uit 06/2001 en ik heb het toch voor elkaar gekregen hoor met de verlichting. Het was een kwestie van een draadlusje zetten tussen pen 3 en 4 van de groene stekker (dat had ik elders op het forum gevonden).
Als morgen alles gelukt is bij de dealer zet ik het wel even op het forum dan heeft iemand er wellicht nog iets aan.
paQ
4th Gear member

mironiko schreef:Hallo Oceanracer,

Bedankt voor je info, het geeft me goede hoop.
Hij moest toch voor een beurt dus ik heb het aan de dealer overgelaten.
Na het inbouwen was het airbaglampje ook gaan branden en dat kun je toch niet zelf resetten en het gehele airbagsysteem doet het niet meer.
Mijn volvo is een V70 2.4T AUT uit 06/2001 en ik heb het toch voor elkaar gekregen hoor met de verlichting. Het was een kwestie van een draadlusje zetten tussen pen 3 en 4 van de groene stekker (dat had ik elders op het forum gevonden).
Als morgen alles gelukt is bij de dealer zet ik het wel even op het forum dan heeft iemand er wellicht nog iets aan.

ja was het gelukt!?

mooi :)

maar omdat je zelf hebt zitten frooten (ik had het ook hoor ;) ) en waarschijnlijk het airco paneel hebt losgehad, geeft de auto nu die storing... (ja 'k snap er ook geen bult van)

je kan trouwens eens in het service menu van de HU duiken. je kunt dan alle functionalieiten testen aldaar. Als het tacho signaal niet is aangesloten zal hij dat wel aangeven.
mironiko
Starter
Contacteer:

Ik had de auto voor een grote beurt en apk gebracht (eur 1152) ::cry: en daar hebben ze het in orde gemaakt.
Ik had de gps muis bovenop de klokken gelegd en om erbij te kunnen had ik het klokkensetje even losgekoppeld maar toen ik het weer aansloot sprong het airbaglampje direct aan.
Als ik even tijd heb zal ik eens kijken waar ze de pulsdraad op aangesloten hebben.
volvotegneutje
2nd Gear member

mironiko schreef:Ik had de auto voor een grote beurt en apk gebracht (eur 1152) ::cry: en daar hebben ze het in orde gemaakt.
Ik had de gps muis bovenop de klokken gelegd en om erbij te kunnen had ik het klokkensetje even losgekoppeld maar toen ik het weer aansloot sprong het airbaglampje direct aan.
Als ik even tijd heb zal ik eens kijken waar ze de pulsdraad op aangesloten hebben.
De puls draad zit aangesloten op de CEM aansluitingt d10 en in het vervolg de accu kabel van de pool halen voordat je stekker gaat los halen, je onderbreekt de CAN bus en zo creeer je een foutcode
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”