Aanschaf V50 benzine

Geleverd vanaf 2003
zimm
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14

Ik begreep al dat de 2.4 liter een stuk bgeter rijdt, echter ik kom ookveel 1.8 flexifuel tegen. Deze hebben een wat vriendelijkere prijs.

Liefst automaat maar geen absolute noodzaak.

Wat was er discutabel aan de handelaar van de 2e link?

en ik vond deze nog:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v50/31649547
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13566
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een flexifuel moet volgens onderhoudsvoorschrift om de 10.000km nw olie, zit wel een electrische motorverwarming in
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
sequence
5th Gear member
Berichten: 1370
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Flexifuel? Is ethanol dan goed verkrijgbaar?
V40 T2 Nordic+
zimm
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14

kan toch ook alleen benzine in?
sequence
5th Gear member
Berichten: 1370
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Zeker, maar je schaf zoiets aan om goedkoper te kunnen tanken lijkt me?

Edit: en eigenlijk nog belangrijker: milieuvriendelijker.
Laatst gewijzigd door sequence op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T2 Nordic+
zimm
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14

Zou m aanschaffen omdat de prijs lager is dan een 2.4 benzine.

Ik zou dan ook gewoon benzine tanken.Zitten er nog andere nadelen aan?
sequence
5th Gear member
Berichten: 1370
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Verder geen nadelen denk ik. Voor een faceliftmodel wel een hele nette prijs.
V40 T2 Nordic+
zimm
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14

https://www.vakgarage.nl/occasions?url= ... occ2612770

Misschien ook niet onaardig. Wel import wagen denk ik
Gebruikersavatar
cmckzjr
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.08.2014 - 09:57

Ik zal je een PM sturen. Wij overwegen een andere (grotere) auto, en overwegen dus ook onze V50 te verkopen. Wie weet vind je het wat...
In het kort:
2.4 103kW, 140PK benzine
2006, automaat
133.000km
NL auto, 2e eigenaar.
V50 2.4 AUT MY06
zimm
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14

VolvoThom
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 22.08.2016 - 16:09

Je vergelijkt nu een van voor met een van na de facelift. De laatste heeft net even wat meer practische opbergvakjes. Wat mij elke keer weer opvalt zijn de forse bedragen voor de benzine modellen. Is een diesel een optie ondanks het lage aantal te verwachten jaarlijks km's van 7500? (Wanneer je overigens veel korte ritjes maakt is dit mogelijk minder verstandig ivm oa het roetfilter.) Je hebt dan wel ruim voldoende koppel zeker wanneer je het vergelijkt met een 1.8 benzine. De hogere wegenbelasting (ongeveer 60 euro p/m meer) verdient zich snel terug door een zuiniger motor en goedkopere brandstof.
Hierbij ter illustratie een aantal compleet uitgeruste diesels met niet teveel km's die naar boven kwamen bij een zoekopdracht op gaspedaal en een bekende leasemaatschappij:
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v50 ... -trekhaak/
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v50 ... i-tel-pdc/
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v50 ... ort-navil/
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v50 ... on-leer-n/
https://www.leaseplan.nl/occasions/volvo/v50/12291036/
https://www.leaseplan.nl/occasions/volvo/v50/12204846/
Laatst gewijzigd door VolvoThom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
sequence
5th Gear member
Berichten: 1370
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

En ik zou eerst eens een keuze maken qua motorisering. Ga je voor een 2.4, 2.0 of 1.8. Of zelfs een 1.6 is leverbaar geweest.
Persoonlijk zou ik een 2.4 of 2.0 nemen. De kleinere motoren vind ik wat tekort komen voor deze auto.
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Als je met een diesel jaarlijks 7.500 km gaat rijden dan rijd die diesel echt niet zuinig, welliswaar zuiniger als bijvoorbeeld een 2.4i GT maar zeker niet favrieksopgave.

Onderhoud diesel is duurder, ding word met ritjes van om en nabij de 10 km ook echt niet warm, blijft veel vocht in de uitlaatlijn zitten, ik hoor de uitlaat al roesten...

Ik zeg geen diesel gaan rijden met een dermate laag verwacht kilometrage.

Ga eerst eens proefrijden met bijvoorbeeld een 2.4i, een 2.0 en een 1.8F en oordeel zelf wat voor jou het beste gevoel geeft. Dat maakt je zoekveld een mooi stukje kleiner en overzichtelijker.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
VolvoThom
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 22.08.2016 - 16:09

Alles staat of valt met het type gebruik en daarnaast is mijn ervaring dat je al snel 2x zoveel gaat rijden als verwacht wanneer de auto goed bevalt ;-) Korte ritjes zijn nooit goed voor een motor en al helemaal niet voor een diesel. Wel is de kleine en lichte D2 sneller op temperatuur dan bv een D5. Blijft staan dat als je de auto koopt voor met name langere ritten je eerder een diesel kunt overwegen dan bij het omslagpunt ivm de scherpe occasion prijzen al is ook naar mijn mening 7500 km/jaar te weinig hiervoor.
Laatst gewijzigd door VolvoThom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
zimm
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14

Ik ben niet van plan een diesel aan te schaffen. Wat vinden jullie van de twee gelinkte auto's?
sequence
5th Gear member
Berichten: 1370
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Dan zou ik voor de facelift gaan, maar beide auto's hebben base audio en dat vind ik wel een minpunt.
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13566
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

die 2e heeft idd geen high perf audio..
Is idd een Edition 1
462 Flint grey
5C77 off black Dalarö interieur

007 ELECTRONIC CLIMATE CONTRO
016FOGLIGHTS FRONT IN SPOILE
029LEATHER STEERING WHEEL
057ADJUSTABLE PASSENGER SEAT
065HEADLAMP WASHER
074CUP HOLDER IN TUNNEL CONS
101TWO ILLUMINATED VANITY
168AUTO DIM INNER REAR VIEW
235SATELLITE IN STEERINGWHEE
370RAIN SENSOR
437ALUMINIUM DECO DASHBOARD
784AL WHEEL 205/55-16 "CORDE
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Ik denk dat je je met de flexifuel toch moet afvragen waar je de bio-ethanol (E85) vandaan gaat toveren in NL. Er zijn maar zeer weinig locaties, itt Zweden..
Als je toch benzine gaat tanken zou ik gewoon de normale 1.8 doen, ook vanwege de beurten die bij flexifuel om de 10k moeten ipv om de 20k.

De 1.8jes kúnnen 1 nadeel hebben, en dat zijn vastzittende olieschraapveren met name my2005/2006 schijnt het.

Mijn 2008 1.8je staat op 179+ zonder problemen, maar er zijn anderen die wel een probleem hebben.

Ik vind overigens 10800 niet per se erg goedkoop. Mijn nieuwere C30 van oktober 2008 was 1,5 jaar geleden ook met 136k op de klok 8900..

Ik mis dan de regensensor en koplampsroeiers. Maar ik heb wel telefoonbediening.
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
zimm
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14

Ik zou niet voor de flexifuel variant gaan.

Van de twee laatste door mij geposte links heeft de eerste 1.8 geen onderhoudsboekje meer. Die is blijkbaar kwijt. Dat is dus sowieso al een no go om te kopen lijkt me
zimm
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14

Die zonder onderhoudsbokej is dus geen optie wat mij betreft.

Is dit nog wat?

http://www.buitenweg.nl/occasion/Volvo/91TBBP/112.html
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”