Volvo V40 D2 R-Design/ Voorstellen
- HakanC
- 3rd Gear member
Software aanpassing? Sinds wanneer zou die dan beschikbaar zijn?
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
-
- 2nd Gear member
@HakanC
Toen ik belde voor de bandenwissel vroegen ze aan mij of er nog bijzonderheden waren.
Waarop ik aangaf dat voor mijn gevoel de eerste twee versnellingen traag aanvoelde vergeleken met de V40 D2 van mijn collega.
Ze hebben na de bandenwissel iets met software gedaan. Mijn vrouw was met de auto gegaan en ze gaf aan dat een monteur een software update zou uitvoeren.
Het is niet een iets wat gecommuniceerd is met alle V40 rijders.
Maar merk wel het verschil, pakt in de eerste twee versnellinger sneller op.
Toen ik belde voor de bandenwissel vroegen ze aan mij of er nog bijzonderheden waren.
Waarop ik aangaf dat voor mijn gevoel de eerste twee versnellingen traag aanvoelde vergeleken met de V40 D2 van mijn collega.
Ze hebben na de bandenwissel iets met software gedaan. Mijn vrouw was met de auto gegaan en ze gaf aan dat een monteur een software update zou uitvoeren.
Het is niet een iets wat gecommuniceerd is met alle V40 rijders.
Maar merk wel het verschil, pakt in de eerste twee versnellinger sneller op.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
-
- 2nd Gear member
Anderhalve week geleden dakkoffer op de auto ( zie mijn eerste bericht met de foto) en naar Engeland geweest via Calais en daarna nog een paar dagen in Normandië verbleven. Moet zeggen dat het verbruik echt meeviel. Heb over 6 dagen ruim 2100 km gereden met een gemiddeld verbruik van 5.4l/100km. Ik had erger verwacht.
Wie van jullie heeft de nieuwe navigatie dvd's van het weekend ontvangen? Er lag een pakketje in mijn brievenbus met daarin 4 dvd's voor een update van de navigatie. Er staat erbij dat het wel 5 uurtjes kan duren voordat alle data zijn overgezet. Maar kan ik per dag een dvd inlezen? Heb geen zin om zo lang in de auto te zitten. Zou op zich per dag 1 of 2 dvd's kunnen inlezen.
Wie van jullie heeft de nieuwe navigatie dvd's van het weekend ontvangen? Er lag een pakketje in mijn brievenbus met daarin 4 dvd's voor een update van de navigatie. Er staat erbij dat het wel 5 uurtjes kan duren voordat alle data zijn overgezet. Maar kan ik per dag een dvd inlezen? Heb geen zin om zo lang in de auto te zitten. Zou op zich per dag 1 of 2 dvd's kunnen inlezen.
Laatst gewijzigd door Praveen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
- D2
- 3rd Gear member
Je kunt het laadproces onderbreken. ik heb die dingen vorig jaar gewoon tijdens de woon-werkritjes geladen. Alleen kun je tijdens het updateproces de navigatie niet gebruiken.Praveen schreef: Er staat erbij dat het wel 5 uurtjes kan duren voordat alle data zijn overgezet. Maar kan ik per dag een dvd inlezen? Heb geen zin om zo lang in de auto te zitten. Zou op zich per dag 1 of 2 dvd's kunnen inlezen.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
-
- 2nd Gear member
Laat de kaartupdate volgende week doen.
Auto gaat weer terug naar de garage. Tijdens mijn "vakantie" werd de auto niet warm, terwijl de verwarming op 24 graden stond en de regensensor werkte ook niet optimaal. Als de regensensor aanstond en een lange tijd niet had geregend en het begon weer te regenen ging die niet automatisch wissen.
Auto gaat weer terug naar de garage. Tijdens mijn "vakantie" werd de auto niet warm, terwijl de verwarming op 24 graden stond en de regensensor werkte ook niet optimaal. Als de regensensor aanstond en een lange tijd niet had geregend en het begon weer te regenen ging die niet automatisch wissen.
-
- 2nd Gear member
Hebben jullie ook dat een USB stick niet alle nummers afspeelt. Ik heb dezelfde USB stick in een vervangende V60 geplaatst en daar speelde wel alle nummers die op de USB stick staan. Misschien een software matig probleem?
-
- 2nd Gear member
Inmiddels staan er meer dan 160.000 km's op de teller. Volgende week contact opnemen om alvast de inlogcodes op te vragen om een nieuwe lease auto te bestellen.
Ben net terug van Spanje en het was een lekkere rit. Alleen merk wel dat als je met 2 kids met de auto op vakantie gaat dat de ruimte dan wel minimaal is.
Had namelijk ook nog eens 2 buggy's mee en de dakkoffer thuis gelaten.
Dus we gaan kijken of de V60 in het budget past en anders wordt het weer een V40, met automaat.
