Beschermingsfolie XC90

Plaats reactie
Anna
2nd Gear member

Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met het beplakken van zijn of haar XC90 met beschermingsfolie om bv steenslag tegen te gaan.

Mijn vraag is nl. of het mogelijk is, gezien de eventuele hitte die de xenonlampen afgeven, deze folie ook over de koplampen te plakken.

Ik ben benieuwd!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

De gehele neus van een XC90 is van materialen die tamelijk ongevoelig zijn voor corrosie door steenslag, de motorkap is van aluminium en de koplampglazen zijn van kunststof, de bumper en grile zijn van kunststoffen, de voorste punten van de voorschermen (als enige delen van staal) zouden mogelijk last kunnen hebben.
Volvo for life
Summum
6th Gear member

Ja en omdat de XC90 hoog op de poten staat heeft hij sowieso minder last van steenslag.....zo lust ik er nog wel een paar Bart! :lol:

Je antwoord bevat helaas geen antwoord op de vraag of folie over de koplampen mogelijk is.

Anna, op je vraag heb ik ook niet het verlossende antwoord, ik kan mij alleen voorstellen dat je behalve met mogelijke warmteproblemen ook te maken kunt krijgen met verstoring van de lichtbundel. Door het folie zou het licht wel eens verstrooid kunnen worden. Het lijkt me dat een "folieboer" je hierover zou moeten voorlichten. Voor zover ik wel eens begrepen heb van de firma Trim-line doen zij de koplampen niet mee.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik gaf aan dat in tegenstelling tot glas kunststof veel minder kwetsbaar is voor steenslag.
Je kunt natuurlijk altijd een transparante folie over je neus plakken
Hierbij een link met een mogelijke oplossing: http://www.abracardabbra.com.au/
Volvo for life
Anna
2nd Gear member

Bedankt Summum en Bart voor de reacties tot nu toe,

Ben idd al wezen informeren bij de "folieboer". Die kwam ook al met het verstrooien van lichtopbrengst op de proppen. Toch heb ik mij laten vertellen dat er al verschillende exoten (lambo's en ferrari's) rond rijden met folie over de koplamp. Dan lijkt mij het verstrooien toch niet zo'n probleem (of ze zijn nog niet APK geeurd, iets wat ik voorlopig ook niet hoef te ondergaan)

En Bart, bedankt voor de "alternatieve" oplossing, maar ik zie mijzelf nog niet echt met zo'n apparaat rondrijden. Weet je trouwens dat ze dat in de States een "car bra" noemen. :laughing6:

Goed, is er dan iemand die zijn hand op het glas van een xc90 kan leggen nadat hij/ zij een tijd met de bi-xenon aan heeft gereden? En vervolgens kan vertellen of zijn/ haar binnenkant van de hand er nog normaal uitzag : ) ?
menjo
7th Gear member

Bij xenon is het iig minder gevaarlijk dan bij gewoon halogeen.
AGB
2nd Gear member

"Helaas" heb ik aan het voortbewegen van mijn kat geen afwijkingen kunnen constateren tot op heden.
Het beest heeft de nare gewoonte iedere avond via de bumper over de rand van mijn Xenon over mijn motorkap te lopen! Dit doet dat ding al 3 jaar...

Als ik er denk zal ik morgen ff voor je voelen.
harry bRauns
2nd Gear member

Anna schreef:Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met het beplakken van zijn of haar XC90 met beschermingsfolie om bv steenslag tegen te gaan.

Mijn vraag is nl. of het mogelijk is, gezien de eventuele hitte die de xenonlampen afgeven, deze folie ook over de koplampen te plakken.

Ik ben benieuwd!

Ik heb op mijn vorige V70 ca 3 jaar folie op de koplampen gehad dit tegen steenslag. Zover ik kon zien gaf dit geen vertekening of vermindering.
HCB
Volvo for live !!
VolvoXC70
4th Gear member

:-#
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”