Verband tussen inschakelen airo en stotteren automaat?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
europa elegance
2nd Gear member

Hallo,
Afgelopen week met de warmte viel mij het volgende op.[ V40 1.8 aut. LPI Vaille 2004]
Als ik de auto start met koude motor en ik schakel de airco aan op de parkeerplaats voor ik ga rijden slaat de motor af....Heel apart...
Dus ik zet nu airco aan na 100meter rijden...gevolg ; stotterende , haperende automaat bak.
Zet ik de airco uit is het weg...?

Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn...
Ramon&Ramon
7th Gear member

europa elegance schreef: Hallo,
Afgelopen week met de warmte viel mij het volgende op.[ V40 1.8 aut. LPI Vaille 2004]
Als ik de auto start met koude motor en ik schakel de airco aan op de parkeerplaats voor ik ga rijden slaat de motor af....Heel apart...
Dus ik zet nu airco aan na 100meter rijden...gevolg ; stotterende , haperende automaat bak.
Zet ik de airco uit is het weg...?

Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn...
Loopt de pomp te zwaar denk ik?
europa elegance
2nd Gear member

Zou idd heel goed kunnen...pomp loopt te zwaar van de lpg installatie..
Vandaag het "licht"gezien" , na ff een gesprek met een BMW liefhebber die ook op lpg fahrt..
Heb vandaag na de koude start direct over geschakeld op benzine , groene lampje lpg knipperde nog [lpg indicator ], dus geen kans gegeven om over te schakelen op lpg.
Gelijk de airco aan , bleef keurig lopen [ eerst sloeg hij direct af.]
Tijdens het rijden perfect , geen schokkende bak [ blijkt dus nu dat het waarschijnlijk iets is met de lpg, want na over schakelen op lpg begon hij weer te schokken, gelijk terug op benzine en het was weer over.
Blijft wel raar dat hij het wel perfect doet op lpg met airco aan als hij warm is , na 15 km rijden...
Dus maar even gebeld met Verdampere, en gelijk maar een afspraak gemaakt om alles na te laten kijken op lpg gebied.
[ En in het begin dacht ik dat de automaatbak een probleem had[ geflushed, better safe then sorry] , maar nu blijkt dat het in de vaille installatie [ waarschijnlijk zit..] kan het soms raar lopen..
Als ik langs geweest ben bij Verdampere, laat ik weer wat horen...
europa elegance
2nd Gear member

En de pomp heeft het van de week al begeven...scherp schrapend geluid en klaar was de lpg pomp..
En Verdampere op vakantie...dus een nieuwe pomp plus tank laten monteren[ revisie ] aan de deur.
Netjes gedaan , ding gaat weer als een speer, meeste klachten verdwenen.
Motor blijft soms overslaan als hij koud is bij 1800-2000 rpm, zou best wel eens aan de bougies kunnen liggen.
Zal nieuwe gaan monteren en de elektroden afstand eens verkleinen, zitten nu de originele in van Volvo.
Hier net gelezen dat dit wel eens wil helpen...
edraket
7th Gear member

Inderdaad bougies en kijk ook naar de bougie kabels, dis zijn erg kritisch bij LPG!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
europa elegance
2nd Gear member

mijn blok[je] heeft van die pin bobines , dus eerst de bougies , zullen de ngk iridium voor lpg worden , denk ik zo na veel lezen hier..
europa elegance
2nd Gear member

zo , de nieuwe bougies erin gezet , en hij doet het weer perfect!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”