Polestar voor de T8
-
- 2nd Gear member
En hoe doe je dat zonder te stoppen?M@rvin schreef: @Conradi, ff wat extra jerrycans benzine achterin.........ik word al gek dat ik iedere 250-300 km moet stoppen om er prut in te doen
Hangt je vrouw uit het raam om rijdend te tanken?
- SRI
- 3rd Gear member
Zou het ook nog verschil maken als je er RON100 in zou gooien?thavipah schreef: Ik ben er nog steeds blij mee. Zeker in Duitsland (in Power Mode) is de XC90 echt een stuk sneller dan voorheen. Voor mij is het nog steeds een goede investering geweest.
Vroeger veel "getuned" spul gereden, vaak op maat, en hoe hoger octaan, des te meer er te doen is met turboboost ed

- thavipah
- 3rd Gear member
In Duitsland en Zwitserland gooi ik dat er ook in. Ik merk dan dat er met name veel meer koppel is. In powermode is het echt een serieus snelle auto. Nu nog een upgrade voor het onderstel zodat dat het ook kan bijbenen.
-
- Starter
Is er al iemand vanuit Belgie die deze update heeft laten doen bij zijn dealer of elders?
Voor zover ik begrepen heb van onze dealer zou dit niet mogen in belgie.
Geen idee of dit wel mogelijk is als deze standaard af fabriek komt.
Volvo xc90 T8 inscription
Osmium Grey
Osmium Grey
- SRI
- 3rd Gear member
Vanwaar niet?Nastra82 schreef: Is er al iemand vanuit Belgie die deze update heeft laten doen bij zijn dealer of elders?
Importeur die het niet wil? 't is met behoud fabrieksgarantie toch? Of is dat dan juist het issue omdat de importeur denkt meer issues te krijgen waar hij voor moet betalen?
Of is het fiscaal? In het boekje van Polestar staat dat emissiewaardes gelijk blijven, dus zou dan niet hoeven te wijzigen.
- SRI
- 3rd Gear member
Die optie had ik nog niet bedacht. Is idd wel een dingetje bij sommigen.ruuds70 schreef: van de verzekering mag het (vaak) niet in België, en misschien ook wel niet elders.
Neem aan dat Volvo car lease daar zelf over nadenkt?
Wat bij vorige auto's ook een ding was, was als je met tunen een x percentage vermogenswinst kreeg.
Volgens mij moet je dan officieel RDW herkeuren. Bv een Seat van 180 pk naar 275pk, als je dat niet deed was het officieel niet type goedgekeurd oid en dus niet verzekerd. Maar is grijs gebied, want tussenpersoon ingelicht en die informeerde bij verzekeraar dat het prima was. Maar toch. Je zult een keer een dodelijk ongeluk hebben en dan achteraf de zaken niet goed op orde hebben, dat vergeef je jezelf nooit.
- Kurt1975
- 4th Gear member
Linkje van de belgische overheid over tuning. We hebben er hier een officiële website voor!
http://www.how2tune.be/
Dit staat er over motortuning:
> Andere aanpassingen > Motortuning
Er loopt een onderzoek naar de mogelijkheden op het vlak van motortuning. Eens we de resultaten van dit onderzoek kennen, komt hierover meer informatie.
Momenteel mag het dus wettelijk gezien niet in België.
http://www.how2tune.be/
Dit staat er over motortuning:
> Andere aanpassingen > Motortuning
Er loopt een onderzoek naar de mogelijkheden op het vlak van motortuning. Eens we de resultaten van dit onderzoek kennen, komt hierover meer informatie.
Momenteel mag het dus wettelijk gezien niet in België.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- OGA244
- 8th Gear member
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2 ... Artikel6.3SRI schreef:Wat bij vorige auto's ook een ding was, was als je met tunen een x percentage vermogenswinst kreeg.
Volgens mij moet je dan officieel RDW herkeuren. Bv een Seat van 180 pk naar 275pk, als je dat niet deed was het officieel niet type goedgekeurd oid en dus niet verzekerd. Maar is grijs gebied, want tussenpersoon ingelicht en die informeerde bij verzekeraar dat het prima was. Maar toch. Je zult een keer een dodelijk ongeluk hebben en dan achteraf de zaken niet goed op orde hebben, dat vergeef je jezelf nooit.
