S90 gereden

De nieuwe generatie S en V90
caterham
2nd Gear member

Staat in een ander draadje beschreven. Ik rijd een V70 D4 Dynamic met handbak. Na een week begon deze te ratelen en alles ging van kwaad tot erger. Mechanisme is er onder uitgevallen en uiteindelijk is eer een nieuwe versnellingsbak onder gekomen die de problemen alleen maar erger maakten. De spanning op de bak is nu zo los gezet dat de pook los zit en de wagen slecht schakelt maar niet meer ratelt. Je voelt de vibraties uiteraard wel gewoon. Van 4 naar 3 knarsen de tanden zo nu en dan. Voor mij onacceptabel en na 4,5 maand is m'n geduld op. Probeer er nu met hun op een goede manier uit te komen maar de kans op een V90 is na gisteren toch wat kleiner geworden. Tikkeltje teleurgesteld, want het blijft een pracht van een ding om te zien. In deze prijsklasse kijk ik alleen wel verder dan alleen de vorm.
Fulaks
6th Gear member

Ik heb afgelopen zaterdag de S90 uitvoerig besnuffeld, in België is het nu lanceringsweek. Er stonden twee Inscriptions in de showroom (Scancar Brasschaat), een zilvergrijze D4 met zwart interieur en modern wood en een zwarte D5 met beige interieur en modern wood. De D5 had ook het luxury seat pack met de verstelbare zitvlaklengte (of hoe dat ook heet). Mijn echtgenote was onder de indruk van de verstelmogelijkheden van de zetels, ze was er erg enthousiast over. Dat opent perspectieven ! Sowieso preferen wij een zwart interieur met alu afwerking, en opteren we voor de V90 T8 Inscription. Dat zal nog ruim een jaar duren voor deze vlot leverbaar zal worden, in de hoop dat de problemen die er nu met de hybrides zijn tegen dan opgelost zijn, en anders wordt het de D5. Ook nog een optie is een V90 XC, nog even afwachten hoe die er in het echt gaat uitzien.

Ik vond het interieur prachtig, ook de lederen afwerking van het dashboard. Maar de door Caterham genoemd zaken ga ik bij een volgende bezoek en proefrit zeker ook grondig bekijken, nu is mijn oog er niet op gevallen, er was niets dat mij op het eerste zicht stoorde.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
caterham
2nd Gear member

Vandaag de dealer gebeld en hem verzocht Beesd in te lichten dat ik langs zou komen om de V90 te bekijken. Aangekomen stond er een donkerblauwe met zwart leer in de showroom. De auto leek beter afgewerkt. De kofferbak heeft weer een gasveer voor de dubbele bodem. Het voelde degelijk aan.
Het niet geperforeerde leer oogde voor mijn gevoel mooier en de zilveren lijsten stonden goed.
Vraag is nu hoe dat zwarte interieur in daglicht overkomt. En in een minder luxe uitvoering dan die van 96k daar in de zaal. Ik heb voor m'n gevoel meer tijd nodig om te beslissen, dus ik denk dat ik weer met de dealer om de tafel moet. Onverwacht na 5 maanden nog eens zo'n pak geld uitgeven is niet iets dat ik ongezien wil doen.
Fredraket
4th Gear member

Ik heb de nieuwe S90 een avond/ nacht mee gehad er een leuk stukje in kunnen rijden. Het was een D4 GT8 Inscription met vast nog wat lekkers aan opties. Een zwarte auto met een zwart/ donker interieur. Qua kleuren niet mijn eerste keuze maar dat is dan ook het enige wat ik aan te merken heb. Wat een fantastische auto! De motor is echt voldoende sterk. Meer is natuurlijk mooi maar beslist niet nodig om goed mee te komen. De draaicirkel is opvallend klein. Heerlijk comfortabel en lekker stil, ik zou er prima aan kunnen wennen.

En dan het interieur! Beslist een van de mooiste, zo niet het mooiste wat er op de markt is. Nu zal de luxe uitvoering best geholpen hebben maar ik was onder de indruk. Prima stoelen weer, zeer uitgebreid verstelbaar. Van binnen ook heerlijk ruim. Ik ben danig onder de indruk en het smaakt naar meer.

Volvo Harrie Arendsen in Almelo bedankt voor de gelegenheid om een stukje te sturen!
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
dbosker
6th Gear member

Die draaicirkel was ook wat mij op viel aan mijn XC90. Ondanks het feit dat het een redelijk forse auto is - eenmaal rijdende heb je dat gevoel niet en is hij redelijk wendbaar.

laatste Volvo (960) verkocht
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”