80% vulling lpg

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Gast

Ludo schreef:door het "restje" langzaam te laten weglopen haal je ook wel de druk eraf.
word ook wel toegepast voor een pompvervanging.

écht verstandig is het idd niet, maar je hebt altijd mensen die het wiel opnieuw willen uitvinden.
en uiteindelijk waarom?, 10-15km verder kunnen rijden?.
dat is pas belangrijk... :roll:
Hoe langzaam weg laten lopen?
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

door de aansluitslang op de tank stilletjes!! los te draaien.
het kan ook via het koppelblok in de motorruimte maar dat is nóg gevaarlijker.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Ludo schreef:door het "restje" langzaam te laten weglopen haal je ook wel de druk eraf.
word ook wel toegepast voor een pompvervanging.

écht verstandig is het idd niet, maar je hebt altijd mensen die het wiel opnieuw willen uitvinden.
en uiteindelijk waarom?, 10-15km verder kunnen rijden?.
dat is pas belangrijk... :roll:

Uhm,... op een 80 litertank scheelt dat toch al gauw 16 liter. Met een verbruik van 1:8 is dat toch wel 128km...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Heren,
We hebben het hier over veiligheidszaken. Dus afblijven.
Ook al weet ik dat die 80% vulling sommige mensen tot grote gekte is (en in veel gevallen zelfs overbodig). Wil ik ten zeerste afraden er zelf aan te gaan sleutelen.
Wat mij betreft worden de posts met een zelfsleutel "oplossing" dan ook verwijderd.

Dit kan echt niet door de beugel. We rijden VOLVO!!!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

okee je hebt wel gelijk.
het is niets om mee te experimenteren.
wat mij betreft mag het verwijderd worden.

Battlecruiser S80 schreef:Uhm,... op een 80 litertank scheelt dat toch al gauw 16 liter. Met een verbruik van 1:8 is dat toch wel 128km...
investeer dan meteen in een 90 of 100 liter tank. :roll:
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

of neem als je de dingen zo ruim ziet een jerrycannetje gas mee 8)
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

dat mag ook niet Bart. Afbeelding

:lol:
Marijn!
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09.12.2006 - 20:11

Blijkbaar nogal een gevoelig onderwerp. Ik denk dat alle argumenten om het niet te doen nu wel ruimschoots aan bod zijn gekomen. Ik wou slechts een antwoord geven, aangezien dat in het hele topic nog niet stond.

Het laatste restje gas kun je inderdaad weg laten lopen door het metertje op de tank, dat met 4 inbus boutjes vast zit, een slagje los te draaien. Klein beetje maar tot het gas weg begint te lopen, en later weer een stukje meer.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Marijn! schreef:Blijkbaar nogal een gevoelig onderwerp. Ik denk dat alle argumenten om het niet te doen nu wel ruimschoots aan bod zijn gekomen. Ik wou slechts een antwoord geven, aangezien dat in het hele topic nog niet stond.

Het laatste restje gas kun je inderdaad weg laten lopen door het metertje op de tank, dat met 4 inbus boutjes vast zit, een slagje los te draaien. Klein beetje maar tot het gas weg begint te lopen, en later weer een stukje meer.
Maak wel even duidelijk waar je woont, dan kunnen medeforummers voor die gelegenheid even zorgen niet in de buurt te zijn.
VolvoXC70
4th Gear member
Berichten: 940
Lid geworden op: 04.09.2006 - 23:19

:-#
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Ludo schreef:okee je hebt wel gelijk.
het is niets om mee te experimenteren.
wat mij betreft mag het verwijderd worden.

Battlecruiser S80 schreef:Uhm,... op een 80 litertank scheelt dat toch al gauw 16 liter. Met een verbruik van 1:8 is dat toch wel 128km...
investeer dan meteen in een 90 of 100 liter tank. :roll:
En dan kom je meteen weer bij het grootste nadeel van lpg uit: de enorme gastank neemt teveel ruimte in je kofferbak in, zodat er te weinig bagage meekan.
Bovendien ben je als 2e handskoper afhankelijk van de beslissing van de eerste eigenaar...

Daarom rij ik al weer 5 jaar op benzine na 24 jaar op lpg gereden te hebben...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

ach, daar kun je ook weer een discussie voor opzetten. :lol:
ik zie een auto voor personen vervoer, en die horen niet thuis in de kofferbak.
en als ik wil verhuizen huur ik wel een (kleine) vrachtwagen.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Tja, die personen nemen wel eens bagage mee...
Tenminste, op deze planeet.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Ik heb wel eens mee gemaakt bij een lpg inbouw station in Zaanstad dat ze gewoon een tank buiten leeg lieten lopen, mensen roken wat dus brandweer erbij en een hele poppenkast :roll: . De monteurs gewoon binnen door werken....

Mijn idee: lpg tank niet groot genoeg dan maar een jerrycan (of 2) benzine mee in plaats van bewust rommelen aan je veiligheid.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gast

Battlecruiser S80 schreef:
Ludo schreef:okee je hebt wel gelijk.
het is niets om mee te experimenteren.
wat mij betreft mag het verwijderd worden.

Battlecruiser S80 schreef:Uhm,... op een 80 litertank scheelt dat toch al gauw 16 liter. Met een verbruik van 1:8 is dat toch wel 128km...
investeer dan meteen in een 90 of 100 liter tank. :roll:
En dan kom je meteen weer bij het grootste nadeel van lpg uit: de enorme gastank neemt teveel ruimte in je kofferbak in, zodat er te weinig bagage meekan.Bovendien ben je als 2e handskoper afhankelijk van de beslissing van de eerste eigenaar...

Daarom rij ik al weer 5 jaar op benzine na 24 jaar op lpg gereden te hebben...
Ik kan net zoveel bagage meenemen als andere V70 bezitters?
69 liter gastank en dat is dus een forse.

Kenden ze 5 jaar geleden nog geen ringtanken? :P
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Dat is juist (nogmaals) het probleem: ringtanken zijn superklein en bovendien een schijnoplossing, want dan heb je een reservewiel in je kofferbak. En nee, een spuitbus is geen goede vervanging daarvan.,,
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gast

BiFuel, dus onder de auto en geen ringtank.
Afbeelding
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

@Alex en hoe zit het dan met je benzine tank? 30 liter?

Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

69 liter minus 20% = 55 liter effectief?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gast

29 liter benzine + 55 liter (=80%) LPG = 84 liter = ± 750 km
Moet voldoende zijn. Leuke reserve toch?

Of neem jij ook nog 30 liter andere brandstof mee? Slaolie? :lol:
Leuke reserve toch?

Ik rijdt op LPG en start op benzine. :P
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”