Als het de V40 wordt dan wordt het rekenen of het een D2 of D3 automaat wordt.
Het liefst blijf ik bij het R-Design model....ziet er toch even beter uit.
Als ik terug kijk naar de periode van afleveren en nu, dan ben ik alleen maar positief over de auto.
Geen negatief punt te vinden.
Service van de dealer is top, auto heeft geen storingen gehad.
Om die reden blijf ik bij Volvo.
Daarbij komen er geen andere leuke modellen uit om te leasen.
Ben net terug van Spanje en het was een lekkere rit. Alleen merk wel dat als je met 2 kids met de auto op vakantie gaat dat de ruimte dan wel minimaal is.
Had namelijk ook nog eens 2 buggy's mee en de dakkoffer thuis gelaten.
Dus we gaan kijken of de V60 in het budget past en anders wordt het weer een V40, met automaat.
Als het de V40 wordt dan wordt het rekenen of het een D2 of D3 automaat wordt.
Het liefst blijf ik bij het R-Design model....ziet er toch even beter uit.
Als ik terug kijk naar de periode van afleveren en nu, dan ben ik alleen maar positief over de auto.
Geen negatief punt te vinden.
Service van de dealer is top, auto heeft geen storingen gehad.
Om die reden blijf ik bij Volvo.
Daarbij komen er geen andere leuke modellen uit om te leasen.
- Paul
- Geartronic member
Hoe oud zijn de kids? Als je een baby hebt en een peuter was het voor ons toch iets te krap.
Maar vooral omdat we in de D6 ook geen ruimte hebben met al die spullen. Nu met de V70 is het gewoon ongelooflijk dat je een kinderwagen gewoon erin doet en links nog 2/3 ruimte over hebt, terwijl hij in de V60 de gehele achterbak inbeslag neemt en dankzij de hoogte van de accu's ook keurig continue in de spiegel te zien is.
Maar vooral omdat we in de D6 ook geen ruimte hebben met al die spullen. Nu met de V70 is het gewoon ongelooflijk dat je een kinderwagen gewoon erin doet en links nog 2/3 ruimte over hebt, terwijl hij in de V60 de gehele achterbak inbeslag neemt en dankzij de hoogte van de accu's ook keurig continue in de spiegel te zien is.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Poolrev
- 5th Gear member
Goed om te horen!
Buggy's zijn echt ondingen. De meeste modellen passen niet eens normaal in de kofferbak van een V40... Wij hebben er dan ook geen. Op vakantie gaat de Bugaboo mee voor de kleinste, die kan je mooi plat maken en tussen de tassen leggen, en voor de ander een draagtas voor die paar keer dat we het nodig hebben op vakantie. Is ook nog eens beter in de stadjes, want je hebt altijd je handen vrij enzo. Maar voor de vakanties ontkomen we met de V40 niet aan een dakkoffer, ook omdat er altijd meer mee terug gaat dan heen (wijn enzo
).
Buggy's zijn echt ondingen. De meeste modellen passen niet eens normaal in de kofferbak van een V40... Wij hebben er dan ook geen. Op vakantie gaat de Bugaboo mee voor de kleinste, die kan je mooi plat maken en tussen de tassen leggen, en voor de ander een draagtas voor die paar keer dat we het nodig hebben op vakantie. Is ook nog eens beter in de stadjes, want je hebt altijd je handen vrij enzo. Maar voor de vakanties ontkomen we met de V40 niet aan een dakkoffer, ook omdat er altijd meer mee terug gaat dan heen (wijn enzo

-
- 2nd Gear member
De kids zijn 2 en 4, dus dan neem je altijd wel genoeg mee.
Maar ja als ik weer 3 jaar met een lease auto doe dan zijn ze al uit een buggy als het goed is
Dus een V40 kan dan wel weer.
Vind dat model toch wel heerlijk rijden en zal ook met pijn weer inleveren.
Heb geen andere lease auto gehad die zo lekker reed en geen problemen gaf.
Maar ja als ik weer 3 jaar met een lease auto doe dan zijn ze al uit een buggy als het goed is

Dus een V40 kan dan wel weer.
Vind dat model toch wel heerlijk rijden en zal ook met pijn weer inleveren.
Heb geen andere lease auto gehad die zo lekker reed en geen problemen gaf.
-
- 2nd Gear member
8 december gaat mijn auto uit de lease, er staan dan al 180.000km op. Ik zal helaas tot januari 2017 moeten wachten voordat ik mijn nieuwe auto zal rijden, want na 15 november worden er geen auto's meer afgeleverd door de lease maatschappij.