Onder het motto "iedereen wordt geacht de wet te kennen"
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- SRI
- 3rd Gear member
Dank OGA244!
20% was het dus:
..."het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen, alsmede het vermogen van overige motorvoertuigen, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde..."
Wat ook veel gebeurde was bv een V(R)6 ipv een viercilinder plaatsen, zie dat in die wet ook staan, mag dus ook niet.
20% was het dus:
..."het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen, alsmede het vermogen van overige motorvoertuigen, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde..."
Wat ook veel gebeurde was bv een V(R)6 ipv een viercilinder plaatsen, zie dat in die wet ook staan, mag dus ook niet.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Grappig als het vermogen 25% minder is dan oorspronkelijk ben je dus ook in overtredingSRI schreef: Dank OGA244!
20% was het dus:
-
- 1st Gear member
Ik heb het paar weken geleden laten doen, de dichtsbijzijnde garage gegoogled (voor mij was dat cappendijk terneuzen) en afspraak gemaakt via mail
Heeft halfuur geduurd, ze konden me geen certificaat geven (wel badge).
Heb dan zelf via polestar website (NL) een registratie gedaan met het idee van wie niet waagt niet wint en kreeg onlangs een pakket in de bus met ook het certificaat erbij
Ben blij dat ik het gedaan heb, verschil is toch wel duidelijk merkbaar
Heeft halfuur geduurd, ze konden me geen certificaat geven (wel badge).
Heb dan zelf via polestar website (NL) een registratie gedaan met het idee van wie niet waagt niet wint en kreeg onlangs een pakket in de bus met ook het certificaat erbij
Ben blij dat ik het gedaan heb, verschil is toch wel duidelijk merkbaar
Laatst gewijzigd door skarr op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC90 T8 R-design
XC60 D3 AWD Summum
XC60 D3 AWD Summum
-
- Starter
Hey Skarr,
Dus, als ik het goed begrijp, heb je de update zelf geïnstalleerd?
Zelf zou ik ook de update willen, maar heeft dit dan geen gevolgen voor het onderhoud? Ik bedoel dat een Belgische Volvo garage dit er misschien terug af gooit?
Ik hoor graag meer van je ervaring hiermee, moest het toch kunnen via deze weg zonder problemen doe ik het onmiddellijk
BTW - welke prijs heb je betaald?
Dus, als ik het goed begrijp, heb je de update zelf geïnstalleerd?
Zelf zou ik ook de update willen, maar heeft dit dan geen gevolgen voor het onderhoud? Ik bedoel dat een Belgische Volvo garage dit er misschien terug af gooit?
Ik hoor graag meer van je ervaring hiermee, moest het toch kunnen via deze weg zonder problemen doe ik het onmiddellijk

BTW - welke prijs heb je betaald?
-
- 2nd Gear member
DirkT8,
Heb daarstraks de vraag gesteld aan een verkoper bij Vermant, een van de weinige Polestar dealers in België en hij heeft me aangeraden over de grens te kijken, aangezien de Polestar tuning in België niet toegestaan is.
Heb op een NL website een prijs gevonden van 995, incl. BTW en installatie
Heb daarstraks de vraag gesteld aan een verkoper bij Vermant, een van de weinige Polestar dealers in België en hij heeft me aangeraden over de grens te kijken, aangezien de Polestar tuning in België niet toegestaan is.
Mijn Volvo's:
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
- diesel01
- Geartronic member
Even wachten totdat het in de aanbieding is scheelt je €200, zou mij niet verbazen dat in maart de polestar in de aanbieding zit.bvantieghem schreef: DirkT8,
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 3rd Gear member
Gaat het enkel over een pk winst bij de benzinemitor? Of is erook een andere handling van de automaat, of graag een kortere lagtijd bij start uit stilstand?
-
- 2nd Gear member
Voor 200 euro kan ik best een maandje wachten. Dank je voor de tip!diesel01 schreef:Even wachten totdat het in de aanbieding is scheelt je €200, zou mij niet verbazen dat in maart de polestar in de aanbieding zit.
Mijn Volvo's:
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription