Ik heb het een tijdje geleden ook gedaan.
Voor mooi heb ik ook de keerring, die om de as in de bak zit vervangen.
Is goed te doen, met een brug en als alles een beetje gangbaar is (oa fuseekogel)
probeer zo'n tang te krijgen, die het rubber oprekt, anders krijg je hem er echt niet overheen.
bijv, zoiets : http://www.automotive-line.nl/professio ... -2110.html
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
als je aandrijfas zelf uit elkaar haalt, zorg ervoor dat de lagers niet uit elkaar vallen. Anders mag je zoeken achter naalden. Doe dit ook boven een mooie doek. Dan vind je ze terug als het toch zover is.
Apox schreef:
als je aandrijfas zelf uit elkaar haalt, zorg ervoor dat de lagers niet uit elkaar vallen. Anders mag je zoeken achter naalden. Doe dit ook boven een mooie doek. Dan vind je ze terug als het toch zover is.
zo zag mijn revisie setje eruit van de V50, dit is de buitenste aan de rechterkant.
het getande deel zit aan de as, de andere getande kant zit in het lager, bij het wiel.
je ziet de kogelsd zitten.
wel zit misschien aan de binnenkant (motorkant ) wel naaldjes......die kant schuift alleen heen en weer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
wim de jong schreef:
zo zag mijn revisie setje eruit van de V50, dit is de buitenste aan de rechterkant.
het getande deel zit aan de as, de andere getande kant zit in het lager, bij het wiel.
je ziet de kogelsd zitten.
wel zit misschien aan de binnenkant (motorkant ) wel naaldjes......die kant schuift alleen heen en weer.
Apox schreef:
post 1 staat, kant motorzijde.
Ik zal er nog eens een foto van trekken als ze gedemonteerd worden. Gebeurt toch gemiddeld 1 keer per week.
Ik zie dat al een wat ouder onderwerp is, maar voor mij nu actueel. Ik zie nu net deze discussie, terwijl ik mijn vraag hier gesteld heb: viewtopic.php?t=74052
In kort, het lijkt dus mogelijk alleen de hoes te vervangen? Mijn garage had het over het vervangen van de gehele as, inclusief uitlijnen Euro 465!