De auto's waar ik naar keek waren:
Nieuwe Audi A3
Mercedes Benz CLA Shooting Brake 200d lease edition automaat
Peugeot 308 GT 180 hdi
Volvo V40 CC D3 Nordic + geartronic
Audi A3 wordt het niet, toch duurder in de lease dan ik dacht en maar met een 1.6tdi beschikbaar i.c.m. automaat ( we hebben een co2 grens van 110 voor het leasen van auto's)
Peugeot 308 GT, tja leuek auto met aardig wat vermogen, alles is touch screen en qua afwerking kan het niet concurreren met een Volvo.
Van deze modellen zijn de Mercedes Benz en de Volvo overgebleven.
Donderdag een proefrit in een V40 CC met geartronic en zaterdag een proefrit in de Mercedes Benz.
Mijn voorkeur gaat nu al uit naar de Volvo. Ik kan hem beter aankleden qua opties dan de Mercedes Benz en daarbij is de V40 CC completer dan mijn recente V40.
Helaas is de Volvo niet beschikbaar met een D3 geartronic, ik ga hem rijden met een T3 motor.
Misschien dat ik nog een proefrit ga inplannen met een D3 geartronic.
Ik heb verschillende berichten gelezen over de Harman Kardon audi set.
is het echt zo slecht? Want ik overweeg het wel te nemen als het de Volvo wordt.
De auto's waar ik naar keek waren:
Nieuwe Audi A3
Mercedes Benz CLA Shooting Brake 200d lease edition automaat
Peugeot 308 GT 180 hdi
Volvo V40 CC D3 Nordic + geartronic
Audi A3 wordt het niet, toch duurder in de lease dan ik dacht en maar met een 1.6tdi beschikbaar i.c.m. automaat ( we hebben een co2 grens van 110 voor het leasen van auto's)
Peugeot 308 GT, tja leuek auto met aardig wat vermogen, alles is touch screen en qua afwerking kan het niet concurreren met een Volvo.
Van deze modellen zijn de Mercedes Benz en de Volvo overgebleven.
Donderdag een proefrit in een V40 CC met geartronic en zaterdag een proefrit in de Mercedes Benz.
Mijn voorkeur gaat nu al uit naar de Volvo. Ik kan hem beter aankleden qua opties dan de Mercedes Benz en daarbij is de V40 CC completer dan mijn recente V40.
Helaas is de Volvo niet beschikbaar met een D3 geartronic, ik ga hem rijden met een T3 motor.
Misschien dat ik nog een proefrit ga inplannen met een D3 geartronic.
Ik heb verschillende berichten gelezen over de Harman Kardon audi set.
is het echt zo slecht? Want ik overweeg het wel te nemen als het de Volvo wordt.
- fret
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ja, het is echt zo slecht. Omdat het systeem geen subwoofer heeft, worden lage tonen door de speakers in de deur 'verwerkt'. Dit zorgt voor resonanties. Zelfs na herhaalde pogingen (en updates vanuit Volvo) is het niet optimaal. Bovendien is het geluid gewoon niet vol, het blijft, wat je ook instelt, flets en oppervlakkig. Ik begrijp nog altijd niet dat HK zijn naam hierop heeft gezet. Het portable bluetooth speakertje wat ik erbij kreeg, geeft een beter geluid.Ik heb verschillende berichten gelezen over de Harman Kardon audi set.
Ugh...ik denk dat mijn mening over het HK systeem duidelijk is. Maar aan de andere kant weet ik ook niet hoe de standaard audio klinkt.
-
- 2nd Gear member
Ik heb in mijn V40 nu de High Perfomance speakers zitten en moet zeggen dat het geluid wel "vol" klinkt met een mooie bas erin.
Ik had bij bestelling ook de dolby Suround set gehoord en die vond ik te schel klinken en om die reden had ik het niet besteld.
de verkoper gaf ook aan dat de High performance speakers prima zijn.
Ik zal wel weer beide systemen naast elkaar luisteren met mijn eigen muziek.
Ik had bij bestelling ook de dolby Suround set gehoord en die vond ik te schel klinken en om die reden had ik het niet besteld.
de verkoper gaf ook aan dat de High performance speakers prima zijn.
Ik zal wel weer beide systemen naast elkaar luisteren met mijn eigen muziek.
-
- 2nd Gear member
Helaas ga ik deze forum ergens in december verlaten. Mijn auto MOET ingeleverd worden bij 180.000km.
De nieuwe lease auto is al goedgekeurd.
Het is uiteindelijk de Mercedes Benz CLA Shooting Brake 200d-7-DCT lease edition geworden met nog een paar opties.
De MB wordt in januari 2017 geleverd.
De nieuwe lease auto is al goedgekeurd.
Het is uiteindelijk de Mercedes Benz CLA Shooting Brake 200d-7-DCT lease edition geworden met nog een paar opties.
De MB wordt in januari 2017 geleverd.
- fret
- 3rd Gear member
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
Inmiddels als 2,5 week in mijn bezit en al 3370km erop zittenfret schreef: Helemaal niets mee zo'n lekkere Merc! Veel plezier ermee!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.