Hoi...
Ik heb gezocht op t forum maar kon het niet echt vinden, vandaar mijn vraag.
Zonder enige gekke dingen startte ik de auto en stond er motor management service in het linker display, voor de rest loopt ie als normaal.
Wie o wie heeft hier meer info over???
Is een s60 2.4 uit '01 met 75.000 op de teller en onlangs beurt gehad!
Hoor het graag!
Motor management service
- Lambert
- 5th Gear member
ik had die melding op mijn s60 MY 2006, en toen bleek dat de turbo vervangen moest worden...
Lambert
Lambert
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- Oceanracer
- Geartronic member
Zo te zien heeft cruiser geen turbo. En voor een nieuwe etm lijkt het mij gezien de km-stand ook nog wat voorbarig, maar qua leeftijd val je er wel mee in de risicogroep. In elk geval wel goedkoper dan nieuwe turbo. Altijd positief blijven!
Probeer even: gaspedaal beetje intrappen. Als het toerental geleidelijk stijgt en niet direct daarna weer zakt is er niets aan de hand. Anders is je ETM op sterven na dood.
Probeer even: gaspedaal beetje intrappen. Als het toerental geleidelijk stijgt en niet direct daarna weer zakt is er niets aan de hand. Anders is je ETM op sterven na dood.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
nou zeg, de auto is vandaag op ''reparatie'' geweest.
Het zou het elektronische gasklepeenheid zijn geweest... 700 euries lichter...!!
Eerlijk gezegd heb ik er niet echt een fijn gevoel over, vooral omdat ie net pas 70dkm op de teller heeft....
wat zijn jullie ervaringen hiermee???
Het zou het elektronische gasklepeenheid zijn geweest... 700 euries lichter...!!
Eerlijk gezegd heb ik er niet echt een fijn gevoel over, vooral omdat ie net pas 70dkm op de teller heeft....
Tja, ik weet dat je prijsafspraken kan maken met dealers.Cruiser schreef:nou zeg, de auto is vandaag op ''reparatie'' geweest.
€ 700,- is wel heel veel.
Ik heb ook al bedragen gehoord van € 450,-
20% korting is niet vreemd bij deze vervanging.
- Oceanracer
- Geartronic member
Troost jezelf, je bent de enige niet. Velen op dit forum zijn je voorgegaan. Balen, tekortkoming van Volvo dat ze niet wat toeschieterlijker zijn op dat gebied, maar weinig aan te doen! Geniet er van, dat ie weer goed isEerlijk gezegd heb ik er niet echt een fijn gevoel over

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
@Cruiser,
Lees dit ook eens. Staan ook prijzen vermeld + vele extra's.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5495
Lees dit ook eens. Staan ook prijzen vermeld + vele extra's.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5495
-
- 2nd Gear member
ja gasklephuizen krijgen vaak de schuld, nieuwe erop en hup na een half jaar weer een.
Schoonmaken wil wel eens helpen maar de oorzaak is dat ze zwaar vervuilen door een slechte of verstopte carterontluchting dit is makkelijk te herkennen door tijdens het draaien van de motor de peilstok er uit te trekken, komt er veel rookt uit dan betekent dat de carterontluchting verstopt zit en de dampen rechtstreekt door de gasklepeenheid (etm) de motor ingezogen worden met als gevolg dat de etm zwaar vervuild
Schoonmaken wil wel eens helpen maar de oorzaak is dat ze zwaar vervuilen door een slechte of verstopte carterontluchting dit is makkelijk te herkennen door tijdens het draaien van de motor de peilstok er uit te trekken, komt er veel rookt uit dan betekent dat de carterontluchting verstopt zit en de dampen rechtstreekt door de gasklepeenheid (etm) de motor ingezogen worden met als gevolg dat de etm zwaar vervuild
Wat ik heb begrepen gaat dit alleen op voor de turbo uitvoeringen.volvotegneutje schreef:ja gasklephuizen krijgen vaak de schuld, nieuwe erop en hup na een half jaar weer een.
-
- 2nd Gear member
nee waarom ze hebben allemaal dezelfde labirinth carterontluchtingAlexV70 schreef:Wat ik heb begrepen gaat dit alleen op voor de turbo uitvoeringen.volvotegneutje schreef:ja gasklephuizen krijgen vaak de schuld, nieuwe erop en hup na een half jaar weer een.
Is al eerder over geschreven.
Zou een bepaalde nippel in het leidingsysteem van de caterontluchting vervuild zijn.
Ik heb bij de mijne gezocht. Niet aanwezig.
Bij een turbo wel.
Maar als jij een foto hebt waar het bij de 140 en 170 PK ook verstopt kan raken.
Dan doe je mij (en anderen) hier een groot plezier mee.
Zou een bepaalde nippel in het leidingsysteem van de caterontluchting vervuild zijn.
Bij een turbo wel.
Maar als jij een foto hebt waar het bij de 140 en 170 PK ook verstopt kan raken.
-
- 2nd Gear member
nee ik heb geen foto mijn bevindingen zijn louter gebasserd op mijn ervaring, afgelopen week nog een labirinth en een koude luchtleing vervangen voor dit probleemAlexV70 schreef:Is al eerder over geschreven.
Bij een turbo wel.
Toch fototoestel (GSM?) bij de hand houden?volvotegneutje schreef:nee ik heb geen foto mijn bevindingen zijn louter gebasserd op mijn ervaring, afgelopen week nog een labirinth en een koude luchtleing vervangen voor dit probleemAlexV70 schreef:Is al eerder over geschreven.
Bij een turbo wel.

-
- 2nd Gear member
AlexV70 schreef:Toch fototoestel (GSM?) bij de hand houden?volvotegneutje schreef:nee ik heb geen foto mijn bevindingen zijn louter gebasserd op mijn ervaring, afgelopen week nog een labirinth en een koude luchtleing vervangen voor dit probleemAlexV70 schreef:Is al eerder over geschreven.
Bij een turbo wel.
zal de volgende keer effe kijken als t spruitstuk eraf is
- Frumpy
- 5th Gear member
Iemand een foto en schema van het carterontluchtingssyteem?volvotegneutje schreef:nee waarom ze hebben allemaal dezelfde labirinth carterontluchtingAlexV70 schreef:Wat ik heb begrepen gaat dit alleen op voor de turbo uitvoeringen.volvotegneutje schreef:ja gasklephuizen krijgen vaak de schuld, nieuwe erop en hup na een half jaar weer een.
Komt dit uit bij de olievuldop (slangetje aan de zijkant)?
Wat zit er in het vooronder allemaal wat eventueel gereinigd/vernieuwd zou kunnen worden?
Alvast bedankt.
S80 2,5T AUT5 2004